Mooie kasten voor versterkers?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pjotr

Mooie kasten voor versterkers?

Bericht door Pjotr »

Voor mijn UcD180's heb ik nu een aardige kast van 300mm x 200mm x 90 mm. Maar eigenlijk is dat net wat te krap.

Nu zijn er wel andere te vinden zoals bij:

http://www.audiokit.it/
http://www.ae-europe.nl/aanbieding_behuizingen.htm

Audiokit schijnt lange levertijden te hebben volgens Sander. Tja die Italianen moet ook nog eerst een glaasje wijn 's-morgens en siesta houden en zo :lol:

Heeft iemand nog verdere suggesties van leveranciers die betaalbare EN nette kasten leveren? En dan bedoel ik niet de standaard blikken 19" meuk die je meestal wel kunt krijgen bij de elektronicaboer.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Bij http://www.schaeffer-ag.de/ kun je naast frontplaten ook profielen op maat bestellen. Helaas is de website daar niet erg duidelijk over, hier echter een PDF van de profielen: http://www.schaeffer-ag.de/pdf/Profile.pdf

Ziet er erg netjes uit moet ik zeggen :)
jedel

Bericht door jedel »

ik heb mijn dula mono UCD 120 ook in een hifi 2000 kast zitten,
maar die heb ik besteld in nederland bij http://www.rt-audio.nl

zoals op plaatje alleen dan met de 1 cm dikke voorplaat upgrade en zonder handvaten.
erg mooi (maar niet heel goedkoop)
Afbeelding

http://www.machmat.com verkoop ook mooie kasten (volgens mij de zelfde als ae-europe)

http://www.speakerworld.nl verkoopt ook mooie (taiwaneese) kasten maar die zijn wat prijzig
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Zow die rt-audio.nl is wel aan de prijs, bijna 2x zo duur als audiokit.it voor dezelfde kasten :cry:

Vind ik AE Europe nog niet zo slecht. Deze zit volgens mij ook in een kast van hen:

Afbeelding

Alleen wil ik niet zo'n diepe kast. Vind deze wel mooi:

Afbeelding

125,- bij Speakerworld (goeie tip!)
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 28 feb 2006, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
jedel

Bericht door jedel »

Pjotr schreef:
Zow die rt-audio.nl is wel aan de prijs, bijna 2x zo duur als audiokit.it voor dezelfde kasten :cry:

Vind ik AE Europe nog niet zo slecht. Deze zit volgens mij ook in een kast van hen:

Afbeelding

Alleen wil ik niet zo'n diepe kast. Vind deze wel mooi:

Afbeelding

85,- bij Speakerworld (goeie tip!)
tja alleen de prijzen bij speaker world zijn ex btw

en je moet voor de grap eens vragen aan die italianen wat verzenden kost (= het prijs verschil)
Laatst gewijzigd door jedel op di 28 feb 2006, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Tja, zag idd dat dat kastje incl. btw en verzenden zo'n 25,- eu hoger uit gaat vallen. Dat is dan weer minder leuk :cry:
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

En die Scheaffer profielen zijn ook in NL leverbaar:
http://shop.idd-electronics.nl/oscommer ... d1cb39909a
voodooless
Contacteer:

Leeuwarden schreef:
En die Scheaffer profielen zijn ook in NL leverbaar:
http://shop.idd-electronics.nl/oscommer ... d1cb39909a
Leuk :) Maar dan heb je ze nog niet gesneden op maat. Maar prijs valt best mee :)
Leeuwarden

Is bij mij om de hoek :-)
Zagen? Koop een hele, echt hele mooie ijzerzaag en een verstekbak.
Dat zagen lijkt me nog niet zo lastig. Een mooie frontplaat weer wel.
voodooless
Contacteer:

Leeuwarden schreef:
Is bij mij om de hoek :-)
Zagen? Koop een hele, echt hele mooie ijzerzaag en een verstekbak.
Dat zagen lijkt me nog niet zo lastig. Een mooie frontplaat weer wel.
Klopt, en als je dan alles bij elkaar kan bestellen zonder het risico dat het mis gaat met zagen (Ik ken mezelf ;) ), is het toch wel zo makkelijk :)
Leeuwarden

Ik laat tegenwoordig geanodiseerd alu plaatjes zagen. Kost een drol...
Ziet er zo uit:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php? ... 7700;image

Is misschien niet de mooiste oplossing maar ze zien er niet echt raar uit en het is goedkoop.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Tja, kan natuurlijk ook bij de Aldi ofzo een DVD speler halen voor 39,- en de niet benodigde meuk er uit slopen :twisted:

Ga maar eens bij de spullenhulp langs of daar niet een leuk kastje te recyclen is ;)
voodooless
Contacteer:

Kijk anders op de rommelmarkt of kringloopwinkel voor wat oude meuk. Ben zelf ook mijn ogen open aan het houden, helaas nog niet veel succes gehad ;)
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

Hallo, dit is toch zelfbouwaudio.nl? Waarom niet gewoon zelf een kast maken -van hout? Makkelijk te bewerken, je kunt hem precies op maat maken, en ook nog een heftig design toepassen 8)
voodooless
Contacteer:

Miniwatt schreef:
Hallo, dit is toch zelfbouwaudio.nl? Waarom niet gewoon zelf een kast maken -van hout? Makkelijk te bewerken, je kunt hem precies op maat maken, en ook nog een heftig design toepassen 8)
T'is zo nineties :D
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Tuurlijk kun je alles zelf maken als ........................ je daar de spullen voor hebt zoals draaibank, freesbank, lasersnijder, TIG-lasapperatuur enz. Daar had ik bij mijn vorige werkgever wel de beschikking over en heb ik het vroeger ook wel gedaan. Had ik er ook meer tijd voor.

Maar nu moeten er even een paar UcD's in een net kastje. Heb mijn vrouw al gevraagd om een kastje te breien, ze vindt nl al die hifi kastjes lelijk en bombastisch. Maar ja, hoe zet je dan die ringkernen en de connectors vast?
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 01 mar 2006, 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.
voodooless
Contacteer:

Pjotr schreef:
Maar nu moeten er even een paar UcD's in een net kastje. Heb mijn vrouw al gevraagd om een kastje te breien, ze vindt nl al die hifi kastjes lelijk en bombastisch. Maar ja, hoe zet je dan die ringkernen en de connectors vast?
Tja, ik moet haar eigenlijk wel een beetje gelijk geven. Heb je een ampje module van 65x65x28 mm, en dan stop je die in een 3 of 4 U kast :roll: . Ik zie zelf liever een strak compact kastje. Wolfs in schaapskleren ;)
sietse

Bericht door sietse »

Maar ja, hoe zet je dan die ringkernen en de connectors vast?
Simpel, 1x rechts, 4x averrechts, 5x doorhalen, 4x averrechts en dan nog 1x rechts. En dan op ongeveer de zelfde manier de rest van de versterker en dan heb je een zelfbouw wandkleed met geintegreerde versterker. Heb je zelfs geen bloemetje nodig...... :-k .. :shock:

Is eigenlijk nog geen eens zo'n gek idee....toch?....niet dan....? :wink:

Goed ben ik he... \:D/
Pjotr

Bericht door Pjotr »

sietse schreef:
Simpel, 1x rechts, 4x averrechts, 5x doorhalen, 4x averrechts en dan nog 1x rechts. En dan op ongeveer de zelfde manier de rest van de versterker en dan heb je een zelfbouw wandkleed met geintegreerde versterker. Heb je zelfs geen bloemetje nodig...... :-k .. :shock:
Foto'tje Sietse? En nu geen smoesjes dat je dat niet on-line kunt krijgen he :P :lol:

Maaruh, was vanmiddag bij het tuincentrum en daar hadden ze hele mooie zwarte granito rechthoekige stenen vazen van 28 cm breed x 10 cm diep. Leek me ook wel wat maar waren niet hoog genoeg: slechts 20 cm. Als ze 30 cm waren geweest had ik het meteen gedaan :)
sietse

Bericht door sietse »

Tja Peter, was geintje natuurlijk, maar als je wel eens naar "moderne" kunst kijkt, zou het niet eens zo vreemd hoeven te zijn. Een versterker als wandpaneel. Heb wel eens ergere kunst gezien. :D

Maar ik zag hier best wel mooie kasten voorbij komen, want als ik een extra versterker zou toevoegen wil ik die graag passend bij de rest hebben. Dat is dan vooral ook de breedte van de kast. En die zijn er dus te krijgen. Want ja, zelf maken kan ook als je inderdaad het gereedschap hebt. En dat had ik ( lees mijn baas ) toen ik nog werkte en bovendien bereidwillige collega's.
hifi kastjes lelijk en bombastisch.
Zijn het veel verschillende kastjes dan?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

sietse schreef:
Zijn het veel verschillende kastjes dan?
Ach het gebruikelijke spul, je kent dat wel ... maar ik geef haar wel gelijk. Voor ons moet er gewoon goed geluid uit komen en is het geen pronkaltaar zo als ik van sommige audiofielen wel eens de indruk krijg. Mag het ook best wel een beetje esthetisch er uit zien. En dat kun je van de meeste audioblikken nou niet echt zeggen.
Plaats reactie