Keuze units monitortje (vervormings cijfers???)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

Pjotr,

dat verhaal klinkt bekend! Het staat me 'ergens vaag' bij dat ik het ook eens gelezen heb. Soms heb ik het geheugen van een garnaal ;) Heeft ook wel eens z'n voordelen. Ik kan soms reuze blij zijn met twee keer dezelfde meevaller :lol:
Neemt niet weg dat spreiding een 'gratis' effect kan zijn, maar zoals ik al zei, ik heb de PP versie nooit met de standaard versie vergeleken. Maar ik zie eerlijk gezegd geen nadeel in de piek. Het zou nog een extra filteronderdeeltje kunnen besparen ook. Een spoel is al genoeg waarschijnlijk als je goed mikt en dat scheelt weer in de kosten.

Ik zou de unit binnenkort eens kunnen meten on en off axis, just for laughs, maar dat gaat deze week zowiezo niet lukken.
Paul Jenner
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Ik meen dat bij die Peerless het verschil in rendement wel iets meer is dan 1 dB.
Uit de gepubliceerde curves blijkt i.i.g. niet een betere spreiding off-axis. Een regelmatiger frequentieverloop levert het ook niet. UIteraard zeggen de plaatjes niet alles.

Paul.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Hoi Michiel,

Waarom pik je die hint van mij over die C-Quenze 18 H niet op? Weet je wel dat de ontwikkelaar, Per Skaaning, de oprichter was van zowel Dynaudio als Scan Speak? Ze leveren hun drivers op maat o.a. aan Sonus Faber.

Of valt een driver van iets meer dan 200 euro buiten budget. :cry:

Groetjes, Jeroen
michiel

Bericht door michiel »

jeroen_d schreef:
Hoi Michiel,

Waarom pik je die hint van mij over die C-Quenze 18 H niet op? Weet je wel dat de ontwikkelaar, Per Skaaning, de oprichter was van zowel Dynaudio als Scan Speak? Ze leveren hun drivers op maat o.a. aan Sonus Faber.

Of valt een driver van iets meer dan 200 euro buiten budget. :cry:

Groetjes, Jeroen
Ik heb er even snel naar gekeken, maar wou vandaag of morge uitgebreid uitzoeken wat C-quenze precies is (en nu weet ik al een stuk meer!!).
De prijzen zijn inderdaad erg hoog. Voor mij persoonlijk buiten het budget. Maar zoals ik al zei doe ik vaker projecten voor anderen, en dan zou het wel een hele goede optie zijn.

Met de seas mid/bass driver wil ik wel zelf aan de slag. Door alle info die ik over dit project heb verzameld denk ik dat het wel leuk is om voor me zelf ook een dergelijk kastje te bouwen met minimale filtering en zorgvuldig uitgezochte units en dit als soort van demo model gebruiken om eventuele klanten te laten zien wat er gelevert kan worden. Ik moet voor school zelfs een ondernemingsplan schrijven, dus een werkelijk start van m'n eigen bedrijfje komt wel heel dicht bij. :D
Verder ben ik bijna dagelijks bezig met het zoeken van info over verschillende drivers dus tips en ervaringen zijn bij mij altijd op de goede plaats!

Misschien dat ik nog een ontwerpje voor de C-quenze unit maak. Ik wil ze ieder geval eens in de simulatie zien.
michiel

Bericht door michiel »

Wat C-quenze betreft, ik kwam net dit project tegen: http://home.hetnet.nl/~geenius/The_Monitor.html, heel erg mooi moet ik zeggen. En kwa filtering ook helemaal mijn smaak! :)
Plaats reactie