Ik weet zo snel niet waar ik dit moet plaatsen, maar het heeft met de akoestiek te maken binnen in mijn amp.
Al een tijd geleden heb ik twee GeenKloon monoblokjes gemaakt en die klinken prachtig, al zeg ik het zelf. Het weegt alleen niets en iemand wees mij er op dat ik het zou moeten verzwaren met behulp van bitumen en een soort van rubber wat je beide bij een goede autoshop kunt kopen. Daarnaast ben ik ook van plan de condensatoren vast te kitten, maar ik weet niet precies wat je daarvoor kunt gebruiken.
Vanzelfsprekend ben ik benieuwd naar jullie mening hierover.
Groet,
Bart
in-amp demping door bitumen en rubber?
Moderator: Beheerdersteam
Het werken met een lijmpistool wordt ook in professionele hoek gedaan, een voordeel daarbij is dat als het eventueel weer los moet, dat redelijk makkelijk kan.
Trillingen dempen kan oa. met Bostik, dat zijn zwarte platen van een zwaar materiaal met kleeflaag, welke ook als demping in autodeuren worden gebruikt.
Werkt makkelijk, op maat knippen en vastplakken.
Trillingen dempen kan oa. met Bostik, dat zijn zwarte platen van een zwaar materiaal met kleeflaag, welke ook als demping in autodeuren worden gebruikt.
Werkt makkelijk, op maat knippen en vastplakken.
- voodooless
- Contacteer:
Ik zou me eerst eens afvragen of het ueberhaupt wel allemaal nut heeft. Het eerte bewijs dat het ueberhaupt ook maar enige invloed heeft moet nog aangedragen worden.
Het zit meer tussen de oren dat een zwaardere kast beter zou zijn.
Brobeer het anders zelf: Laat iemand anders met je kast rammelen, en ga luisteren. Ik durf te wedden dat je geen enkel verschil zal horen.
Het is natuurlijk wel van voordeel als je wat resonerende onderdelen in je amp hebt zitten die het de muziek meetrillen en bijgeluiden veroorzaken. Dat is simpel met de lijmpistool gefixed.
Brobeer het anders zelf: Laat iemand anders met je kast rammelen, en ga luisteren. Ik durf te wedden dat je geen enkel verschil zal horen.
Het is natuurlijk wel van voordeel als je wat resonerende onderdelen in je amp hebt zitten die het de muziek meetrillen en bijgeluiden veroorzaken. Dat is simpel met de lijmpistool gefixed.
Ik ben het volledig met je eens. Het verzwaren van de behuizng van een versterker heeft naar mijn mening ook totaal geen invloed op de prestaties van het toestel.deepspace schreef:Ik zou me eerst eens afvragen of het ueberhaupt wel allemaal nut heeft. Het eerte bewijs dat het ueberhaupt ook maar enige invloed heeft moet nog aangedragen worden.
Ik heb trouwens ook nog nooit een versterker gezien/gehoord waar er onderdelen/componenten zo los in zaten dat ze bij normaal gebruik begonnen mee te trillen. (buiten het meezoemen van de trafo dan, maar dat ligt eerder aan het design dan aan de constructie denk ik.)