Afscherming magneet weghalen?
Moderator: Beheerdersteam
Afscherming magneet weghalen?
Hoi
Ik ben bezig een transmissielijntje te bouwen voor een tangband 4 inch speakertje. Een erg klein transmissielijntje, zo klein zelfs dat er maar bar weinig ruimte over blijft in het gedeelte van de lijn waar de driver zit.(eenmaal gevouwen tml, driver op 1/3 lengte) Heeft iemand ervaring met het "ontmantelen"van afgeschermde units? Of is het duimen draaien en de slijptol er op zetten? Iemand een idee hoe je dit kan aanpakken? Het is een vastgelijmd metalen potje rondom de magneet.
Groeten Roland
Ik ben bezig een transmissielijntje te bouwen voor een tangband 4 inch speakertje. Een erg klein transmissielijntje, zo klein zelfs dat er maar bar weinig ruimte over blijft in het gedeelte van de lijn waar de driver zit.(eenmaal gevouwen tml, driver op 1/3 lengte) Heeft iemand ervaring met het "ontmantelen"van afgeschermde units? Of is het duimen draaien en de slijptol er op zetten? Iemand een idee hoe je dit kan aanpakken? Het is een vastgelijmd metalen potje rondom de magneet.
Groeten Roland
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Kweet niet of ik dat met een slijptol zou doen, maar misschien is iets van een tang/schroevendraaier een optie?
Meestal wordt bij magnetisch afgeschermde units nog een tweede magneet op de orginele magneet geplaatst, met daar weer dat metalen kapje overheen. Als je dat kapje weghaalt moet je misschien ook nog die magneet verwijderen.
Meestal wordt bij magnetisch afgeschermde units nog een tweede magneet op de orginele magneet geplaatst, met daar weer dat metalen kapje overheen. Als je dat kapje weghaalt moet je misschien ook nog die magneet verwijderen.
Hoi
Ik was er inderdaad al bang voor dat er een tweede magneet in de kap zou zitten.

Lastig, al te veel geweld wil ik niet gaan gebruiken, maar de magneet/ kap zit behoorlijk in de weg. Het zit allemaal net zo in elkaar dat er weinig tot geen ruimte is om grip te kijgen met tang of schroeven draaier zonder kracht op de korf te zetten. Slijptol is een beetje een groot woord flexen denk ik eerder of afzagen.
Groeten Roland
Ik was er inderdaad al bang voor dat er een tweede magneet in de kap zou zitten.

Lastig, al te veel geweld wil ik niet gaan gebruiken, maar de magneet/ kap zit behoorlijk in de weg. Het zit allemaal net zo in elkaar dat er weinig tot geen ruimte is om grip te kijgen met tang of schroeven draaier zonder kracht op de korf te zetten. Slijptol is een beetje een groot woord flexen denk ik eerder of afzagen.
Groeten Roland
Hmmm
Ik durf het toch niet aan om de zaag er in te zetten, nu ik er zelf mee bezig ben zie ik eigenlijk pas wat er voor een "benauwde" tqwt en tml constructies zijn, waarbij de magneet de lijn behoorlijk verstopt. Dit is ook een kras voorbeeld: de hobby hifi cc52

Doornsee line 42 cm2, oppervlak magneet kap 23 cm, sd driver 32 cm vrije doorgang van 19 cm2. Deze tml werkt goed, het korte stukje line werkt waarschijnlijk als voorkamer. Toch blijft het een raar idee als je het uitrekent en ziet, gevoelsmatig klopt het niet.
Het lijkt er op dat ik met mijn verstopte tml weg kom, paniek over...
Groeten Roland
Ik durf het toch niet aan om de zaag er in te zetten, nu ik er zelf mee bezig ben zie ik eigenlijk pas wat er voor een "benauwde" tqwt en tml constructies zijn, waarbij de magneet de lijn behoorlijk verstopt. Dit is ook een kras voorbeeld: de hobby hifi cc52

Doornsee line 42 cm2, oppervlak magneet kap 23 cm, sd driver 32 cm vrije doorgang van 19 cm2. Deze tml werkt goed, het korte stukje line werkt waarschijnlijk als voorkamer. Toch blijft het een raar idee als je het uitrekent en ziet, gevoelsmatig klopt het niet.
Het lijkt er op dat ik met mijn verstopte tml weg kom, paniek over...
Groeten Roland
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Hoi
Ik ben me er bewust van dat de tsp veranderen als ik de kap en extra magneet eraf haal, ik zie er maar vanaf om de kap er af te slopen, beetje te link te veel kans om de bassjes te vernagellen. In een simu in aj horn met een voorkamer voor de tangband om het "verstopte" lijn probleem te omzeilen krijg ik de twee curves bijna exact hetzelfde. Ik denk dat het geen probleem zal zijn. Het stuk lijn aan de gesloten kant telt waarschijnlijk als voorkamer. Het blijft een raar idee en gaat behoorlijk tegen mijn gevoel in. Ik hoop dat het werkt anders heb ik de afgelopen paar dagen voor niks nieuwe kastjes gebouwd, ze zijn al bijna klaar namelijk. Ik zal wel laten weten of ze ook verstopt klinken, als ik ze eenmaal af en spelende heb.
Groeten Roland
Ik ben me er bewust van dat de tsp veranderen als ik de kap en extra magneet eraf haal, ik zie er maar vanaf om de kap er af te slopen, beetje te link te veel kans om de bassjes te vernagellen. In een simu in aj horn met een voorkamer voor de tangband om het "verstopte" lijn probleem te omzeilen krijg ik de twee curves bijna exact hetzelfde. Ik denk dat het geen probleem zal zijn. Het stuk lijn aan de gesloten kant telt waarschijnlijk als voorkamer. Het blijft een raar idee en gaat behoorlijk tegen mijn gevoel in. Ik hoop dat het werkt anders heb ik de afgelopen paar dagen voor niks nieuwe kastjes gebouwd, ze zijn al bijna klaar namelijk. Ik zal wel laten weten of ze ook verstopt klinken, als ik ze eenmaal af en spelende heb.
Groeten Roland
