externe interne bekabeling
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
externe interne bekabeling
Even een klein vraagje:
Ik bouw de filters van mijn vifa premium 11 buiten de kast in een apart kastje. De bekabeling tussen filter en unit is het verzilverde/teflon spul van Speakerenco.
(Het is een 2weg systeem dus het hele spulletje bestaat uit 2 maal dik voor 't laag en 2 maal dun voor 't hoog) Dit komt in een rubberen (aquariumpomp)slang met daaromheen snakeskin voor de looks.
De vraag is nu als volgt, 'moet' ik de kabels hierin nog vlechten oid voor een (theoretisch) optimaal effect?
bvd Paul.
Ik bouw de filters van mijn vifa premium 11 buiten de kast in een apart kastje. De bekabeling tussen filter en unit is het verzilverde/teflon spul van Speakerenco.
(Het is een 2weg systeem dus het hele spulletje bestaat uit 2 maal dik voor 't laag en 2 maal dun voor 't hoog) Dit komt in een rubberen (aquariumpomp)slang met daaromheen snakeskin voor de looks.
De vraag is nu als volgt, 'moet' ik de kabels hierin nog vlechten oid voor een (theoretisch) optimaal effect?
bvd Paul.
Heen en retour kun je vlechten. Dus 2maal dun vlechten en 2maal dik apart, dat scheelt overspraak.
Moet je wel de goede vlechten anders wordt het alleen maar erger, dat je niet de tweeter met je woofer samen vlecht
Ook moet je er dan op letten dat de "dunne vlecht" een ongelijk aantal vlechts per meter heeft dan de "dikke vlecht".
Maar of het "moet", geen id. Miss hoor je niet eens verschil.
Moet je wel de goede vlechten anders wordt het alleen maar erger, dat je niet de tweeter met je woofer samen vlecht
Ook moet je er dan op letten dat de "dunne vlecht" een ongelijk aantal vlechts per meter heeft dan de "dikke vlecht".
Maar of het "moet", geen id. Miss hoor je niet eens verschil.

Dit is dus een voorbeeld (gewoon UTP kabel)
Als je de twee draden in een boormachine stopt (dus ipv een boor:P)
Dan kan je heel makkelijk de draden laten twisten door aan de andere kant met een tangetje de draden vast te pakken en op het knopje te drukken
Wel een keertje oefenen en dat blijft dan goed zitten hoor, het kost je alleen wel enkele meters draad doordat de boel getwist is dan. Misschien blijft het wat minder goed zitten met dat teflon spul, zou je moeten proberen.
