speaker reparatie

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

speaker reparatie

Bericht door desmo »

Ik ben in het bezit van oude philips speakers, alleen nu is echter de woofer niet meer in orde, op de woofer staat het volgende nummer AD 80603/w8, nu kan ik helaas niet meer aan een gelijke woofer komen :( (althans ik zou niet weten waar ;))

wat is hier eventueel een alternatief voor ??

foto:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

reconen.
staan paar mooie topics nu hier over het verversen van je randjes.

anders eens kijken op www.mfbfreaks.nl
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik ben het met bartsegers eens, absoluut reconen :!:
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

thnx, zullen het eens uitzoeken :D
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

zeker de moeite waard!

marktplaats.nl heeft enkele refoam setjes voor weinig. staan. misschien wel jouw maat!
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

bartsegers schreef:
zeker de moeite waard!

marktplaats.nl heeft enkele refoam setjes voor weinig. staan. misschien wel jouw maat!
Zijn deze speakers dat waard? (dus zijn dit kwaliteit drivers?)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

dat is de vraag twee stejes zal een 40 euro kosten.

losse woofers zoeken is goedkoper misschien.

algemeen genomen zijn de philips kasten wel netjes.

ik ga mijn hoog van Jamo (tweeters) vervangen door ditzelfde type.

heb er nog enkele van liggen.

ook had ik oude fb 969 kasten en die waren erg lekker in gebruik.

snuffel eens op http://forum.mfbfreaks.nl
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

bartsegers schreef:
dat is de vraag twee stejes zal een 40 euro kosten.

losse woofers zoeken is goedkoper misschien.

algemeen genomen zijn de philips kasten wel netjes.

ik ga mijn hoog van Jamo (tweeters) vervangen door ditzelfde type.

heb er nog enkele van liggen.

ook had ik oude fb 969 kasten en die waren erg lekker in gebruik.

snuffel eens op http://forum.mfbfreaks.nl
als ik een losse woofer zou gaan zoeken, wat is een alternatief ?
en de linker kant klinkt goed, niets mis mee.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

op de door mij gegeven site staat vast wel een alternatief. anders is het parameters noteren, en zoeken......
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

heb ze laten reconen, is netjes gedaan, zo maar eens luisteren hoe het klinkt. :D
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Showen :!:
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

SARK schreef:
Showen :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Klinken weer goed, heb wel het idee dat er wat minder laag uit komt, maar kan zijn dat ze nog ff los moeten komen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

maar kan zijn dat ze nog ff los moeten komen.
Zo te zien denk ik dat deze rand een beetje stijver is dan het origineel.
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

sietse schreef:
maar kan zijn dat ze nog ff los moeten komen.
Zo te zien denk ik dat deze rand een beetje stijver is dan het origineel.
het orgineel heeft er ook ongeveer 20 jaar in gezeten, dus die was aardig vergaan.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Was de originele van rubber? Deze lijkt van Foam. Ik denk dat je in dat geval wel een heel andere unit hebt dan daarvoor, misschien ook niet in positieve zin.......

Wowly

PS: ziet er wel héél erg netjes uit trouwens!!
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

Wowly schreef:
Was de originele van rubber? Deze lijkt van Foam. Ik denk dat je in dat geval wel een heel andere unit hebt dan daarvoor, misschien ook niet in positieve zin.......

Wowly

PS: ziet er wel héél erg netjes uit trouwens!!
ne de orginele was ook van foam, echt verschil hoor ik ook niet.

nu maar eens gaan uitzoeken voor een center en surround boxen :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

gelukkig maar! great!
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

waar heb je dit laten doen? Ik zoek nog een adresje.

Mvg,



James
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Hij heeft het laten doen bij Radio Matrix in Leeuwarden.

Moet zeggen, ze beginnen steeds beter te klinken... :D
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

Scacal schreef:
waar heb je dit laten doen? Ik zoek nog een adresje.

Mvg,



James
idd zoals dualdude al aangaf bij radio matrix in leeuwaarden.
http://www.radiomatrix.nl/site/

Nieuwe Oosterstraat 19
Leeuwarden
8911 KM
Telefoon:058 2134444

je kan het eventueel ook zelfdoen, als je een kitje kan vinden voor je driver.

ik weet niet hoe groot de driver is die gerepareerd moet worden ter indicatie voor prijzen:
8 inch 30 euro,
10 inch 40 euro
12 inch 50 euro
14 inch 55 euro
Plaats reactie