Alle onderdelen zijn al binnen, afgelopen vrijdagavond tegen middernacht besteld en geld overgemaakt. Dat hebben die jongens bij Hypex snel voor elkaar
2 stuks UcD180AD
2 ringkerntrafo's 2x115Vprimair, 2x31V secundair en 2x12V secundair voor voorversterkervoeding
1 supply High Grade
1 audiofiel kabeltje voor aansluiting naar de ingangsbussen.
Er waren wat vragen over het splitsen van de High Grade voeding dat ik van plan was. Welnu, ik denk dat dat gaat lukken. Het valt reuze mee met het aantal SMD-onderdelen, je kunt de circuits er zo uitpikken.
Wat me wel een beetje tegenvalt is de zogenaamde audiofiele +/- 12 V voeding. Dat is gewoon een B250C1500 bruggetje met SMD condensatortjes erover (kun je gewoon 4 stuks 22nF keramisch voor nemen), 2 elcootjes 470uF/50V aangestuurd via weerstandjes (fusible) van 22 ohm, dus je ziet meteen waar die grens van 100mA vandaan komt, dan een combi van 7812 en 7912 ieder voorzien van een elco 22uF/50V op de uitgang.
Verder het bekende circuitje dat op diyaudio is gepost om de AMP ON pin van de UcD module te bedienen voor een plopvrije start en geen rare geluiden door zich ontladende elco's wanneer de versterker wordt uitgezet. Dit deel is dus zeer eenvoudig te kopiëren. Na de twee diodes nog een aftakking naar een aansluiting voor een LED via 2 SMD weerstandjes. Leuk als je wilt zien dat de versterker aanstaat. Hieronder het circuitje, even van diyaudio geplukt.

Het andere deel, de DC beveiliging, heeft weliswaar een dubbel uitgevoerd ingangcircuit om op twee amps afzonderlijk te kunnen reageren, maar dat komt op een gegeven moment samen in een aansturingscircuitje van de relais. Ik kan dat laatste stukje niet zomaar kopiëren dus wat DC beveiliging betreft dat wordt een beetje moeilijk om te splitsen. De relais en zekeringen zou ik sowieso dubbel hebben moeten uitvoeren, dus eigenlijk zit ik daar niet zo mee. Wat dit onderdeel betreft loopt er inmiddels een mooi draadje door Sander gestart
De audiofiele elco's zijn ook mooi voorzien van bleeder weerstanden. 6 SMD weerstandjes parallel van 47000 ohm om de nodige energie probleemloos te kunnen verstoken, samen goed voor 7800 ohm. Komt mooi overeen met de 6800 ohm 2W weerstand die ik zelf graag voor zoiets gebruik.
Kortom, de versterker zal snel draaien in dubbel mono uitgevoerd. Het splitsen kom ik wel uit en de DC beveiliging voeg ik later wel toe zodra we daar hier op het forum uit zijn in dat andere draadje. O, nog bijna vergeten, de brug bestaat uit 4 ultra snelle soft recovery diodes BYV79E200 voorzien van snubbers 47nF/250V.
Ik ga het nu eens proberen met een kastje helemaal zelf gebouwd van MDF, met alleen een aluminium voor- en achterkant. Moet kunnen lijkt me. Of zijn er mensen die me sterk afraden om een kast te gebruiken die niet volledig RF-dicht is?