HU onder de 200€

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
hovingtim

HU onder de 200€

Bericht door hovingtim »

Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe HU onder de 200€. Kreeg toevallig ook een PM-Mtje van Fireman die mij vroeg naar een goede aanbeveling. Dus ik dacht ik maak er maar even een Toptic-je van.

Fireman bij deze een paar naar mijn luisterervaring aardig klinkende HU.

Naar mijn mening zijn best aardige HU te vindne onder de 200€ maar ik laat JVC er even buiten omdat ik dat persoonlijk gewoon niet vindt klinken!!

Beginnend bij sony:
Afbeelding
(199€)

# 3 bands equalizer met 7 instelbare presets
# Drive-S HX systeem voor betere geluids kwaliteit (Niet te veel van verwachten eigenlijk gewoon een hele grote Anti-shok buffer)
# Telefoonmute
# Vermogen: 4 x 52 watt, mosfet (Best aardige Mosfets ingebruikt en aardig wat vermogen direct klaar staan. Hibride)
# 3 pre-out (subwoofer ready)
# Aux input (Altijd handig)
# CD wisselaar bediening (Kan eventueel ook nog ipod op worden aangesloten)

Afbeelding
(179€)

Vergeet de sony gt200 serie. Dit is dezelfde als de sony s2220 alleen met een andere look en een front-aux

Eigenschappen

# Met aux-ingang voor MP3 speler (Dit keer op de voorkant)
# 3 bands equalizer met 7 instelbare presets
# Drive-S systeem voor betere geluids kwaliteit (Zie bovenstaand)
# Telefoonmute
# Vermogen: 4 x 50 watt, mosfet (Zie bovenstaand. 1 Serie lagere mosfets dan die hierboven)
# 1 pre-out (subwoofer ready) (Is dat je de subwoofer volumme (+10db/-10db kan regelen op je HU (dit nog los van de normale volume))
# CD wisselaar bediening
# Inclusief afstandsbediening

Voor sony geldt naar mijn mening altijd ZELF de EQ instellen. De presets klinken EGT te bagger gewoon.

Kenwood.
Kenwood heeft naar mijn mening 2 aardige modellen. Vindt ze qua kwaliteit altijd wel erg goed. Krijg er weinig van terug. Let wel op als je gaat luisteren naar een kenwood. Loudness staat altijd standaard aan bij kenwood. Verkijk je hier niet op. Dit zet je uit door de volume knop ingedrukt te houden en de loudness in het menu-tje uitteschakelen. Let wel even op het LCD. Dit is nieuw en heeft een foutje. De 1e en de Laaste letter wilt soms nog wel eens weg-vallen. Vraag aan de verkoper of hij de auto-radio even test in de winkel.

Afbeelding

# MP3/WMA afspeelmogelijkheid
# Telefoonmute
# 24 voorkeuzezenders
# 2 RCA versterkeruitgang
# Afneembaar klapfront
# Muziekvermogen: 4 x 50 Watt, mosfet (zelfde als bij de sony gt300)
# Aansluitmogelijkheid voor originele stuurbediening
# Wisselaarbediening

Naar mijn mening klinkt kenwood altijd wel erg lkkr. Klinkt altijd mooi in het hoge-gebied. Lkkr helder. Het laag is altijd een beetje rustig en niet echt aggressief aanwezig. NOTE: let even op het pov-knopje rechts. Dit is opzich een heel gevoellig knopje. Met een MP3 CD is omhoog of omlaag de volgende of vorige directorie. Je kent het wel je bent aan het doorspoellen en je rijdt over een drempel. Vinger schiet uit. Hop je zit zo in de vorige of volgende directory

Pioneer

Pioneer is naar mijn mening toch nog tesamen met kenwood een van de leidinggevende. Goede-prijs kwaliteit verhouding naar mijn mening.

Afbeelding

# LCD scherm
# Kleurenscherm: rood
# Vermogen: 4 x 27 Watt (schijnt RMS te zijn maar volgens mij moet dat 4x17watt zijn)
# 24 voorkeuzezenders
# Afneembaar front
# GSM muting
# Multi-CD control (Kortom voor cd-wisselaar)
# MP3 afspelen
# Pre-out(s): 2 (waarvan 1 instelbaar als sub-out)

Ik vindt persoonlijk pioneer het mooiste klinken. Je kan de loudness aanpassen in 3 opties. Een goed duidelijk display. Audio is ook instelbaar op low-mid-high. Voelt stevig aan. Klank is naar mijn mening heerlijk. Hoog is helder en open. Bass is rijkelijk maar niet NADRUKKELIJK aanwezig. Midden is soms wat afwezig maar zal je even moeten bijstellen naar wens. Echte dingen waar je op moet oppassen het ik bij deze autoradio niet echt.

Radio-merken waar je je niet over moet buigen.
VDO Dayton. VDO Dayton maakt perfecte Navigatie en daar moeten ze ook bij blijven.
Caliber. Het kijkshop merk onder de HU
(naar mijn mening) JVC. Ik vindt ze te opzichtelijk en persoonlijk gewoon bagger klinken.
Medion/Lenco. Komt allemaal uit dezelfde bagger fabriek.
Parrot. Deze heeft een auto-radio op de markt met ingebouwde carkit. Persoonlijk vindt ik hem op niet AAN te horen

Gegroet Tim

Nou weet ik wel dat er natuurlijk VEEL meer HU-s onder de 200€ zijn. Maar dit zijn mijn favo. Waar ik ook een eigen mening over heb kunnen vormen omdat ik ze bijna iederdag met mn oren heb kunnen aanschouwen
bartsegers

Bericht door bartsegers »

en waarmee heb je dit laten klinken ?
dus waar luister je echt naar (speakers)
Wijx

Bericht door Wijx »

absoluut deze:

Afbeelding

De alpine 9845RB en RR
MP3 / WMA compatible autoradio

• 45W x 4 High Power versterker
• 1 paar RCA Pre-Outs (rear / subwoofer schakelbaar @ 2V)
• CD-R/RW compatible
• MP3/WMA weergave
• CD tekst & ID-3 tag weergave
• Toetsverlichting: blauw
• MaxTune RDS tuner
• Afneembaar front
• Voorbereiding voor gebruik met originele stuurafstandbediening. (i.c.m. interface).

Genoeg pre-outs, kan een wisselaar op aangesloten worden, heel handig met WMA en MP3 en genoeg instelmogelijkheden voor de hele auto. Klinkt uiteraard ook erg goed. Ik zit zelf nog te twijfelen tussen een Focal Utopia,XETEC en Infinity Kappa Perfect speakers.
hovingtim

Bericht door hovingtim »

bartsegers schreef:
en waarmee heb je dit laten klinken ?
dus waar luister je echt naar (speakers)
Deze zijn allemaal aangesloten geweest op de onderstaande luidspreker. Natuurlijk is alles wel met 1 paar geluistert anders kan je geen natuurgetrouw idee krijgen:)

Afbeelding
General TS-A6911
Short description 3-Way A-ccelerate

Features TS-A6911
Frequency response 25 - 30.000 Hz

Sensitivity (1W/1m) 93 dB

Maximum Power 330 Watt

Nominal input power 80 Watt

Woofer size (cm) 23,7 x 16,3 cm

Woofer material IMPP Cone Woofer with Butyl Rubber Edge

Midrange size (mm) 57,0 mm

Tweeter size (mm) 18,0 mm

Voice Coil bobbin type Glass Imide
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Imho heb ik van Sony nog nooit een degelijke HU gezien (en zeker niet in rond de 200 euro). Spul brengt gewoon een slap ondynamisch geluid.

Goede ervaring heb ik met JVC en oon Alpine.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

verplaatst naar kant&klare rubriek, of was je van plan 'm direct te gaan modden?
Paul

Bericht door Paul »

Ik vind de goedkopere HU's van JVC erg veel waar voor het geld bieden, méér dan getoonde Alpine. Qua klank is Clarion eigenlijk altijd wel een toptoestel in welke klasse dan ook.

Ik weet niet of je met losse eindversterkers gaat werken? In dat geval zijn 2 setjes pre outs wel heel makkelijk.

@Wijx, die Xetec composets klinken erg prettig vooral de versie met scanspeak tweet! Zie ook www.12vhifi.nl voor info (had je waarschijnlijk al gevonden)
Wijx

Bericht door Wijx »

ja klopt maar ook lekker prijzig, voor mij is het toch een kappa perfect set geworden, die kon ik krijgen tegen een veel te lage prijs. In de auto streef ik toch niet naar "hi-end" geluid. De akoustiek is bagger en de motor maakt een behoorlijk kabaal
Plaats reactie