het is niet opgeven tis puur prijstechnisch. Dat fineer kostte bij elkaar 60 euro (incl rest) en het hout 30, als ik nu verder ga kost het me minimaal meer 60 euro (mocht het weer fineer worden) of 400 euro als ik het wil laten spuiten. In alle gevallen ben ik weer heel wat dagen aan het schuren. Als ik nu kap en een andere kast maak van gefineerd mdf ben ik een stuk goedkoper uit en maak ik gelijk een simpelere kast
Nee, opgeven is hier in ieder geval niet de oplossing.
Kunnen we misschien een handje helpen? Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit wat vaker bij de hand gehad hebben..
Het enige wat op dit moment bij me opkomt is hout effect schilderen. Dit hebben we destijds bij mij op de opleiding een paar keer bij de hand gehad en kun je best aardige resultaten mee bereiken..
Kun je een foto maken van hoe het er nu uitziet.
Aan de hand daarvan kunnen we misschien wat zien/doen.
Welke lijm en lijm methode heb je gebruikt? (en welke lak)
Als het redden van het fineer niet lukt, is dat Elesgolex spul dan niet wat voor dit project? IK heb er nog niet mee gewerkt, maar wel sinds donderdag een rol van thuis liggen. Ziet er best leuk, helemaal niet goedkoop of plastiekerig. Volgens mij kun je wel een rol Elesgoflex halen in een kleur/tint die bij je oorspronkelijke wens past.
thnx voor het medeleven. Het fineer heb ik er weer afgetrokken (kun je je heerlijk op uitleven). Het bleek hetzelfde probleem als met de houtlijm. Het plakt niet goed genoeg op de verf. Er zijn maar heel weinig plekken waar de lijm sterker was als de verf. Nu ben ik alles weer in orginele staat aan het herstellen dus alles weer glad schuren
ELEsgoflex ziet er interessant uit. VAnmiddag na het verder schuren maar eens kijken in de bouwmarkt
De dip is iets groter dan 6dB bij het punt waar ze kruisen. Misschien blijf je een klein dipje houden. Dat dipje zal i.i.g véél kleiner zijn dan wat je nu te zien krijgt.
Niet echt slecht lijkt me. Dat bultje bij 3.5kHz ga je wel een beetje zien in de uiteindelijke curve denk ik. Maar zorgen zou ik me er niet teveel over maken. Een waterval-plot zou leuk geweest zijn om te zien hoe dat dat bultje afklinkt. Als ie een hele berg-kam veroorzaakt is een zuigkring misschien aangeraden. Maar dat kan je zo niet zien natuurlijk.
Edit:De pics waren de eerste keer niet ingeladen
Dat bultje bij 3.5kHz zie je dus wel he. Een probleem lijkt het me niet.