Schoonmaken

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Odi
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 okt 2004, 22:51

Schoonmaken

Bericht door Odi »

De rubber randen van m'n speakers zijn een beetje geel verkleurd.
Denk dat het een combinatie is van nicotine en zonlicht, ik heb het
geprobeerd voorzichtig schoon te maken met een beetje water, maar
dit heeft weinig effect.

Geeft er iemand een idee hoe ik ze weer een beetje mooi zwart kan krijgen, zonder het rubber aan te tasten? :idea:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

AFBLIJVEN :shock:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Als het je echt stoort kun je het wel schoonmaken, je moet alleen wel oppassen dat je een niet al te sterk schoonmaakmiddel gebruikt (versnelt het uitdrogen van het rubber). Misschien een milde oplossing met wasmiddel?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Doekje met wat schoensmeer :?: :mrgreen:

Niet dus! Zou Sietse zijn advies maar opvolgen en er lekker afblijven!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Losknippen, in de wolwas (met een extra dosis wasverzachter) en in de zon laten drogen. Weer vastlijmen met superglue :D Reken maar dat ze anders klinken na deze behandeling :twisted:
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Als je echt wilt schoonmaken, wat ik niet zal aanraden, gebruik dan i.i.g. geen gewone zeep. "Zeepvrije wasemulsie" springs to mind. Of een speciale gezichtszeep, van Clinique ofzo. Daarna misschien toch maar weer invetten ofzo.

PAul.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Een watervaste zwarte stift?
Alleen oppassen dat er niet te agressieve kleurstof in zit...

Disclaimer:
Geen flauw idee of het werkt. Gebruik is onder eigen verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Bandenzwart, te koop bij de autovakhandel.
Ideaal om grijze autobanden van oude brikjes zo op te poetsen dat ze weer als nieuw lijken. Werkt misschien ook voor de grijze rolranden van oude woofertjes.

Zonder gekheid, je weet niet wat voor een soort rubber het is; de ene soort wordt aangetast door smeerseltjes op plantaardige basis, de andere door smeerseltjes op basis van minerale olie. Ik zou er net als de andere gewoon van af blijven.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

mooi frontje ervoor zetten ;)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Henkjan schreef:
mooi frontje ervoor zetten
Is ook een goeie.

Daarvan afgeleid, een mooie sier ring ? Wel eens gezien van messing of chroom.
Odi
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 okt 2004, 22:51

Bericht door Odi »

Ik was zeker niet van plan om te gaan experimenteren.

Het is ook niet heel storend, maar je wilt je spullen graag netjes houden he. :lol:
Plaats reactie