Hallo allemaal.
In de rubriek "Vraag en aanbod" wordt een set aangeboden met units van Eton en SEAS Excel. ( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1611 )
Aangezien ik nog aan het twijfelen ben over een te bouwen luidspreker vraag ik me af of een filter voor deze set lastig te bouwen is. Ik heb geen ervaring met het bouwen van filters maar ken wel de basisprincipes.
Heeft er iemand al eens een filter gebouwd voor deze combinatie? Of zijn hier standaardschema's voor?
Ik heb wel interesse, maar ik wil eerst inschatten of dit niet teveel van het goede is voor een eerste bouw.
Alvast bedankt!
Christian
3 wegfilter lastig te bouwen?
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Contacteer:
Hoi
Een ander alternatief is de Eton's voorzien van een actieve sub versterker en de 18cm in een gesloten kast zetten dan hoef je alleen nog maar de etons aan je mid aan te passen met het actiefe filter op je sub versterker. Als je dan een goed filter voor de mid en hoog kan vinden bespaar je je zelf de moeite om een drieweg filter te ontwikkelen.
Groeten Roland
Een ander alternatief is de Eton's voorzien van een actieve sub versterker en de 18cm in een gesloten kast zetten dan hoef je alleen nog maar de etons aan je mid aan te passen met het actiefe filter op je sub versterker. Als je dan een goed filter voor de mid en hoog kan vinden bespaar je je zelf de moeite om een drieweg filter te ontwikkelen.
Groeten Roland