basket dempen

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

basket dempen

Bericht door ome subtilieco »

Voor mijn nieuwste project heb ik een 15" sub gekregen. Deze zal ik een kast van ongeveer 50x50x50 cm komen te spelen.
Maar ik had met de sub maar een probleem en dat was de basket die klonk als een steel drum! en nu niet meer 8)

Afbeelding
Afbeelding
straks even met de verfstriper alles netjes aan drukken

maar wie heeft er wel eens vaker zo iets gedaan ???
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nu ik t zo zie zit ik :oops: dat ik t bij m'n woof ook niet gedaan heb
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Henkjan schreef:
nu ik t zo zie zit ik :oops: dat ik t bij m'n woof ook niet gedaan heb
het is zo gebeurd dus trek hem er even uit en plakken maar!


ps: het was ook niet mijn idee maar van speaker en co
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Is die basket van opgespoten(spuitgietwerk dus) aluminium?? Kan je me een indicatie geven hoe hij nu klinkt? Duidelijker ofzo of minder nadrukkelijk aanwezig?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

korfje is geperst stalen ding.
duidelijk een goede oplossing voor budget speakers.
Heb het zelf ook toegepast, met goede resultaten.
Laatst gewijzigd door bartsegers op vr 13 jan 2006, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

de woofer heeft zoals bartsegers zei een gestanste basket. Ik denk dat een gegoten basket al erg dood is van zichzelf.

ik vind de sub er ook een beetje buget uit zien. maar bij s&c zeiden ze dat de sub helemaal voor een dichte behuizing was gemaakt.
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Heb je wat specs van die sub? Vindt de magneet er sowiezo een beetje low uitzien. Maar looks zegt natuurlijk niets :wink: Wie weet is het wel een beest.

Heb je er lood-bitum op geplakt? Ik heb hier een aluminium spuitgegoten subwoofer. Ik denk dat ik ook eens een experimentje er mee ga uithalen. Als ik op de korf tik hoor ik niet echt een galm maar wel alsnog geluid. Kijken of we dit kunnen verminderen :P

@bartsegers. Staal zal je op grote productie niet gaan persen. Beetje onnodig en veel afval. Je giet-het-spuit of je giet het in een mal
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Hij komt uit een actieve sub waar van de amp dood was gegaan.
Maar op de orginele amp was het best een beest 8)
En ik hang er een amp van 300 watt @4ohm aan dus hoop op een goed resultaat

de orginele sub: http://www.kef.com/history/1990_2/thx/tdm_45b.asp
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

nou als die specs kloppen is het een nette sub.
Weet je zeker dat de elekttronica ervoor zorgde dat er flink diepgang was?
down to 15 hz. Dat is niet niks.

over de basket. het blijft een goedkoop stalen korfje wat ik niet zou verwachten van dergelijk merk als Kef.
Maar de korfresonantie (en die kan soms echt hoorbaar zijn) is misschien nu weg!
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

maar we gaan het mee maken of hij met een conrad amp ook een degelijke laag aanvulling gaat bieden.
eerst maar een lammelo frees kopen en de amp bestellen :D
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

bartsegers schreef:
het blijft een goedkoop stalen korfje wat ik niet zou verwachten van dergelijk merk als Kef.
Zal wel bij de traditie horen net als de elco's in het filter. Mooi meegenomen dat traditie ook lekker goedkoop is te produceren.

Overigens hoeft een stalen korf niet zwakker te zijn dan een gegoten exemplaar en kunnen aluminium korven ook lekker rinkelen. Net zo goed als de grote van de magneet niet alles zegt over de sterkte van het magneetveld.
Plaats reactie