KEF filter upgrade Q-6c en Q-4

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

KEF filter upgrade Q-6c en Q-4

Bericht door ome subtilieco »

Zo mijn speakers zijn ook zo ver! langs speaker en co geweest voor een upgrade(mag ook wel ze zijn al 2 weken uit doos)

De standaard filters
Afbeelding
kef Q-6c

Afbeelding
kef Q-4

Afbeelding
Het speelgoed voor de upgrade

De geupgrade filters
Afbeelding
kef q-6c center filter:
Alle kabels vervangen door 1.5mm2 (koper)
In het hoog de cap door een MKP en de weerstand door een MOX

Afbeelding
kef q-4 front 3weg filter:
Alle kabels vervangen door 1.5mm2 voor het laag met 2.5mm2 (koper)
In het hoog de cap door een MKP en de weerstand door een MOX
En over de 200 uF condesator van het midden een MKP PLUS van 0,33uF


en wat is het resultaat:
ik heb nog niet uitgebreid geluisterd want ik moet de set nog plaatsen in de woonkamer maar even snel viel me op dat het geluid losser van de speaker waas gekomen en het live gevoel toe genomen is.

nu nog alles laten inspelen en een dan nog eens bekijken

mvg

ome subtilieco
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

leuke modificatie, ik ga zelf de condensatos vervangen van de b&w dm602
heb al de cc6 center onder handen genomen en de IT MKP condensatoren op het hoog zijn echt een verbetering, hoog is minder schel en lijkt
meer rust te hebben
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Leuke speakers, zijn min of meer te geef bij Correct op het moment. Helaas niet in dark apple, anders had ik Q4 + Q10c gehaald. Hoe klinkt de Q4 in stereo?
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

ze zijn zeker te geef bij de correct en ik kreeg nog korting ook 8)
eigenlijk wilde ik ook dark apple maar me vriedin zei ik wil zwart
en drak apple vloekt als een gek met me vloer dus zwart werkt heel goed.
en ik moet ze nog steeds een plekje geven
Gebruikersavatar
pieter pan
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
Locatie: schilde (België)

Bericht door pieter pan »

die prijzen bij correct zijn idd zeeeeeeeer gunstig!!! als ik dat vroeger had geweten was ik nooit begonnen met zelfbouw... is dit nu goed of slecht????
Gebruikersavatar
pieter pan
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
Locatie: schilde (België)

Bericht door pieter pan »

ohja, voor een speaker die normaal toch wel vrij prijzig is zijn de standaard filters wel erg cheap!!!
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Het standaard filter valt reuze mee. De spoelen zijn best redelijk en zo geplaatst dat ze elkaar niet beinvloeden. de condensatoren hadden wel anders gekund maar niet heel slecht. Wat daar integen wel erg cheap aandoet is de bekabeling :cry:
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Ik heb natuurlijk geen idee in welke prijsklasse de Q4s klankmatig vallen, maar het lijkt me zeer moeilijk om tot een zelfde niveau qua afwerking to komen voor die prijs. De onderdelen + MDF voor een setje nep-Proteus zit ik al op 440. En dan is er nog geen laagje verf overheen geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”