B&W middentoner ZZ11681 (600 serie)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Benadski
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 22:32

B&W middentoner ZZ11681 (600 serie)

Bericht door Benadski »

Ik zoek informatie over de ZZ11681 laag-middentoner van Bowers & Wilkins. Deze driver is in de 600 serie gebruikt. Ik zou graag het frequentiebereik willen weten en in wat voor kast ik deze het beste plaats (inhoud, vorm, gesloten of open).

Nog liever zou ik de complete reeks Thiele-Small parameters hebben zodat ik het zelf kan berekenen. Ik wil 'm als middentoner gaan gebruiken in het frequentiegebied van 200 tot 4000 Hz. Het gebied daarboven wil ik door een ribbon tweeter weer laten geven.

Bij voorbaat dank voor de informatie!~

Afbeelding
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

eventueel na laten meten bij een speakershop?

dan heb je het helemaal perfect!
Benadski
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 22:32

Bericht door Benadski »

Is er ergens een lijst te vinden bij welke shops ik dat kan laten doen (en wat voor prijskaartje daar ongeveer aan hangt)? Ik woon in de buurt van Den Haag.
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

ik weet wel dat het kan bij Speaker & Co. Die zitten in Rotterdam.
Daar kost het iets meer dan E11 per speaker. Zeker de moeite waard om daar een keer langs te gaan, al is het alleen maar voor het bewonderen van al die speakers en de sfeer.

zie http://www.speakerenco.nl/

groeten en succes ermee,

Bob
Benadski
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 22:32

Bericht door Benadski »

Ok, daar ga ik eens langs! :)

't Is wel op afspraak zie ik, eerst maar ff mailen dan.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

oh ik dacht altijd dat het veel duurder was. Maar als ik dit lees valt dat reuze mee en zal ik zaterdag maar eens langslopen bij s&p met me sub(s)


@Benadski

stuur eens een mailtje naar b&w misschien dat ze willen helpen
Benadski
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 22:32

Bericht door Benadski »

De reactie van B&W:
Specs van units worden niet vrij gegeven, B&W is geen zelfbouwmerk, deze units worden ook niet als zodanig verkocht, slechts als vervanging van een defect exemplaar.
Jammer, maar begrijpelijk.
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

toch wel leuke units voor het geld, op Ebay gaan ze voor 37 euro per paar vd hand nieuw in doos
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Benadski schreef:
De reactie van B&W:
Specs van units worden niet vrij gegeven, B&W is geen zelfbouwmerk, deze units worden ook niet als zodanig verkocht, slechts als vervanging van een defect exemplaar.
Jammer, maar begrijpelijk.
Ik zie het meer als een gebrek aan juiste informatie dan als een statement (Kut, een moeilijke vraag ... eehhmmm zeg maar dat we de gegevens niet mogen vrijgeven of zo)
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

nee is net zo geheim als het coca cola receipt
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

ralf schreef:
nee is net zo geheim als het coca cola receipt
Hoezo? Op het etiket staat ook precies wat erin zit. Dat je niet zegt hoe je het maakt, dat snap ik wel, maar specs, die iedereen sowiso redelijk simpel kan verkrijgen proberen "geheim" te houden, dat is gewoon onzin!
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

gelukkig zzijn specs wel te meten
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

ralf schreef:
gelukkig zzijn specs wel te meten
Precies, waarom doen ze dan zo geheimzinnig :?:
Gebruikersavatar
Apparition
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 11:22
Locatie: Oudemolen

Bericht door Apparition »

je zou ook naar PLS Audio kunnen gaan, die zit op de Loosduinse kade, ter hoogte van de Laan van Eik en duinen

Zijn idd leuke speakers, ben benieuwd of ze ook wat laag kunnen weergeven, want voor nog geen 40 euro...........
Benadski
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 22:32

Bericht door Benadski »

Echt voelbaar laag natuurlijk niet, maar volgens de specs die B&W bij de "oude" 600 serie geeft gaan ze van 78Hz (-3dB) tot minimaal 4kHz (door hun gebruikte filterfrequentie).
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

jij bent elektronisch toch niet geheel 'leek'? Dan moet het je best zelf lukken die parameters te meten, bijvoorbeeld met behulp van Audiotester of Speaker Workshop.
Benadski
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 22:32

Bericht door Benadski »

Ja, da's een goeie! Ik had geen idee dat het zo eenvoudig was dit zelf te doen. :P

Ik ga het eens proberen!
Plaats reactie