Pre-Outs maken op versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
WMC

Pre-Outs maken op versterker

Bericht door WMC »

Ik heb nu een Denon AVR1804 surround versterker, maar ik wil graag ooit upgraden met een aantal eindtrappen voor mijn fronts en center, maar ik heb geen pre-outs op de versterker zitten.

Ik gebruik de versterker echt alleen als versterker, de Dac's in mijn dvd speler gaven een beter geluid. Is het mogelijk om op mijn versterker pre-outs toe te voegen? Of is er een andere constructie te maken waardoor ik nog ooit wat monoblokken aan kan sluiten?
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik denk dat je even een fotootje van het binnenwerk moet posten. Een aantal mensen kunnen je waarschijnlijk haarfijn vertellen of je dat makkelijk kunt doen. Hangt namelijk van de opbouw af.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Makkelijk kan natuurlijk altijd door gewoon het signaal van de eindtrappen af te tappen, maar dat is de minst optimale oplossing. Foto is dan inderdaad de beste oplossing. Hoogstwaarschijnlijk zal het niet zo'n probleem zijn.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik denk dat je je de moeite beter kunt besparen, je gaat immers proberen iets beters te maken van een instapmodel A/V receiver. Daarnaast zijn de eindtrappen in de Denon's zo slecht nog niet, het probleem zit hem meer in de vele elco's in de signaalweg en de ingangssectie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Als je er makkelijk bij kunt is het toch niet zo veel moeite? Kost je miss. een uurtje en 2 paar tulp-contra's maar dan heb je het voor elkaar.

Ik zal vandaag of morgen even een fotootje van een sony versterker van een maat van me posten: hij wil graag een pre-out op dat ding om z'n aktieve sub op line-level aan te kunnen sluiten, en het gefilterde signaal terug te sturen naar z'n eindversterker.
WMC

Bericht door WMC »

Ik zal binnenkort als ik de tijd heb wat foto's maken van het binnenwerk, wat zijn anders wat leuke tweaks om hem wat beter te maken? Ik neem aan dat ik het aantal elco's in de signaalweg moeilijk kan reduceren of de ingangstrap aan kan passen.
Plaats reactie