Hoi,
vandaag heb ik op de dump een oude zelfbouwversterker gevonden: de Polykit "Professional Sound 2100" versterker. Dit is een dual mono 2x100 W (aan 8 ohm) versterker.
Ik kon nergens op Internet iets over deze kit vinden, dus ik vermoed dat hij tamelijk oud is (eind jaren '70, gok ik). Daarom probeer ik het hier nu eens:
Dus... kent iemand deze kits? Ik heb er zelf nog niks op durven aansluiten, maar ik vroeg me af of het geluidstechnisch wat voorstelt. Hij ziet er overigens heel netjes opgebouwd uit, dus eventueel wil ik wel een gokje wagen...
Alvast bedankt,
Gerbrand
Nostalgie? Polykit Professional Sound 2100 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Hallo Gerbrand,
Allereerst welkom hier. Goed dat je een foto plaatst dat zegt toch wel iets.
Het lijkt mij kwa versterkertype iets van 13 in een dozijn en typisch voor zoals versterkers 20 -30 jaar geleden gemaakt werden. Maar daarmee kan ie best goed zijn. Zou hem gewoon gaan proberen. Kan zijn dat als ie niet stuk is dat de biasstroom nageregeld moet worden en eventueel de DC van de uitgangstrap. Heb je er ook de handleiding met het schema er bij? Dat scheelt wel een stuk.
Ziet er iig degelijk en netjes gebouwd uit.
Allereerst welkom hier. Goed dat je een foto plaatst dat zegt toch wel iets.
Het lijkt mij kwa versterkertype iets van 13 in een dozijn en typisch voor zoals versterkers 20 -30 jaar geleden gemaakt werden. Maar daarmee kan ie best goed zijn. Zou hem gewoon gaan proberen. Kan zijn dat als ie niet stuk is dat de biasstroom nageregeld moet worden en eventueel de DC van de uitgangstrap. Heb je er ook de handleiding met het schema er bij? Dat scheelt wel een stuk.
Ziet er iig degelijk en netjes gebouwd uit.
Hoi,
ik heb er alles bij: handleiding, schema's etc. Ik was inderdaad van plan even de ruststroom van de uitgangstransistoren door te meten en daarnaast ook de DC spanning. Volgens de handleiding zou dat nominaal < 300 mV moeten zijn, maar is dat niet wat veel?
Als hij niet bevalt, ga ik hem gewoon gebruiken waarvoor ik hem heb meegenomen: als kast en bron van onderdelen...
Bedankt voor de tips,
Gerbrand
ik heb er alles bij: handleiding, schema's etc. Ik was inderdaad van plan even de ruststroom van de uitgangstransistoren door te meten en daarnaast ook de DC spanning. Volgens de handleiding zou dat nominaal < 300 mV moeten zijn, maar is dat niet wat veel?
Als hij niet bevalt, ga ik hem gewoon gebruiken waarvoor ik hem heb meegenomen: als kast en bron van onderdelen...
Bedankt voor de tips,
Gerbrand

