Nostalgie? Polykit Professional Sound 2100 versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gerbrand
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 jan 2006, 18:51

Nostalgie? Polykit Professional Sound 2100 versterker

Bericht door Gerbrand »

Hoi,

vandaag heb ik op de dump een oude zelfbouwversterker gevonden: de Polykit "Professional Sound 2100" versterker. Dit is een dual mono 2x100 W (aan 8 ohm) versterker.

Ik kon nergens op Internet iets over deze kit vinden, dus ik vermoed dat hij tamelijk oud is (eind jaren '70, gok ik). Daarom probeer ik het hier nu eens:
Dus... kent iemand deze kits? Ik heb er zelf nog niks op durven aansluiten, maar ik vroeg me af of het geluidstechnisch wat voorstelt. Hij ziet er overigens heel netjes opgebouwd uit, dus eventueel wil ik wel een gokje wagen...

Alvast bedankt,

Gerbrand
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ha die Gerbrand, welkom hier!
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Zet er hier eens een fotootje van neer...
Rob.
Gerbrand
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 jan 2006, 18:51

Bericht door Gerbrand »

Hoi,

op verzoek van Rob hieronder een foto van de versterker:

Afbeelding

Hopelijk komt hij iemand bekend voor...

Gerbrand[/img]
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hallo Gerbrand,

Allereerst welkom hier. Goed dat je een foto plaatst dat zegt toch wel iets.

Het lijkt mij kwa versterkertype iets van 13 in een dozijn en typisch voor zoals versterkers 20 -30 jaar geleden gemaakt werden. Maar daarmee kan ie best goed zijn. Zou hem gewoon gaan proberen. Kan zijn dat als ie niet stuk is dat de biasstroom nageregeld moet worden en eventueel de DC van de uitgangstrap. Heb je er ook de handleiding met het schema er bij? Dat scheelt wel een stuk.

Ziet er iig degelijk en netjes gebouwd uit.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Twee gescheiden voedingen, dus best netjes qua opbouw idd. Vraag blijft hoe het klinkt natuurlijk..
Rob.
Gerbrand
Berichten: 4
Lid geworden op: za 07 jan 2006, 18:51

Bericht door Gerbrand »

Hoi,

ik heb er alles bij: handleiding, schema's etc. Ik was inderdaad van plan even de ruststroom van de uitgangstransistoren door te meten en daarnaast ook de DC spanning. Volgens de handleiding zou dat nominaal < 300 mV moeten zijn, maar is dat niet wat veel?

Als hij niet bevalt, ga ik hem gewoon gebruiken waarvoor ik hem heb meegenomen: als kast en bron van onderdelen...

Bedankt voor de tips,

Gerbrand
Plaats reactie