Kan het niet zo zijn dat de versterker misschien bepaalde vervormingsproducten aflevert, die door bijplaatsing van zo'n kleine waarde condensator beter hoorbaar worden?Roland schreef:Ik heb ze nu nog wel in het mid in gebruik, een woodblock klonk nogal raar toen ik klasieke muziek draaide, zonder silver mica als bypass over de tweeter condensator klonk het weer gewoon.
Ik heb eerder zoiets meegemaakt met een luidsprekerkabel, vervanging door een standaard Oehlbach snoertje deed het duidelijk anders klinken.
Ik was niet tevreden met de simpele verklaring van de verkoper dat een dure kabel "nu eenmaal meer laat horen", en na veel testen kwam ik erachter dat de versterker in de war werd gestuurd door HF-resten uit een CD speler.
Na aanpassing van het anti-slewing filter aan de ingang van de versterker naar meer reëele waarden, was het kabelverschil ineens ook weg.......
