Virus alarm

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Virus alarm

Bericht door sietse »

Hoi allemaal,

Vandaag word ik geconfronteerd met een virus, dat via een forumlid bij mij binnenkomt via de e-mail. Ik weet niet of dat consequenties kan hebben voor het forum. Bij mij thuis wordt het weg gevangen door een filtersysteem en ik heb daardoor de betreffende persoon kunnen inlichten.
Als dit soort dingen gevaarlijk kunnen zijn voor het forum en gebruikers, zouden we op een of andere manier een soort virus-allarm klokje moeten introduceren?

Sietse
Laatst gewijzigd door sietse op vr 19 nov 2004, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Riesh68
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 10:34

Bericht door Riesh68 »

Grote kans dat het 4us niet bij diegene vandaan komt, maar dat het zo slim is om een andere afzender in de mail header te zetten. Kortom, de echte afzender wordt verhuld.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik heb vandaag ook wat binnengekregen.
Het was het Sobar virus. Net nieuw en de virusscanner kende hem nog niet.
Er zit een attachment bij. Dat is een zip-file, met daarin een .pif bestand.
Als je deze ontvangt, gewoon direct weggooien.
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

bij mij regende het vanavond ook virussen.

normaal gesproken heb ik er nooit last van , tis dan ook al weer 2 maanden geleden dat ik wat binnenkreeg , maar nu.... :(
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

Je kunt niet afgaan op de afzender die staat vermeld in de email.

Ik krijg zelf ook 10tallen mailtjes met als afzender . . . . . .@raymondaudio.nl. Terwijl ik zeker weet dat ik ze niet zelf heb gestuurd :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hmm,

Net even Norton ge-updated. Normaal is er wekelijks op woensdag een nieuwe update beschikbaar. Maar vandaag dus ook, de derde nota bene! Er waart dus wel weer wat nieuws rond.

;)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het virus waar ik op doelde was er een die in de computer een eigen leven heeft en zoals zo vaak je adres bestand afwerkt om zich te verspreiden.
Maar moeten we hier op het forum iets aan doen, of is de zaak voldoende beveiligd. Ik denk hierbij ook aan de pm mogelijkheid.

Sietse
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Hier hoeven we op het forum niet per se iets aan te doen.

PM staat los van je email en ik gebruik voor fora altijd mijn gmail adres en niet mijn "prive adres".

t.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Het regent hier ook weer virussen en ik heb ok weer last van blote dames die moeilijk kijken... Bah...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Leeuwarden schreef:
Het regent hier ook weer virussen en ik heb ok weer last van blote dames die moeilijk kijken... Bah...
Linkje plaatsen :o
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

durf ik niet...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Sh!t, dan maar geen blote dames :cry:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Wees creatief! Google es met wat treffende zoektermen :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”