Nu over de voorversterker. Eigenlijk een beetje gebaseerd op het principe van de audio link die (in 2004 alweer) eens in elektuur gestaan heeft. Mbv microcontroller gestuurde volume IC's ga ik het volume regelen (ale gij
µP zal ook nog een relaisprint aansturen voor ingangsselectie van 8 kanalen. Een extra kanaal zal worden gebruikt om te kunnen opnemen. Verder zou ik 2 uitgangskanalen willen plaatsen voor mijn 2 Rotels (bi amping) aan te sturen. Dus op het achterpaneel 11 audio in/uitgangen. evt ook een RS232 aansluiting om µP te kunnen besturen of software te kunnen updaten.
Verder moet er ook absoluut afstandsbediening op zitten die het mogelijk maakt om volume en kanalen te kunnen kiezen. Aan/uitzetten mag maar is zeker geen vereiste.
Wat heb ik al in mijn bezit:
- een schone 4*20 LCD (blauw-wit)
- een hoop relais
- de componenten om de voeding te bouwen
- PGA2311
- µP (AT89S8251) op een flashboard (van elektuur)
- een 3 to 8 decoders (74HCT137) voor relaisprintaansturing
Wat is al besteld
- ringkerntrafo
moet nog besteld worden
- defenitieve µP
- een hoop kleine componenten
-.....
Heb nu al eens een voorlopig opstelling gemaakt van relaisprint en geprogrammeerd in de µP en dat gaat toch al, eveneens de LCD programeren gaat al gedeeltelijk. Er zit echter wel een raar fenomeen op. Regel 2 wordt op de 3de regel geschreven, 3 wordt op regel 2 geschreven, en begint in het midden van de displaay, ergens op het 9de segment als ik me nie vergis. Iemand een idee waar het aan kan liggen???
Kga proberen om sebiet nog wat fotookes te schieten van wat ik al heb en hier ook te zetten. Suggesties, opmerkingen, vragen zijn meer dan welkom!!!
grtz
Geert