Ronde DIY speakers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

pieter pan

Bericht door pieter pan »

of uit een massief blok hout draaien. of met ringen werken en dan nadien mooi rond draaien en dan nog net wat bijplamuren.
Fabian
Contacteer:

Bericht door Fabian »

ik ga de ringen verlijmen en daarna in vorm maken (waarschijnlijk schuren want draaibank ontbreekt) en daarna bewerken met poly.

Ik denk dat als ik alleen met poly ga werken de kast niet stijf/dood genoeg word dus daarom eerst met mdf aan de gang en dan met poly eroverheen (wat ook makkelijker afwerkt)

ringen voor het deel waar de midtoner inkomt
Afbeelding

Ik heb ook nog eens zitten denken over de units die erin moeten komen, nu zat ik nog eens te kijken naar de SPH-165KEP en zag dat deze niet volledig rond is. Dus moet ik vrij moeilijk gaan doen met de afwerking denk ik, nog een andere unit die in aanmerking komt is de HDS-152EXCL van Peerless die wel volledig rond is (maar minder mooi oogt)
Fabian
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Zo is het alweer een tijdje stil geweest rond dit project, maar stilgezeten heb ik niet. Gisteren en vandaag heb ik de boel in elkaar staan passen en lijmen en het begint ergens op te lijken. Later deze avond zal ik even een overzichtsfoto'tje plaatsen hieronder.

AfbeeldingAfbeelding

En ja ringen frezen is best saai inderdaad, maar heb toch maar bedacht om een soort geraamte te maken en daar stretchstof overheen te doen en dan polyester. Want alles uit ringen is gewoon te saai en kost teveel tijd!

Op de foto mist nog 1 onderdeel en dat is het bolletje voor de tweeter, ook heb ik de uitsparingen voor de units nog niet op maat gemaakt omdat ik nog niet zeker weet welke erin gaan komen.
Laatst gewijzigd door Fabian op do 19 jan 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
rho

Bericht door rho »

Fabian schreef:
Later deze avond zal ik even een overzichtsfoto'tje plaatsen hieronder.
Graag. :)

Is dat niet oersaai, zo al die ringen frezen?
Ik ben ooit begonnen aan een spiral horn maar heb het opgegeven wegens te saai. Ik moest dan wel een stuk of 70 dezelfde plaatjes uitzagen. Niet echt leuk hobby-werk vond ik dat.
jurriaan

Bericht door jurriaan »

Ben nieuw hier en kwam dit project tegen.
super ziet het er uit.
Hoe is de stand van zaken Fabian?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”