Gradient Air Motion Transformer?!

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi mischien is dit wat duidelijker:

Afbeelding

Alternatief voor een ribbon line source gaat het eigenlijk over.
http://www.partsexpress.com/pdf/264-710.pdf

Groeten Roland
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik krijg altijd zo'n "hebbe, hebbe, hebbe" gevoel als ik die dingen zie. :lol:
Gebruikersavatar
Peet
Ook commercieel actief
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 19:27
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Peet »

rho schreef:
Ik krijg altijd zo'n "hebbe, hebbe, hebbe" gevoel als ik die dingen zie. :lol:
ik heb meer een gevoel van: "lekker onderuit genieten" :D :D

Nadeel (of voordeel ?) van zo'n bitje alle lijnbronnen: ze hebben een bijzonder klein verticaal luisterveld.
Bij sommige heel extreem: als je op de bank zit, prima geluid met de hotspot mooi breed (iemand naast je hoort het net zo goed :) ) maar effe opstaan
om te luisteren: weg hoog !!, echt radicaal al het hoog gewoon weg als met een mes afgesneden zo krap is verticaal het weergaveveld........


greetings,
Peet
Laatst gewijzigd door Peet op za 24 dec 2005, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Voor in een luisterkamer is dat dus ideaal, maar voor in een woonkamer, waar je wel eens durft rondlopen en terug gaan zitten is dat niet echt geweldig lijkt me.
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Bericht door buisje »

lijnbronnen: ze hebben een bijzonder klein verticaal luisterveld.
Dat is wat me een wat tegenhoud om een magnetostaat te gebruiken, heb nu gemodificeerde Focal tweeters met een enorm goed afstraalgedrag. Maar impulsgedrag is bij AMT en de magnetostaat weer beter....

buisje
Plaats reactie