Aankondiging Dutch DIY Audio 2006

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Aankondiging Dutch DIY Audio 2006

Bericht door blu_line »

Heren (en Dames),

Ja ja, we zijn weer zover.
Hierbij kunnen we aankondigen dat op 12 maart 2006 de 3de dutch diy audio dag gehouden zal worden.

Wegens gelukkkige persoonlijke omstandigheden, weer in Zutphen, maar de lokatie is veel beter :D

Zie

www.dutchdiyaudio.nl

voor meer

mvg

Simon-Thijs
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Aangemeld!
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Re: Mededeling Dutch DIY Audio 2006

Bericht door KT88 »

blu_line schreef:
Hierbij kunnen we aankondigen dat op 12 maart 2006 de 3de dutch diy audio dag gehouden zal worden.
Mooi, ik zal er met veel plezier weer bij zijn.

Daarop inhakend: ik heb niet zoveel trek om wederom met mijn Magnepans te gaan slepen, is er iemand op het forum die een gecombineerde demonstratie wil doen, mijn versterkers (en eventueel ook bronnen) en zijn luidsprekers?

Het gaat hier om 2 hybride buis/MOSFET versterkers a la Audio & Techniek, maar toch net effe anders :-)
Een 2A3 push pull klasse A versterkertje met Unitrans (!)
Een 6BX7 PP AB versterkertje.
Een KT88 PP in triode met Grootenhuis trafo's.
(niet alles hoeft mee)

Bronnen: zelfbouw draaitafel met Thorens plateau, Rega RB300, Denon DL160 of AT MM25, electr. motorstabilisatie.
Zelfbouw RIAA trapje met 6072 buisjes.
CD loopwerk Pioneer stable platter met tent clock
Zelfbouw DAC delta-sigma conversie (basis alweer Audio & Techniek).
TEAC 500 CD-speler met diverse modificaties.
(ook hier hoeft niet alles mee)

Alles bijeen niet echt high end, maar wel goed klinkend.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Damn, dit jaar wil ik echt wel gaan, maar het duurt nog zo lang!

KT88, ik wil mijn gemodificeerde refence monitors wel ter beschikking stellen, maar ik denk dat er meer interessante luidsprekers zijn op het forum!

Wowly
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Idem hier...: Aangemeld!


Hoe of met wat volgt later, maar voor zover de inhoud van de auto het toelaat en hoe het er nu naar uitziet komen Isis en Ares mee.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Aangemeld! :D
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

leuk zeg :D Wie gaat er met brutefir aan de gang?

Eens kijken of ik tijd heb, dan zal ik me aanmelden!
JSA
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 18:34

Bericht door JSA »

Ja leuk! Is voor mij om de hoek :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik zat even de site te lezen. Maar is het wel de bedoeling dat meegebrachte luidsprekerkasten ook kunnen worden beluisterd en zo mogelijk bekritiseerd of de hemel ingeprezen ? Hoewel ik dan aan dat laatste eigenlijk helemaal niet twijfel.. 8)
KT88 schreef:
Het gaat hier om 2 hybride buis/MOSFET versterkers a la Audio & Techniek, maar toch net effe anders
Als ik zal kunnen komen, wil ik in ieder geval mijn driepitters meenemen. Zal deze versterker dat dan kunnen bolwerken ?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Sietse,

Wat er meegenomen kan worden is in overleg met de organisatie voor zover ik weet.

Jan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

JSA schreef:
Ja leuk! Is voor mij om de hoek :D
Hoi Jasper,

We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop :P Gelukkig hebben we nu een autochtoon in ons midden :lol:

Zal me zo ook eventjes aanmelden.

@Sietse

Ben wel heel nieuiwsgierig naar die driepitters van je ;)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Pjotr schreef:
We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop :P
Maar na een lange zwerftocht toch wat leuks gevonden..!!
Was goed eten daar.

Misschien dit jaar bij het verlaten van de DDIY dag een papiertje meegeven waar lekkere eettentjes zitten. :)
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Edo schreef:
Pjotr schreef:
We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop :P
Maar na een lange zwerftocht toch wat leuks gevonden..!!
Was goed eten daar.

Misschien dit jaar bij het verlaten van de DDIY dag een papiertje meegeven waar lekkere eettentjes zitten. :)
Nemen we mee voor de volgende commissievergadering. Wellicht dat er nog wat te sampelen valt :)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Leeuwarden schreef:
Sietse,

Wat er meegenomen kan worden is in overleg met de organisatie voor zover ik weet.

Jan
Dat zal dan wel voor een bepaalde tijd moeten worden aangemeld.
Probleem is dat ik wegens problemen met een been door bloedvat vernauwing waarschijnlijk wel zal gaan logeren in het ziekenhuis. Weet nog niet wanneer en hoe snel ik daarna weer mobiel ben.
Peter schreef:
Ben wel heel nieuiwsgierig naar die driepitters van je
Als het dus allemaal een beetje positief uitpakt, hoop ik ook die PP'tjes mee te nemen. Zijn ook best aardig.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zo, ik kom ook :) heb eventueel ook nog wel wat plekjes in de auto denk ik, voor als het nodig zou zijn.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

sietse schreef:
Als ik zal kunnen komen, wil ik in ieder geval mijn driepitters meenemen. Zal deze versterker dat dan kunnen bolwerken ?
De belasting moet wel enigszins aangepast zijn op de versterker, ik ken de driepitter (nog) niet maar vermoed dat een PP2A3 bakje het er wel ens moeilijk mee kan hebben :-)
In dat opzicht zijn de references van Wowly misschien wat realistischer.

De grootste versterker levert 20Veff en doet dat tot zo'n 1 ohm.
Mag je zelf het vermogen uitrekenen.......
Als twee sets Magnepans in parallel geen probleem zijn, en ik ook al eens met Apogee Duetta's erop heb gedraaid..... >:-)
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

heb mezelf net aangemeld
ben van plan een peerless xxls12 sealed actieve sub mee te nemen
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

ze mogen wel wat ruimte extra inhuren voor al die spullen 8)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

KT88 schreef:
ik ken de driepitter (nog) niet
Afbeelding
Dit geeft denk ik wel een indikatie van de impedantie?

En zo zien ze er uit.
http://upload.talk2.nl/files/362739boxen.jpg
(Plusteken bij basmid zit dus hetzelfde als bij de andere units. Per ongeluk weg gepoetst :oops: )
blu_line
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jan 2005, 7:48
Contacteer:

Bericht door blu_line »

Edo schreef:
Pjotr schreef:
We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop Razz


Maar na een lange zwerftocht toch wat leuks gevonden..!!
Was goed eten daar.

Misschien dit jaar bij het verlaten van de DDIY dag een papiertje meegeven waar lekkere eettentjes zitten.
Om jullie lekker te maken !

Dit keer zitten we bijna in het centrum.
Op nog geen 100 meter lopen zit een erg goede griek en diverse shoarma tenten.
Iets verder, op de markt, heb je Gasthuis de Klok ( erg goed) en bij d'n open haard voor oud/middeleeuws hollands eten.

mvg

ST

[/code]
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

blu_line schreef:
.....Iets verder, op de markt, heb je Gasthuis de Klok ( erg goed) en bij d'n open haard voor oud/middeleeuws hollands eten.

mvg

ST
Met den everswein op den taefel en hoopelijk rondborstigen maagden die het bier rijckelijk laaten vloeien. :lol:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geenius schreef:
Met den everswein op den taefel en hoopelijk rondborstigen maagden die het bier rijckelijk laaten vloeien. :lol:
Als jullie dan het bier nemen... Want ik moet nog rijden ;)

Ik vraag me af of ik ook wat ga meenemen. Misschien ben ik tegen die tijd al ver genoeg met mijn BruteFir user inetrface. Aangezien er toch al wat over BrutrFir gaat komen is dat wellicht een leuke aanvulling.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

sietse schreef:
KT88 schreef:
ik ken de driepitter (nog) niet
[plaatje]
Dit geeft denk ik wel een indikatie van de impedantie?
:-):-):-):-) Fraaie prooi voor mijn klasse A lastrafo's !
En zo zien ze er uit.
[plaatje]
(Plusteken bij basmid zit dus hetzelfde als bij de andere units. Per ongeluk weg gepoetst :oops: )
Gaaf !

Ik zie wel een mooie samenwerking tot stand komen (tegelijkertijd een aardige stok achter de deur om e.e.a. mooi afgewerkt in kastjes klaar te hebben).

- edit - het woord "mooi" kwam iets teveel voor, enige synoniemen ter vervanging geplaatst.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

De reference monitors spelen het beste met een stevige versterker, schijnt. Misschien dan een buizen er niet zo geschikt voor is??

Wowly
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Ik zal er ook zijn, hopelijk met de speakers hier links in mijn avatar, nog geen vervoer en geen idee of ik ze mee "mag" nemen van de organisatie.

leuk! wie neemt er nog meer speakers mee? Is het een idee om daar een blinde test te doen met condensatoren? Zat net wat te lezen over diy audio 2005 hier op het forum, jammer dat het nooit wat geworden is met de ontwerp met deze units een luidspreker wedstrijd. In de us of a werken ze met budget klasses ook leuk /idee? Nodigen we ook onze db drag race vrienden uit? :idea:

Groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op vr 16 dec 2005, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”