Masterclass High-End audioversterkers ontwerpen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Elektuur
Ook commercieel actief

Bericht door Elektuur »

SSassen schreef:
Richard?

Wel eerst even lezen voordat je reageert. Elektuur schreef namelijk 't volgende:
Om aan een masterclass mee te doen hoef je geen master te zijn. Als je zelf aan versterkers knutselt kan je er al het nodige van opsteken.
Daarmee is iedereen die weleens knutselt aan versterkers welkom volgens Elektuur, maar dat lijkt mij ietwat kort door de bocht, zeker gezien het hierboven door mij geposte overzicht van de te behandelen onderwerpen. Vandaar ook mijn specifieke vraag, een elektronica achtergrond en affiniteit met versterkerbouw en/of ontwerpen lijkt me een must voor een dergelijke masterclass.

Maar nogmaals, wellicht dat Elektuur dit verder in kan vullen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik zal me even voorstellen mijn naam is Ferdinand te Walvaart en ben uitgever bij Elektuur, en tevens initiator en organisator van de Masterclasses.

Elektro(nica) kennis op MTS niveau is wel het minimum. Uiteraard dien je bekend te zijn met de basis van versterkertechnieken. Zware wiskunde komt niet aan bod.
Maar een opleiding zegt niet alles, want we weten dat veel elektronica hobbyiesten autodidact zijn, en dus niet een specifieke elektronica opleiding hebben genoten.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Bedankt Ferdinand voor je nadere toelichting, het maakt veel duidelijk. Denk dat een deel van de verwarring ontstaan is door het toch wel erg pretentieuze karakter van de aankondiging op de website van Elektuur en de advertentie in het januarinummer van Elektuur.

Naar wat ik van Bruno en Menno gelezen heb lijken mij dit zeer capabele en ervaren mensen voor het geven van een dergelijke cursus en ik denk dat het velen een goed overzicht kan geven over wat er zoal speelt bij het ontwerpen van een versterker.

Maar nu mijn vraag: Wat nu na afloop van de cursus? Waar vind je de stof om wat in de cursus aangeboden is nader uit te diepen of na te slaan? Niet in het aangeboden boek lijkt mij. Er is m.i. behoefte aan een goed (Nederlandstalig) boek waarin de hele materie van het onderwerpenlijstje (en nog wel wat meer) van Bruno nader uitgewerkt en uitgediept wordt.

Is het een idee, of is Bruno daar al mee bezig, dat Bruno een dergelijk boek schrijft? Wil je dat grondig doen voor alle soorten versterkers dan kan dat wel eens een 5-delig boek worden :)

Mvgr.
Elektuur
Ook commercieel actief

Bericht door Elektuur »

Pjotr schreef:
Bedankt Ferdinand voor je nadere toelichting, het maakt veel duidelijk. Denk dat een deel van de verwarring ontstaan is door het toch wel erg pretentieuze karakter van de aankondiging op de website van Elektuur en de advertentie in het januarinummer van Elektuur.

Naar wat ik van Bruno en Menno gelezen heb lijken mij dit zeer capabele en ervaren mensen voor het geven van een dergelijke cursus en ik denk dat het velen een goed overzicht kan geven over wat er zoal speelt bij het ontwerpen van een versterker.

Maar nu mijn vraag: Wat nu na afloop van de cursus? Waar vind je de stof om wat in de cursus aangeboden is nader uit te diepen of na te slaan? Niet in het aangeboden boek lijkt mij. Er is m.i. behoefte aan een goed (Nederlandstalig) boek waarin de hele materie van het onderwerpenlijstje (en nog wel wat meer) van Bruno nader uitgewerkt en uitgediept wordt.

Is het een idee, of is Bruno daar al mee bezig, dat Bruno een dergelijk boek schrijft? Wil je dat grondig doen voor alle soorten versterkers dan kan dat wel eens een 5-delig boek worden :)

Mvgr.

Iedere deelnemers krijgt een handout (sheets + extra info) van de in de cursus gepresenteerde stof. Dit willen we naderhand uitgeven (elektronisch), na toestemming van de auteurs.

Medio volgend jaar verschijnt er een nieuw boek van Menno over buizenversterkers. Verder heb ik Bruno gevraagd een boek te schrijven over halfgeleiderversterkers. Hij denkt daar nog over na.
Plaats reactie