Iemand bekend met het merk: Inkel?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Iemand bekend met het merk: Inkel?

Bericht door Barry »

Beste zelfbouwers :)

Ik kan zeer binnenkort aan twee vintage PA versterkers komen.

Volgens de specs leveren ze 300 Watt per kanaal. De versterkers zijn brugbaar en zien er zeer professioneel uit (XLR input, 12cm fan, stappen pot-meter, 30kg gewicht, etc.)

De koellichamen zijn reusachtig groot en daarbinnen verschuilen 8(!) eindtorren per kanaal. De CAPS zijn ook érg groot uitgevoerd, 2 keer 22000uF.

Ik wil deze versterker(s) inzetten voor mijn zelfbouwsub, de XLS10 plus Slave. Ik kan echter weinig tot niks vinden over het merk Inkel, maar ergens klinkt het wel bekend in de oren. Hebben jullie ervaring of informatie over het merk Inkel?

Alvast bedankt.
SARK

Bericht door SARK »

Geen ervaring, maar een vriend van mij heeft een mengpaneel van Inkel en deze is zeer solide en service vriendelijk opgebouwd. Ik geloof dat (qua mengpaneel) Inkel wel een goeie naam heeft in DJ land.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Ik heb er vroeger mee gewerkt. Mengtafel en versterkers. Voor de prijs best leuke versterkers. Inkel zat toen bij Bose, maar dan voor PA (en goedkoper dan Bose).
buisje

inkel

Bericht door buisje »

Bij mij op het werk werden 2 van Inkel versterkers gebruikt voor de stadsomroep. Via uitgangstrafo's en hoogspanningsleidingen ging de muziek naar diverse speakers die in de straten hingen. Tot er een keer bliksem insloeg op een straat, daar kon de Inkel toch echt niet tegen. Nu staat er nog 1 Inkel die alle straten moet doen, en trekt het ook nog. Dus solide is het wel dacht ik zo.

buisje
ome subtilieco

Bericht door ome subtilieco »

koellichamen zijn reusachtig groot
en als je bij het tillen niet op let ook heel pijnlijk :oops:

maar de pa eind versterkers die wij hadden waren prima dingen :!:
bartsegers

Bericht door bartsegers »

mooie bakken vaak nog, marktplaats staat er BOL mee.
Plaats reactie