Coax met 8mm diameter
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Coax met 8mm diameter
Ik zoek een coax-kabel (per meter aan te kopen) met een externe diameter van 8mm. Ik heb een stel heel mooie cinch plugjes gekocht omdat ik nog wat mooie coax heb liggen. Blijkt die kabel natuurlijk te dun om mooi in die plugjes te passen.
Zelf zit ik te denken aan:
SommerCable stratos : mooie kabel, niet de goedkoopste. Toch nog steeds erg betaalbaar
SommerCable Classique : Een andere look, veel goedkoper. Lijkt me nog steeds een degelijke kabel. Marginaal meer capasitief.
Ik dacht ook aan een Cordial, maar die blijkt nog dunner dan degene die ik nu al heb.
Nog tips iemand?
Zelf zit ik te denken aan:
SommerCable stratos : mooie kabel, niet de goedkoopste. Toch nog steeds erg betaalbaar
SommerCable Classique : Een andere look, veel goedkoper. Lijkt me nog steeds een degelijke kabel. Marginaal meer capasitief.
Ik dacht ook aan een Cordial, maar die blijkt nog dunner dan degene die ik nu al heb.
Nog tips iemand?
Re: Coax met 8mm diameter
stukje krimpkous om het laatste stuk van de stekker en over de kabel ziet er ook heel netjes uit. Anders zou ik gewoon even bij de plaatselijke elektroboer vragen.rho schreef:Ik zoek een coax-kabel (per meter aan te kopen) met een externe diameter van 8mm. Ik heb een stel heel mooie cinch plugjes gekocht omdat ik nog wat mooie coax heb liggen. Blijkt die kabel natuurlijk te dun om mooi in die plugjes te passen.
Zelf zit ik te denken aan:
SommerCable stratos : mooie kabel, niet de goedkoopste. Toch nog steeds erg betaalbaar
SommerCable Classique : Een andere look, veel goedkoper. Lijkt me nog steeds een degelijke kabel. Marginaal meer capasitief.
Ik dacht ook aan een Cordial, maar die blijkt nog dunner dan degene die ik nu al heb.
Nog tips iemand?
http://www.dolstra.nl/Z&L-amateur/Coaxk ... rcell7.htm
Bedoel je deze?
Ziet er inderdaad wel goed uit. Mooie specs en blijkbaar ook voorzien om kort door de bocht te gaan, letterlijk dan. Ook de prijs is zeer aangenaam.
Eentje om op de short list te zetten.
Bedankt voor de tip!
Bedoel je deze?
Ziet er inderdaad wel goed uit. Mooie specs en blijkbaar ook voorzien om kort door de bocht te gaan, letterlijk dan. Ook de prijs is zeer aangenaam.
Eentje om op de short list te zetten.
Bedankt voor de tip!
de kabel van de foto is de Aircell. Die heb ik gemaakt
Als je weer een connector vastsoldeerd aan 1 kant kun je hem zo lenen. De kern bestaat uit een aantal draden en ik ben van mening dat bij een interlink 1 enkele dunne massieve draad een beter resultaat geeft. Klonk niet slecht maar ik had het idee dat het geluid niet meer neutraal was. Ik gebruik overigens nu XTCblack Ultimate interlinks
Als je weer een connector vastsoldeerd aan 1 kant kun je hem zo lenen. De kern bestaat uit een aantal draden en ik ben van mening dat bij een interlink 1 enkele dunne massieve draad een beter resultaat geeft. Klonk niet slecht maar ik had het idee dat het geluid niet meer neutraal was. Ik gebruik overigens nu XTCblack Ultimate interlinks
Iedereen verdedigt natuurlijk zijn eigen keuze.
Ik gebruik met veel plezier de puur zilver kabel 7,0 mm van
http://www.hollandlink.nl. Deze betaalbare zelfmaakkabel geeft een goede afbeelding van het toneel waarop de musici zitten. Wat mij opvalt is een goed contrast in de klankkleuren. Erg soepel bovendien.
Een plaatje?
http://www.hollandlink.nl/HLSilverCable70-EN.pdf
Zelf horen is natuurlijk de boodschap!
Ik gebruik met veel plezier de puur zilver kabel 7,0 mm van
http://www.hollandlink.nl. Deze betaalbare zelfmaakkabel geeft een goede afbeelding van het toneel waarop de musici zitten. Wat mij opvalt is een goed contrast in de klankkleuren. Erg soepel bovendien.
Een plaatje?
http://www.hollandlink.nl/HLSilverCable70-EN.pdf
Zelf horen is natuurlijk de boodschap!
Dat ding kost zo maar eventjes €29/60cm. Dat is mij een interlink niet waard. En er wordt zelfs geen enkele specificatie wat betreft de capaciteit noch weerstand/km gegeven. Je weet dus eigenlijk niets over de kabel.
Die Stratos van Sommer is nog te betalen. Hoewel die ook al duur begint te worden. Maar daar weet je tenminste een beetje wat voor kabel je in huis haalt.
Die Stratos van Sommer is nog te betalen. Hoewel die ook al duur begint te worden. Maar daar weet je tenminste een beetje wat voor kabel je in huis haalt.
Ik ben zelf van plan om de transparante coax die "Dile Online" in het programma heeft te gaan bestellen.

Ervaring heb ik er dus nog niet mee, maar het lijkt me een leuke kabel om eens mee te gaan experimenteren.
http://www.dile.nl/

Ervaring heb ik er dus nog niet mee, maar het lijkt me een leuke kabel om eens mee te gaan experimenteren.
http://www.dile.nl/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Heb zowel Aircell als Aircom geprobeerd. Ben in zee gegaan met Prefer MGK-18. Ik ben zeer tevreden over deze kabel. Te koop bij www.okaphone.nl
Draai je de boel niet een beetje om Rho? Kabel zoeken bij pluggen?
Is de kabel te dun dan kun je altijd de dikte nog aanpassen met krimkous. Maar dan wel krimpkous met een lijmlaag aan de binnenkant. Zelf doe ik het met gewoon krimpkous en een beetje thermische lijm uit een lijmpistool, is wel een handigheidje.
Zelf hou ik het op 6-7 mm SATV downstreamkabel wat bij de schotelboer te krijgen is. Alle andere duurder klinkt soms wel iets anders maar het is marginaal en niet beter ozi (vink ik althans). Heb ik het natuurlijk niet over goedkoop rommelsnoer
Is de kabel te dun dan kun je altijd de dikte nog aanpassen met krimkous. Maar dan wel krimpkous met een lijmlaag aan de binnenkant. Zelf doe ik het met gewoon krimpkous en een beetje thermische lijm uit een lijmpistool, is wel een handigheidje.
Zelf hou ik het op 6-7 mm SATV downstreamkabel wat bij de schotelboer te krijgen is. Alle andere duurder klinkt soms wel iets anders maar het is marginaal en niet beter ozi (vink ik althans). Heb ik het natuurlijk niet over goedkoop rommelsnoer
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
is er nog voortgang mbt tot 8mm kabnels?
ik wil zelf ook eens aan de slag, nog nooit gedaan, en wil van die drop veters af.
enige wat mij trekt, is de lengte. ik heb alles nu wel redelijk vast staan in mn setup, en wil dus zo minimale lengtes maken.
ik heb echter pluggies dit 9mm kable weg krijgen.
maar ik ben benieuwd naar een leuke 8mm kabel, die ergens te bestellen is.
ik kwam deze 9mm coax tegen, maar ik moet echt nog weten waar ik naar moet kijken. een Noob wat dit betreft (nog)
Of zon aircom kabel, trekt mij om 1 of andere reden ook wel.
http://www.dile.nl/d_14_013_786_RG_213_ ... R87661.htm
ik wil zelf ook eens aan de slag, nog nooit gedaan, en wil van die drop veters af.
enige wat mij trekt, is de lengte. ik heb alles nu wel redelijk vast staan in mn setup, en wil dus zo minimale lengtes maken.
ik heb echter pluggies dit 9mm kable weg krijgen.
maar ik ben benieuwd naar een leuke 8mm kabel, die ergens te bestellen is.
ik kwam deze 9mm coax tegen, maar ik moet echt nog weten waar ik naar moet kijken. een Noob wat dit betreft (nog)
Of zon aircom kabel, trekt mij om 1 of andere reden ook wel.
http://www.dile.nl/d_14_013_786_RG_213_ ... R87661.htm
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Klank is redelijk neutraal. Nette balans tussen hoog mid en laag. Aircell 7 klinkt bv veel scherper al deze Aircom. Stijfheid van de kabel vond ik op een gegeven ogenblik erg lastig dus ik ben overgestapt op Prefer MGK-18. En die klinkt nog neutraler... (op mijn setje wel te verstaan...)
Pluggen op de Aircom is ook erg lastig. Het is gewoon een net te dikke kabel. Ik had een interlink gemaakt waarbij ik de huls achterwege heb gelaten...
Pluggen op de Aircom is ook erg lastig. Het is gewoon een net te dikke kabel. Ik had een interlink gemaakt waarbij ik de huls achterwege heb gelaten...
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden


