Op zolder kwam ik tegen......

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Fuzzbass
Contacteer:

Op zolder kwam ik tegen......

Bericht door Fuzzbass »

Hallo, audio zelfbouwers. Ik ben nieuw hier, maar ik voel me meteen al thuis omdat ik toch al sommige bekenden van CircuitsOnline.net hier zag posten.

Ik heb heel lang de luidsprekerbouw in de kast gezet, omdat andere (grootschalige) projekten voorrang kregen. Sinds kort maak ik weer muziek, en nu beginnen m'n handen toch wel weer heel erg te jeuken.

Dus ben ik eens nagegaan wat ik nog heb liggen aan materiaal, om daar een mooie set voor in de woonkamer uit samen te stellen.

Dit is wat ik vond:

Uit een bestaand driewegsysteem (uit de "Yellowstone" basgitaar speakers op mijn site)

2x Monacor SPH-300KE
2x Monacor SPH-135KEP
2x Monacor DT-101AG
2x bijbehorend 3-weg filter, 600 Hz/5000 Hz, exacte bestukking onbekend op dit moment

Losse onderdelen:

4x Monacor SPH-135/AD waarvan 2 met door kattennagels licht beschadigde rubber randen
1x Monacor DT-105TI (had er 2, 1 is gesneuveld)
2x Visaton WS-100 8 ohm
2x Monacor DT-106
2x Monacor SP-60/8
2x tweeweg wisselfilter 3500 Hz, 12 dB 4 ohm laag, 18 dB 8 ohm hoog

Wat zouden jullie doen?

De 12" woofers komen in ieder geval in een "ruggedized" subwoofer die normaal gesproken onder de bank staat of als bijzettafeltje dienst doet, en eventueel meegepakt kan worden voor de basgitaar.

de 4 SPH-135/AD's kunnen mooi, na reparatie, in 4 satellieten met 4 nieuwe tweeters, maar de hoge Qts is niet ideaal voor dat doel. Beter zijn de SPH-135KEP's als main satellieten met de DT-101AG's, en misschien moet ik de SPH-135/AD's maar helemaal vergeten, of ze inzetten in een (toekomstige) surround-omgeving. Maar wat nu te doen met de Visatons? Het middengebied is geweldig van deze speakertjes!

Twijfel alom; suggesties zijn welkom!!!
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Met de 300KE en de 135 kep is in combinatie met een nieuwe tweeter een bijzonder fraaie drieweg te maken! (300KE staat bij mij op de verlanglijst)
Fuzzbass
Contacteer:

Bericht door Fuzzbass »

Die gaan nu juist in de recycling!

Afbeelding

Het zijn twee reuzen van kasten. Ik wil een aparte sub, met die 2 12"ers en losse satellieten, maar wat voor satellieten......?
indoubt

Bericht door indoubt »

Zo een?

Afbeelding
richard

Bericht door richard »

indoubt schreef:
Zo een?
Of twee, dan heb je stereo!
Plaats reactie