Behringer of BeyerDynamic

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Behringer of BeyerDynamic

Bericht door rho »

Ik kan 2dehands een Behringer ECM8000 kopen (uit een erfenis, weinig gebruikt). Wat ie moet kosten weet ik niet, maar ik ken de huidige eigenaar erg goed dus waarschijnlijk zal ie niet teveel vragen. De mic kost zowieso al niet te veel.
Nu kwam ik op zoek naar wat info i.v.m. die Behringer nog een andere mic tegen die betaalbaar is. De BeyerDynamic MM 1 kost dan wel zowat 3x zoveel als de Behringer, maar past nog net in m'n budget.
M'n vraag is nu: Is het de moeite om die extra investering te doen en voor de BeyerDynamic te gaan of is het verschil in kwaliteit niet echt noemenswaardig tussen deze 2 mics?
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik zou voor de Behringer gaan. Ik heb hem getest naast een hele dure meetmic (zeker 10 keer zo duur) en het verschil was te verwaarlozen.

Je gaat hem overigens toch gebruiken om te meten he?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Yep, puur om te meten. Mijn zangkwaliteiten zijn niet zo groot. :wink:
Art
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 07 apr 2006, 19:18
Locatie: Haaglanden

Bericht door Art »

Als je maar zeker weet dat ie niet een keertje (per ongeluk) op de grond geflikkerd is. Vergelijk 'm anders met 'n andere ECM.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De Behringer doet het prima hoor. :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik heb zelf een tijdje gemeten met de Behringer en beviel erg goed. Goede microfoon voor weinig. Kleine voeding erbij en klaar...
Art
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 07 apr 2006, 19:18
Locatie: Haaglanden

Bericht door Art »

Edo schreef:
Ik heb zelf een tijdje gemeten met de Behringer en beviel erg goed. Goede microfoon voor weinig. Kleine voeding erbij en klaar...
Klopt, ik gebruik 'm i.c.m. FireWire breakout. Heb 'm vergeleken met 'n gecalibreerde Brüel & Kjær. Liep alleen boven de 15kHz iets op.
Plaats reactie