Er zijn alweer 8 maanden overheengegaan sinds mijn laatste projectje:
Een transmissielijn met een Volt 2500.1 RS Accuton C89T6 en C12T6.
Ik ben uiterst tevreden met deze luidsprekers en zal daarom ook niet te hard van stapel lopen om zo snel mogelijk iets nieuws te maken.
Mijn idee was het volgende:
In de toekomst een luidsprekercombinatie maken bestaande uit 2 vloerstaanders en een subwoofer. Accuton C12T6 of scanspeak ringradiator, De nieuwe Accuton C90-T6 midspeaker. Accuton C220T6/C220NT6 woofer.
Ik ben vrij zeker dat dit een goede combinatie word. Tevens heb ik professionele hulp bij het filteren.
Ik ben lang op zoek geweest naar de 15WX van Focal. Dat is de woofer die oa in de JM lab utopia en wilson audio grand slam wordt gebruikt. Deze is echter niet meer te verkrijgen. (ook niet 2e hands gevonden)
NU zit ik met het volgende "vraagje"..
Ik wil een subwoofer maken die goed aansluit op kwaliteitsluidsprekers (mijn huidige luidsprekers en de luidsprekers die ik in de toekomst wil maken)en die de allerlaagste frequenties kan weergeven. Kastinhoud zou zo een 150-230 liter kunnen worden. Aanvankelijk had ik mijn hoofd op een Focal Audiom 15WX gericht. Ik zoek nu dus een goede tegenkandidaat. Kunnen natuurlijk ook 2 kleinere woofers zijn. Voorwaarde zeer lage resonantiefrequentie, omdat mijn huidige transmissielijn makkelijk 25 Hz weergeeft.
Ik hoop dat iemand suggesties weet!
Alvast bedankt!