brom en ruis Behringer CX2310 actief crossover
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
brom en ruis Behringer CX2310 actief crossover
Hallo,
Ik heb een Behringer CX23100 crossover gekocht om mijn speakers actief te biampen. Het crossover werkt goed, op een bij lage geluidsvolumes hoorbare ruis en brom na.
Deze bijgeluiden ontstaan waarschijnlijk vóór de filtercomponenten: door een hogere scheidingsfrequentie te kiezen neemt de brom af, door een lagere scheidingsfrequentie te kiezen neemt de ruis af.
De bijgeluiden zijn ook hoorbaar als geen bron is aangeschakeld, en worden niet luider als ik het volume van de muziek opvoer.
Heeft een van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb een Behringer CX23100 crossover gekocht om mijn speakers actief te biampen. Het crossover werkt goed, op een bij lage geluidsvolumes hoorbare ruis en brom na.
Deze bijgeluiden ontstaan waarschijnlijk vóór de filtercomponenten: door een hogere scheidingsfrequentie te kiezen neemt de brom af, door een lagere scheidingsfrequentie te kiezen neemt de ruis af.
De bijgeluiden zijn ook hoorbaar als geen bron is aangeschakeld, en worden niet luider als ik het volume van de muziek opvoer.
Heeft een van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?
- bartsegers
Heb het ding al niet meer. Heb 'm vervangen door een cx3400. Deze had een vergelijkbaar probleem, maar in mindere mate. Toen heb ik dat ding terug laten sturen naar de fabriek, en ze hebben 't gefixt. Geen problemen meer. Alleen nog als je vlak voor de tweeter gaat zitten met je oor. Dat stoort me niet.
- Peet
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Behringer en pro-audio samen ???bartsegers schreef:dat is behringer. helaas.
vooral natuurlijk gebruikt in de pro audio wereld, waar je niet met een 70 db zit te luisteren.
Mooi niet dus....., behringer wordt absoluut gehaat in de pro-audio, om het hoge en vooral onverwachte uitval precentage, het hoge ruisnivo de duffe klank, en de knopjes die er bij aanraken al afvallen.
Ook hun fadertjes zijn beroemd en gedoemt om het snelle kraken en de korte levensduur.
heeft niets met 70dba te maken, ruis en brom hoor je bij 90db ook, alleen wat harder
Zeker bij een crossover (waar in pro-audio toch al gauw 4 tot 8kw achterhangt) wordt behringer niet gebruikt voor een audio-systeem.
Gewoon met een grote boog om behringer heen lopen als je kwaliteit wilt, hoe aantrekkelijk de prijs ook is.
Behringer is leuk voor de beginners, of disco (l.v.t) of als het echt goedkoop moet.
greetings,
Peet
nouja.. gordijn?
dat is niet echt mijn ervaring. Er is een zekere ruis, maar die is niet afhankelijk van het volume. Bij mijn apparaat blijft de ruis gelijk als ik het volume opvoer.
Heb het ding getest op een stel 2-weg speakers, waarbij ik het ding signaal boven zo'n 40 hz liet doorgeven. Op laag volume, is op de luisterplek niets van de ruis te merken.
Zelfs niet als er geen signaal is. Ik heb niet het idee dat het ding hoorbare vervorming introduceert.
dat is niet echt mijn ervaring. Er is een zekere ruis, maar die is niet afhankelijk van het volume. Bij mijn apparaat blijft de ruis gelijk als ik het volume opvoer.
Heb het ding getest op een stel 2-weg speakers, waarbij ik het ding signaal boven zo'n 40 hz liet doorgeven. Op laag volume, is op de luisterplek niets van de ruis te merken.
Zelfs niet als er geen signaal is. Ik heb niet het idee dat het ding hoorbare vervorming introduceert.
- bartsegers
- Peet
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Wij hebben de ervaring wel van "het gordijn"... bij vervanging van deze behringer door een "beter" merk was er opeens op exact dezelfde set meer details, een veel en veel beter stereobeeld (diepte en ruimte) en was de onderruis beduidend lager, terwijl er bovenin meer asem aanwezig was.keyser schreef:nouja.. gordijn?
De eigen ruis zul je moeten kunnen horen bij open amps en verder geen input.
De limiters in deze behringers zijn ook een ramp, enige voordeel is dat
je ze wel hoort werken
Ook leuk: als je een preset wijzigt en laad, gaat heel even een paar seconden alles op mute....., niet echt slim als je gedwongen tijdens een draaiende act even snel wat wilt veranderen, wordt het even heel stil in de zaal...
- Peet
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Tja, wat is pro en wat nie..... lastig eigenlijk, zelfde vraag is: wat is highend en wat nie...., nog lastigerbartsegers schreef:wat versta je onder pro-audio, dat is 1. en 2, behringer zet ik zeker niet in een hifi hoek. dat wilde ik duidelijk maken.
voor velen is het prima spul, voor velen net niet.
voor mij is pro als eerste een absolute bedrijfzekerheid, dan een signaalverwerking met zo min mogelijk toevoegingen, en dan een keuze
op klank of ruimteweergave.
en iedere keten is zo zwak als de zwaktste schakel.
Heb liever niet dat m'n crossover uitvalt vlak voor je aanvang show, oeps, voedingkje wordt gloeiend heet (typisch behringer...) totale set "plat = geen show"
durf bijna te beweren dat behringer bouwt op: na een jaar moet het stukgaan, dan koop je weer es wat nieuws
Nog een praktijk voorbeeld een 31bands EQ van Alesis b.v. die zoveel aan je signaal verknoeid dat bypass de enige bruikbare instelling is
toch zie je dat ding veel in racken hangen.....,
greetings,
Peet
Op hear.nl zijn ze anders helemaal weg van de Behringer Ultracurve.
Zelf heb ik een Behringer Bass V-Amp omdat ik voor wènag een leuk multi-effekt wilde, en daar ben ik behoorlijk tevreden mee, maar ik heb ook mijn vraagtekens bij toepassingen waar 't nauw luistert.. Hij wordt trouwens behoorlijk heet ja.. Maar 't was wel een fantastische uitbreiding van mijn 'klankenpakket' -al is dit meer wat voor een muzikantenforum
Zelf heb ik een Behringer Bass V-Amp omdat ik voor wènag een leuk multi-effekt wilde, en daar ben ik behoorlijk tevreden mee, maar ik heb ook mijn vraagtekens bij toepassingen waar 't nauw luistert.. Hij wordt trouwens behoorlijk heet ja.. Maar 't was wel een fantastische uitbreiding van mijn 'klankenpakket' -al is dit meer wat voor een muzikantenforum
-
Mischa
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Behringer was lange tijd ( rommel ) maar de laatste jaren heb ik nooit iets vervelends gehad met behringer spullen ( dcx deq )
Heb eindeloos gemeten of er iets mis is en kan dat tot nu toe nog niet vinden . Nu kan ik me voorstellen dat op micro niveau er natuurlijk betere producten zijn .
De dcx kost een 250 euro van andere merken liggen de prijzen 3 a 10 keer hoger .
Neem als leuk voorbeeld de behringer truths deze monitoren hebben een 20 cm vifa unit met onbekend hoog en ingebouwde amps.
http://www.musicstore.de/de/global/0_0_ ... store.html
voor dat geld kan en mag je gewoon niet klagen
Heb eindeloos gemeten of er iets mis is en kan dat tot nu toe nog niet vinden . Nu kan ik me voorstellen dat op micro niveau er natuurlijk betere producten zijn .
De dcx kost een 250 euro van andere merken liggen de prijzen 3 a 10 keer hoger .
Neem als leuk voorbeeld de behringer truths deze monitoren hebben een 20 cm vifa unit met onbekend hoog en ingebouwde amps.
http://www.musicstore.de/de/global/0_0_ ... store.html
voor dat geld kan en mag je gewoon niet klagen