is fabrieksgafriek, meten komt nognou hoop ik de klank te kunnen verbeteren door in elk geval die resonantiepiek bij de 10k plat te slaan met wat extra componenten in t filter. de "rommel" nog hoger hoop ik minder last van te hebben als ik de speakers niet helemaal naar de luisterplek toedraai
nou zijn er 2 manieren om resonaties te temmen, 1 zet een LCR combo paralel aan de speaker, in goed germanisme een zuigkring (zie je vaak om een resonantie van een mid te temmen). of je zet een LCR combo in serie met de speaker, een sperkring dus (zie je vaak om de curve van een breedbander vlak te krijgen).
is er wat te zeggen over wanneer welke toe te passen? wat zijn ervaringen met de verschillende?




