Kan goed kloppen, want de capsules worden namelijk niet meer gemaakt.Pjotr schreef:rho schreef:Ziet er identiek als de Behringer ECM8000 uit. De Behringer ECM8000 meetmic vind ik bij Feedback niet meer terug, Heeft daar gestaan voor 45 eu
meetsystemen
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik kan die DUO dus niet meer vinden in het huidige gamma van M-Audio.Pjotr schreef:Volgens de site van M-Audio is die 16 bits @ 48 KHz ( http://www.midiman.de/mobilepre.htm ) Heb geen ervaring met het ding maar ik weet het niet, ziet er nogal "plastic" uit. Maar misschien voldoet ie wel goed, de specs zien er wel goed uit. Maar ik betwijfel of je hem uit je laptop kunt voeden en je niet een extra hubje daarvoor nodig hebt. Vind het toch niet helemaal een vergelijk met de DUO die ik zelf heb: http://www.midiman.de/duo.htm maar die kostte 2 jaar geleden nog wel 269 eu (winkelprijs) Als ie goed is ben je wel in 1x klaar.rho schreef:Wat zou ik met een Mobile Pre USB kunnen doen? Dat is een mic-pre met line-out. Meer heb ik eigenlijk toch niet nodig.
Wat ik op de Feedback site ook vond is deze: http://www.superlux.us/ECM-999.html voor 29,99 eu. ( http://www.feedback.nl/?id=55&b=SECM999 ) Hier de datasheet:
http://www.soundfirst.com/audiotoolbox/ ... asheet.pdf
Ziet er identiek als de Behringer ECM8000 uit. De Behringer ECM8000 meetmic vind ik bij Feedback niet meer terug, Heeft daar gestaan voor 45 eu
Weet jij nog een adres waar dat ding nog te koop is?
Welke meetmic gebruik jij?
Die ECM-999 ziet er precies niet zo slecht uit en hij kost bijna niks.
Een duurder alternatief zou ik niet erg vinden, mits ie beter is natuurlijk. Het hoeft dus niet het allergoedkoopste materiaal te zijn he.
Hallo Rho,
Die M-Audio Duo is al een tijdje uit het programma. Als je wil weten of iemand hem nog kan leveren zou je de importeur Mafico (staan ook de dealers in Belgie) in Bergschenhoek eens kunnen bellen. En anders op Ebay kijken. Overigens kan ie niet tegelijkertijd weergeven en opnemen op 24b/96kHz, dat gaat ook maar tot 16b/48kHz. Op hoge resolutie 24b/96kHz is het OF opnemen OF wergeven maar niet tegelijkertijd. Dus wdb hoef je er voor voor meten niet zo hard naar te zoeken en biedt ie geen meerwaarde t.o.v. de MobilePre. De duo zit wel in een stevige aluminium kast en heeft een eigen netvoeding.
Voor hogere resoluties kom je denk ik bij Firewiredoosjes uit. Wil je wat stevigers dan is mischien de Edirol UA-25 van 225 eu bij Feedback wat? Maar ik betwijfel of deze wel hogere resoluties via USB in en uit tegelijkertijd kan.
Die M-Audio Duo is al een tijdje uit het programma. Als je wil weten of iemand hem nog kan leveren zou je de importeur Mafico (staan ook de dealers in Belgie) in Bergschenhoek eens kunnen bellen. En anders op Ebay kijken. Overigens kan ie niet tegelijkertijd weergeven en opnemen op 24b/96kHz, dat gaat ook maar tot 16b/48kHz. Op hoge resolutie 24b/96kHz is het OF opnemen OF wergeven maar niet tegelijkertijd. Dus wdb hoef je er voor voor meten niet zo hard naar te zoeken en biedt ie geen meerwaarde t.o.v. de MobilePre. De duo zit wel in een stevige aluminium kast en heeft een eigen netvoeding.
Voor hogere resoluties kom je denk ik bij Firewiredoosjes uit. Wil je wat stevigers dan is mischien de Edirol UA-25 van 225 eu bij Feedback wat? Maar ik betwijfel of deze wel hogere resoluties via USB in en uit tegelijkertijd kan.
Dat ziet er fraai uit!
Zelfs de X2 zou al kunnen dienen denk ik. Maar die X4 ziet er wel cool uit. Leuke specs, leuke features, leuke behuizing.
De software die er bij geleverd wordt lijkt me ook wel cool.
@ Deepspace: kan je misschien enkele voorbeeldjes geven van plotjes, verkregen met dat Sample champion?
Edit: Ik heb alles een beetje overwogen en het lijkt me dat de X2 voor mij de beste keuze is. Ik ga het ding enkel gebruiken om de meten en daar heb ik maar 1 stereo ingang en 1 stereo uitgang voor nodig. Verder wordt het ding waarschijnlijk niet gebruikt, dus ben ik met al die features op de X4 ook niet veel. De prijs van de X2 laat ook toe om naar een iets betere mic te kijken. De aankoop met de Sample-Champion soft lijkt me overigens zeker niet slecht.
Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen de mogelijkheden van de licenties. Zou ik voor de Full of de personal license gaan bij een eventuele aankoop?
Zelfs de X2 zou al kunnen dienen denk ik. Maar die X4 ziet er wel cool uit. Leuke specs, leuke features, leuke behuizing.
De software die er bij geleverd wordt lijkt me ook wel cool.
@ Deepspace: kan je misschien enkele voorbeeldjes geven van plotjes, verkregen met dat Sample champion?
Edit: Ik heb alles een beetje overwogen en het lijkt me dat de X2 voor mij de beste keuze is. Ik ga het ding enkel gebruiken om de meten en daar heb ik maar 1 stereo ingang en 1 stereo uitgang voor nodig. Verder wordt het ding waarschijnlijk niet gebruikt, dus ben ik met al die features op de X4 ook niet veel. De prijs van de X2 laat ook toe om naar een iets betere mic te kijken. De aankoop met de Sample-Champion soft lijkt me overigens zeker niet slecht.
Weet er iemand wat de verschillen zijn tussen de mogelijkheden van de licenties. Zou ik voor de Full of de personal license gaan bij een eventuele aankoop?
-
Gast
Hallo Rho,
Sample Champion is kwa software zeker erg goed. Heb het zelf 4 jaar geleden gekocht. Het was toen het enig fatsoenlijke wat redelijk betaalbaar was. De laatste 2-3 jaar ben ik niet zo aan bouwen toegelomen en de plotjes staan ergens op een oude PC die ik niet zo gauw bij de hand heb, dus die heb ik even zo gauw niet voor je.
Vraag me af of je op die X2 direct een mic kunt aansluiten zonder aparte mic versterker. Dat kan Deepspace je beter vertellen denk ik.
Vind die bundle prijs niet slecht. Zelf heb ik de full bundle dus wat de variaties er op zijn? Graaf die site eens wat dieper uit en anders kun je Paolo mailen. Het is een aardige kerel die erg behulpzaam is.
Sample Champion is kwa software zeker erg goed. Heb het zelf 4 jaar geleden gekocht. Het was toen het enig fatsoenlijke wat redelijk betaalbaar was. De laatste 2-3 jaar ben ik niet zo aan bouwen toegelomen en de plotjes staan ergens op een oude PC die ik niet zo gauw bij de hand heb, dus die heb ik even zo gauw niet voor je.
Vraag me af of je op die X2 direct een mic kunt aansluiten zonder aparte mic versterker. Dat kan Deepspace je beter vertellen denk ik.
Vind die bundle prijs niet slecht. Zelf heb ik de full bundle dus wat de variaties er op zijn? Graaf die site eens wat dieper uit en anders kun je Paolo mailen. Het is een aardige kerel die erg behulpzaam is.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Nu we 't toch over meten hebben, ik ben eigenlijk aan 't rondkijken naar nieuwe software. Niet dat HobbyBox niet werkt (dat gebruik ik nu) maar er is best veel goede software bijgekomen. Ik heb momenteel SoundEasy v11.0 op 't oog, heeft iemand daar ervaring mee?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Peter,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Klopt, John Krutke van Zaphaudio gebruikt dit pakket, maar ik krijg maar geen response van de ontwikkelaar, ondanks herhaald emailen. Het mooie ervan vind ik dat je drivers individueel kunt meten en dat deze waardes direct worden meegenomen in je kast/filter ontwerp, het is dus een alles-in-1 oplossing en daar ben ik wel van gecharmeerd.Dat is toch meer een ontwerpprogramma met een meetfaciliteit?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
't Viel me nu net op dat de phantom supply van de X2 slechts 3,6V is.
Als je b.v hier, bij meßtechnik kijkt zie je dat de meeste mics wel een wat hogere spanning verlangen.
Als je b.v hier, bij meßtechnik kijkt zie je dat de meeste mics wel een wat hogere spanning verlangen.
Dat is genoeg als je het Panasonic kapseltje aan wil sluiten. Maar ik betwijfel of ie genoeg gain heeft voor een kapseltje direct aangesloten. Dat wordt niet zo duidelijk.rho schreef:'t Viel me nu net op dat de phantom supply van de X2 slechts 3,6V is.
@Sander
Heb eens wat PDFjes van SoundEasy v11.0 gedownload bij Bozio Software (hoofdstuk 16 en 17) . Dat ziet er wel goed uit. Een paar jaar geleden was het nog een beetje speelgoed.
Zie dat audioXpress het levert voor $250. Maar daar blijkt dat er weer zo'n vervelende USB harware sleutel (dongle) bij zit. Die maken op e.e.a. manier altijd ruzie met andere hardware.
In de manual wordt aangeduid hoe je je sounddevices moet instellen bij metingen met de X2. Het zal dus wel lukken denk ik.Pjotr schreef:Dat is genoeg als je het Panasonic kapseltje aan wil sluiten. Maar ik betwijfel of ie genoeg gain heeft voor een kapseltje direct aangesloten. Dat wordt niet zo duidelijk.rho schreef:'t Viel me nu net op dat de phantom supply van de X2 slechts 3,6V is.
Hoe weet je of desbetreffende mic nu juist dat capseltje gebruikt?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
of de Creative Soundblaster USB Audigy 2 NX
wordt door cams32 (heb ik m'n meetsysteem van) aanbevolen. (de de M-Audio FireWire Audiophile ook)
btw: je kan daar een compleet meetsysteem (software + mic) kopen voor 89 euri: http://cams32.de/shop/product_info.php?products_id=18
wordt door cams32 (heb ik m'n meetsysteem van) aanbevolen. (de de M-Audio FireWire Audiophile ook)
btw: je kan daar een compleet meetsysteem (software + mic) kopen voor 89 euri: http://cams32.de/shop/product_info.php?products_id=18
Ik heb eens een lijstje gemaakt:
Soundcards of Audio-interfaces (USB)
- Creative Soundblaster Audigy 2NX : http://www.pixmania.nl/nl/nl/36152/art/ ... ?srcid=104 Maar dan heb ik nog een mic-pre nodig.
- Edirol Ua-25 : http://www.thomann.de/thoiw7_edirol_ua2 ... .html#fpix
- M-Audio Fast track pro : http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-184360.html
- M-Audio Fast track USB http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_fa ... dinfo.html
- M-Audio USB Audiophile : http://www.thomann.de/thoiw7_maudio_usb ... dinfo.html Hier moet nog een mic-pre met phantom bij.
Mic pre-amps:
- Behringer VX2496 : http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_ ... dinfo.html
- M-Audio Audio Buddy http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_au ... dinfo.html
Die Audigy had ik dus ook al gevonden.
Lijkt me dus een goede optie.
Nu heb ik toch nog een vraagje over die Edirol Ua-25. Blijkbaar kan je de uitgang van je PC (USB) intern terug koppelen naar de ingang van het toestel zonder eigenlijk buiten het toestel en zelfs z'n digitaal domein te gaan. Eigenlijk geen slechte optie bij meetingen, maar zou vergelijk je de uitgang eigenlijk niet eerlijk met het meetsignaal. Zou dit zware effecten hebben op de meetresultaten?
De Creative Soundblaster Audigy 2NX + M-Audio Audio Buddy lijkt me geen slecht idee. Nadeel is dat ik dan een voeding nodig heb voor de Audio Buddy, maar ik heb ook een versterker nodig voor de metingen. Een stopkontact moet er toch in de buurt zijn.
Soundcards of Audio-interfaces (USB)
- Creative Soundblaster Audigy 2NX : http://www.pixmania.nl/nl/nl/36152/art/ ... ?srcid=104 Maar dan heb ik nog een mic-pre nodig.
- Edirol Ua-25 : http://www.thomann.de/thoiw7_edirol_ua2 ... .html#fpix
- M-Audio Fast track pro : http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-184360.html
- M-Audio Fast track USB http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_fa ... dinfo.html
- M-Audio USB Audiophile : http://www.thomann.de/thoiw7_maudio_usb ... dinfo.html Hier moet nog een mic-pre met phantom bij.
Mic pre-amps:
- Behringer VX2496 : http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_ ... dinfo.html
- M-Audio Audio Buddy http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_au ... dinfo.html
Die Audigy had ik dus ook al gevonden.
Nu heb ik toch nog een vraagje over die Edirol Ua-25. Blijkbaar kan je de uitgang van je PC (USB) intern terug koppelen naar de ingang van het toestel zonder eigenlijk buiten het toestel en zelfs z'n digitaal domein te gaan. Eigenlijk geen slechte optie bij meetingen, maar zou vergelijk je de uitgang eigenlijk niet eerlijk met het meetsignaal. Zou dit zware effecten hebben op de meetresultaten?
De Creative Soundblaster Audigy 2NX + M-Audio Audio Buddy lijkt me geen slecht idee. Nadeel is dat ik dan een voeding nodig heb voor de Audio Buddy, maar ik heb ook een versterker nodig voor de metingen. Een stopkontact moet er toch in de buurt zijn.
Ik wil zelf ook graag een meetsysteem aanschaffen en heb de topics hier eens doorgelezen.
Als microfoon zie ik de Behringer ECM8000 wel zitten, zoals ook in dit topic wordt genoemd.
Dan nog een mic pre-amp. In de vorige post van rho wordt de M-audio Audio Buddy genoemd. Ik zie echter ook de Behringer UB802 mixer. Deze heeft een mic pre-amp en phantom voeding, is goedkoper en bij meer winkels in hun assortiment.
Is de UB802 ook geschikt voor het meten van luidsprekers? En hoe verhoudt deze zich tot de Audio Buddy?
Als microfoon zie ik de Behringer ECM8000 wel zitten, zoals ook in dit topic wordt genoemd.
Dan nog een mic pre-amp. In de vorige post van rho wordt de M-audio Audio Buddy genoemd. Ik zie echter ook de Behringer UB802 mixer. Deze heeft een mic pre-amp en phantom voeding, is goedkoper en bij meer winkels in hun assortiment.
Is de UB802 ook geschikt voor het meten van luidsprekers? En hoe verhoudt deze zich tot de Audio Buddy?
Ik ben wat aan het googlen geweest en ben wat leuke info tegengekomen.
Hier staat o.a. informatie over microfoons, pre-amps en sound cards:
http://www.trueaudio.com/rta_faq1.htm
Kijk maar eens onder het kopje 'Microphone Questions', 'Sound Card Questions' en verder.
Hier is iemand die de ECM8000 i.c.m. de UB802 gebruikt:
http://www.rjbaudio.com/
Nog mensen met ervaringen / meningen t.a.v. de UB802 pre-amp?
Hier staat o.a. informatie over microfoons, pre-amps en sound cards:
http://www.trueaudio.com/rta_faq1.htm
Kijk maar eens onder het kopje 'Microphone Questions', 'Sound Card Questions' en verder.
Hier is iemand die de ECM8000 i.c.m. de UB802 gebruikt:
http://www.rjbaudio.com/
Nog mensen met ervaringen / meningen t.a.v. de UB802 pre-amp?
Bij de Audio Buddy wordt geen spanning opgegeven bij de Phantom-supply. Toch heb ik ergens gelzen dat die 48V zou zijn.
Hier b.v. :
http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_au ... dinfo.html
Hier b.v. :
http://www.thomann.de/thoiw7_m-audio_au ... dinfo.html
Denk dat die 48V wel klopt Rho. Dat is de standaardspanning voor mic phantomvoeding. Heb het idee dat in die Buddy exact dezelfde mic amp zit als in mijn Duo en die levert ook 48V phantomvoeding. Wel vreemd dat zelfs in de user manual van de Buddy niet de exacte spanning vermeld staat.
Overigens vind ik die Buddy wel een stuk degelijker/steviger dan die Behringer mengpaneeltjes. Iig zit in de Duo een ordentelijke low noise instrumentie amp van Burr Brown (INA163) met ruim voldoende bandbreedte en ik vermoed dat dat ook zo is bij de Buddy.
Overigens vind ik die Buddy wel een stuk degelijker/steviger dan die Behringer mengpaneeltjes. Iig zit in de Duo een ordentelijke low noise instrumentie amp van Burr Brown (INA163) met ruim voldoende bandbreedte en ik vermoed dat dat ook zo is bij de Buddy.
De Audio Buddy is binnen. Hij ziet er van betere kwaliteit uit in 't echt dan ik had gedacht. Stevige behuizng, stevige connectoren, redelijke draaiknoppen. Er zit wel een eenvoudig voedingkje bij maar ik heb al slechtere exemplaren gezien bij duurdere toestellen. Als ie zo functioneerd als ie aanvoelt en uitziet geeft ie erg veel waar voor z'n geld. (€82)
Ik heb er ook 6m microffonkabel (met XLR-stekkers aan natuurlijk) bij gekocht. €18 voor 6m Cordial CME220 en een stel netjes gemonteerde Neutrik XLR's, mooi samengeknoopt met een net bedrukt stukje klitteband. Niet slecht dacht ik zo.
Ik heb er ook 6m microffonkabel (met XLR-stekkers aan natuurlijk) bij gekocht. €18 voor 6m Cordial CME220 en een stel netjes gemonteerde Neutrik XLR's, mooi samengeknoopt met een net bedrukt stukje klitteband. Niet slecht dacht ik zo.
