Bedankt voor dit nieuwe onderwep Henkjan. Wat mij betreft mag de titel uitgebreid worden naar PC toepassing tbv van speaker/versterkerontwerpen en niet alleen meten. Dus ook ontwerpsoftware.
Iets van "PC gereedschappen voor audiozelfbouw" ozi. Met als ondertitel iets van ontwerpsoftware, meten etc.
Vinden de anderen er van?
[dit is een post van Pjotr]
Thx Henkjan
Moderator: Beheerdersteam
-
Gast
Dat snap ik niet Henkjan. Meten aan speakers en software gaan tegenwoordig grotendeels samen. Over expliciet meten met een losse toongenerator of vragen over een multimeter heb ik nog niet gezien (zou hier wel thuishoren btw), wel een aantal vragen over software.
De oorspronkelijke vraag van Ovni wat de aanleiding tot dit nieuwe onderwerp was: Maar het onderdeel "gebruik van audio software" is helaas niet aanwezig op dit forum....., wat bijval van anderen kreeg.
http://audiforum.nl/~lelievel/forum/vie ... 324f#22690
Op zich maakt het mij niet uit als we dadelijk maar geen onduidelijk geschuif met postings gaan krijgen.
De oorspronkelijke vraag van Ovni wat de aanleiding tot dit nieuwe onderwerp was: Maar het onderdeel "gebruik van audio software" is helaas niet aanwezig op dit forum....., wat bijval van anderen kreeg.
http://audiforum.nl/~lelievel/forum/vie ... 324f#22690
Op zich maakt het mij niet uit als we dadelijk maar geen onduidelijk geschuif met postings gaan krijgen.
Btw. Ik moet steeds expliciet opnieuw inloggen als ik in "meten" wil posten terwijl ik dat al was ??? Dat is alleen bij dit onderwerp zo. Zit iets nog niet helemaal lekker en komt bovenstaande post weer als "gast" op het forum.
Ah zie het al, bij andere onderwerpen word ik automatisch ingelogd maar bij dit onderwerp zit die service niet inbegrepen
Volgens mij heeft het ook te maken met dat de paden niet allemaal consistent goed staan.
Ah zie het al, bij andere onderwerpen word ik automatisch ingelogd maar bij dit onderwerp zit die service niet inbegrepen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
wat ik bedoel is dat als ik bijvoorbeeld wat akkoestisch wil meten, dat er dan zaken om de hoek komen die niets met het te gebruiken gereedschap te maken hebben, dingen als microfoon, opstelling, type meting (vrije veld, MLS, grondvlak, IB, nabije veld)Pjotr schreef:Dat snap ik niet Henkjan. Meten aan speakers en software gaan tegenwoordig grotendeels samen.....
wel over een scopePjotr schreef:Over expliciet meten met een losse toongenerator of vragen over een multimeter heb ik nog niet gezien
om mijn voorstel samen te vatten: vragen over het gereedschap (simu software, meetsoftware, bovenfrees) in het forum van waar je het gereedschap voor gebruikt

