Thx Henkjan

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gast

Thx Henkjan

Bericht door Gast »

Bedankt voor dit nieuwe onderwep Henkjan. Wat mij betreft mag de titel uitgebreid worden naar PC toepassing tbv van speaker/versterkerontwerpen en niet alleen meten. Dus ook ontwerpsoftware.

Iets van "PC gereedschappen voor audiozelfbouw" ozi. Met als ondertitel iets van ontwerpsoftware, meten etc.

Vinden de anderen er van?

[dit is een post van Pjotr]
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Goede zaak!!
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

meten gaat over een hoop meer dan alleen de toe te passen software, vanuit die hoek vind ik de aanpassing het meten te kort doen en vind ik (ik spreek hier als Henkjan, niet als mod) simu en andere computer gereedschappen beter op z'n plek onder de toepassing (luidsprekers, versterker, filter, etc)
Gast

Bericht door Gast »

Dat snap ik niet Henkjan. Meten aan speakers en software gaan tegenwoordig grotendeels samen. Over expliciet meten met een losse toongenerator of vragen over een multimeter heb ik nog niet gezien (zou hier wel thuishoren btw), wel een aantal vragen over software.

De oorspronkelijke vraag van Ovni wat de aanleiding tot dit nieuwe onderwerp was: Maar het onderdeel "gebruik van audio software" is helaas niet aanwezig op dit forum....., wat bijval van anderen kreeg.

http://audiforum.nl/~lelievel/forum/vie ... 324f#22690

Op zich maakt het mij niet uit als we dadelijk maar geen onduidelijk geschuif met postings gaan krijgen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Btw. Ik moet steeds expliciet opnieuw inloggen als ik in "meten" wil posten terwijl ik dat al was ??? Dat is alleen bij dit onderwerp zo. Zit iets nog niet helemaal lekker en komt bovenstaande post weer als "gast" op het forum.

Ah zie het al, bij andere onderwerpen word ik automatisch ingelogd maar bij dit onderwerp zit die service niet inbegrepen :roll: Volgens mij heeft het ook te maken met dat de paden niet allemaal consistent goed staan.
teacher

Bericht door teacher »

ik denk meer dat de rechten voor dit subforum nog niet helemaal juist ingesteld zijn.

t.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Dat snap ik niet Henkjan. Meten aan speakers en software gaan tegenwoordig grotendeels samen.....
wat ik bedoel is dat als ik bijvoorbeeld wat akkoestisch wil meten, dat er dan zaken om de hoek komen die niets met het te gebruiken gereedschap te maken hebben, dingen als microfoon, opstelling, type meting (vrije veld, MLS, grondvlak, IB, nabije veld)
Pjotr schreef:
Over expliciet meten met een losse toongenerator of vragen over een multimeter heb ik nog niet gezien
wel over een scope 8)

om mijn voorstel samen te vatten: vragen over het gereedschap (simu software, meetsoftware, bovenfrees) in het forum van waar je het gereedschap voor gebruikt
Plaats reactie