Mijn ultieme monitor

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Haha,

Ja, ik weet ook niet wat het beste is en ben inderdaad met een breedbander bezig die ik voorzie van een tweetertje (de alu aflaklaag) :lol: . Met een schuurpapieren scheidingsfilter 8) .

Die taaiheid van het wellicht wat minder vullende aflaksysteem is misschien wel gunstig om breuken te voorkomen. Ik hoef in ieder geval niet veel verf te kopen zo. Die albastine had ik al en zal ik vast nog wel gebruiken maar niet meer voor luidsprekers. En met die pot solid high gaat het zeker lukken. Ik heb pas een kwart gebruikt, ben net aan de derde laag begonnen en het begint nu echt heel goed te worden. Het schuren op deze lak heb ik geen enkel probleem mee. Ik moet wel zeggen dat ik een heel fijne schuurmachine heb. Ik zal straks wel fotootjes plaatsen van de allerlaatse solid high laag als ik helemaal tevreden ben en ook een fotootje hoe het er dan geschuurd uitziet.

Ik dacht het aflakken gewoon met een spuitbus van Motip te doen. Ik heb bij Gamma gezien dat die een paar mooie kleuren hebben waarvan twee aluminium tinten. Ik neem straks een los plankje van mijn kast mee om te kijken of het voldoende lijkt.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Em, ik heb nog even op die bus gekeken wat voor verf het ook weer precies was wat ik heb gekocht. Het is Histor zijdeglans 2 in 1, kleur grafiet. Geen hoogglans dus, dat dacht ik maar omdat het zo mooi glanst. Verder 2 in 1, grondverf en aflak tegelijk. Inderdaad een breedbander :)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Nu even goed laten uitharden, laatste keer schuren en volgend weekend met de spuitbus aan de slag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Erg mooi (again :P ) 8)

Maareh, zie ik daar nog een deukje op het facet [-X
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Hieronder het resultaat tot nu toe. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Er zitten nog een paar vlekken op, die ik onder het kunstlicht in de garage niet had gezien (op onderstaande foto trouwens ook niet zichtbaar). Ik ben dus nog niet klaar :cry:

Maar ik weet nu wel dat ik een zeer goed resultaat kan behalen met zelf spuiten. Van stofjes heb ik helemaal geen last, die zitten er echt 0 (nul) op. Wellicht heeft dat te maken met de spuitverf die ik gebruik, hij werkt erg prettig (MOTIP Trendy Silverline kleur 000993). En blijkt heel erg goed te lijken op de kleur van de Peerless HDS Exclusive :lol:

Maar goed, nog even discipline opbrengen en geduld, voordat de units er in gaan en er gemeten kan worden. Na al dat werk móet het niet alleen gehoormatig, maar ook uiterlijk perfect worden :!:
Bron: http://home.kabelfoon.nl/~dezaire/project/project100f.jpg
Bron: http://home.kabelfoon.nl/~dezaire/project/project100f.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Spuiten na een regenbui; zit er weinig stof in de lucht. Of op een bootje midden op zee, net als de Japanners met hun lakkasten.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Gave kleur Jeroen!!!
Wordt ERG mooi! :D

Bij mij ging het spuiten ronduit SLECHT, allemaal sputters, slechte vlakken etc.
Ik denk dat ik gewoon goedkope rommel had gekocht :evil:

Bij mijn subwoofer ben ik van plan om met een goeie spuitbus het nog een keer te proberen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Juul, als je het nog een keer doet, zorg dat je véél dunne lagen aanbrengt. Het blijft troep die verstuiver en die moet je niet in grote hoeveelheden tegelijk op je onderlaag aanbrengen. Ik heb gewoon 20 keer de bus er één keer langs gehaald in overlappende banen. Bus beslist niet dichterbij brengen dan 30 cm. Tussen elke zeer dunne laag 2 minuten pauze. Na 7 lagen begint het pas echt egaal van kleur te worden. Ik heb er twee sessies van 10 keer aan gewijd. Na 10 lagen goed laten drogen en goed schoonwrijven zodat je alle opstaande deeltjes eraf veegt. Na de tweede sessie van 10 keer en nog een keer schoonvegen zag het er zo uit als nu. Ook belangrijk: blijven schudden tussen de lagen door! Als je het zo doet als ik zeg ben je na twee sessie van een half uur klaar. Eentje 's morgens en eentje 's middags bijvoorbeeld. En deze verf is maar 3 euro duurder dan de goedkope aluspuitverf van de Hema :wink: Je hebt 1 bus per box nodig (van dit formaat natuurlijk, voor de sub zal het wat meer zijn). Voordat je gaat spuiten, zorgen dat er geen enkel krasje of butsje inzit, dat alle kieren en naden niet meer zichtbaar zijn en dat de ondergrond totaal geen zuigkracht meer heeft.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

1 Bus per box? Ik had er 3 voor 2 ofzo gebruikt :P
En hoe krijg je dunne lagen? Je kunt moeilijk dat knopje minder ver indrukken. Gewoon er ver vanaf dus?
Spuiten moet je gewoon echt leren volgensmij.

Maar volgensmij is gewoon met een rolletje toch het makkelijkste hoor :lol:
Tenminste, ging mij een stuk beter af.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

JuuL schreef:
En hoe krijg je dunne lagen? Je kunt moeilijk dat knopje minder ver indrukken. Gewoon er ver vanaf dus?
Zoals ik zei, er één keer langs halen in overlappende banen op een afstand van 30 cm. Rustig en gelijkmatig er langshalen. Als het dan niet meteen dekt niet doorspuiten, gewoon 2 minuten wachten, de bus weer schudden en de volgende laag aanbrengen.

Ik heb ervaring met rolletjes, maar zo mooi als met dit spuiten is me nog nooit gelukt. Zeker niet met metaalkleurige verf.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

jeroen_d schreef:
JuuL schreef:
En hoe krijg je dunne lagen? Je kunt moeilijk dat knopje minder ver indrukken. Gewoon er ver vanaf dus?
Als het dan niet meteen dekt niet doorspuiten, gewoon 2 minuten wachten, de bus weer schudden en de volgende laag aanbrengen.
Ik denk dat mijn fout hier zat.

Dan nog maar ff wachten op het resultaat Jeroen, hoe hij er zo uitziet met de drivers erin. :D (En het meten uiteraard!)
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

heej jeroen,

als jij nou zorgt dat ze strak in de grondlak staan , wil ik ze wel spuiten voor je ,voor niks.
zeg maar welke kleur.

als tegenprestatie zeg maar van de metingen en de info :wink:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Joh, het is alweer in orde. Het waren wat kleine vlekjes en heb ik vanavond alweer weggewerkt. Maar ja, ik was zo ongeduldig, wilde eigenlijk zondag de drivers erin hebben. Wordt nu morgenavond denk ik en dan woensdag meten :lol:

Maar hartelijk dank voor het aanbod hoor! Wellicht maak ik er gebruik van met het volgende project!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bron: http://home.kabelfoon.nl/~dezaire/project/project101.jpg
Bron: http://home.kabelfoon.nl/~dezaire/project/project101.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Top! Ziet er gelikt uit Jeroen, klasse! Wanneer mag ik langskomen met m'n UcD400? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ow! Dat is een leuke suggestie. Die bewaar ik! Ik ga vandaag meten, kon de afgelopen dagen niet ophouden met luisteren met het testfilter erop. Ik hoop met een paar weekjes een voorlopig definitief filter te hebben :D . Dan kunnen er zo langzamerhand eens wat mensen gaan langskomen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

WOW....Ons wachten wordt beloont....ziet er strak uit zeg.
Erg mooi geworden Jeroen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Gefeliciteerd Jeroen. Hardstikke goed.
(En ook nog een vijver er bij geintegreerd..... :wink: )
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

sietse schreef:
(En ook nog een vijver er bij geintegreerd..... :wink: )
Het moet niet gekker worden ... eerst geintegreerde plantenbakken en nu al een hele tuin :shock:

[serious mode]@jeroen_d
Het ziet er schitterend uit :!: [/serious mode]
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Knap werk Jeroen!

Petje af! =D>
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:P :P
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Beste Jeroen,

Gezien de hele geschiedenis van jouw ontwerp en de uitvoering daarvan, denk ik dat je genoeg fans hebt om een zaaltje af te huren en een middagje te demonstreren! Ieders nieuwsgierigheid is nu wel gewekt!

En uiteraard ook van mijn kant een vette pluim!

Jan
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

=D> erg fraai!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Leeuwarden schreef:
.... denk ik dat je genoeg fans hebt om een zaaltje af te huren en een middagje te demonstreren....
DDIY2006?...of eerder?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Eerder!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”