Fostex FE103E integrated horn

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik doe het ook al een paar jaartje, maar zo snel heb ik het nog nooit voor alkaar gekregen. Petje af hoor..
woltersen
Berichten: 20
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 10:02

Bericht door woltersen »

sneldrogende bison houtlijm, kweet nie precies hoe het heet
woltersen
Berichten: 20
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 10:02

Bericht door woltersen »

Als je tegelijkertijd allebei een kast in elkaar zet dan gaat het natuurlijk wat sneller, maar die lijm hielp ook zeker, ging allemaal lekker vlot. De speakers zijn nu al weer wat meer ingespeeld en klinken nog beter. Trouwens dit hele project heeft mij maar 200 euro gekost.
Een aanrader voor iedereen dus...

speakers ook ff gewogen:
20kg p/s
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

woltersen schreef:
sneldrogende bison houtlijm, kweet nie precies hoe het heet
D2 geloof ik???

Maar het resultaat zier er erg goed uit!!!

Ik heb ook nog een setje van die drivers liggen (ACR FE 103 S, ik dacht nagenoeg het zelfde), welke ik nu in een proto front loaded mid hoorn gebruik. Das trouwens een aanrader als je nog eens een groter syteem wil maken!!!
De rear loaded horn wil ik ook nog eens maken. Misschien leuk als eerst volgend project. Maar het word pas een uitdaging als het een eigen ontwerp is. Dus ik denk dat ik maar eens aan de slag ga met het maken van een ontwerp met de bush horn als uitgangspunt.

Mag ik vragen hoeveel euro's je aan MDF kwijt was?
Ik zou ook graag willen weten hoe het laag van deze kast is. Komt de kast laag genoeg of mis je echt diepgang? Of mag de output in het lage gebied wel wat meer zijn?
woltersen
Berichten: 20
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 10:02

Bericht door woltersen »

aan mdf was ik geloofik iets van 62 euro kwijt, dat weet ik niet exact omdat ik dat niet zelf heb gekocht... units 104 hout 62 en rest lijm enzow volgen mij wa dattet totaal iig 200 per paar

over de bas, jah ik ben er erg blij mee. Wordt steeds beter naarmate die ingespeelt raakt. De speaker is 'snel' waardoor je dus niet egt een drei°un krijgt maar meer egt een klap. Als je begrijpt wat ik bedoel. Of het genoeg is hangt van smaak af. Als je veel naar hip hop luistert en je ene flinke beat wil met trillenmde conussen is dit natuurlijk nietw at je moet hebben....
woltersen
Berichten: 20
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 10:02

Bericht door woltersen »

overigens wordt de cd speler zeer snel vervangen door de NAD C521BEE, ik kan niet wachten...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Allemachtig! Heb je dat in 1 zondag inelkaar gezet?
Inderdaad petje af..
Ja dat lijkt Overtoom wel, speakers op maat bestellen
klaar terwijl u wacht.... echt onvoorstelbaar zo snel..


Laat ons weten hoe ze klinken ? ze moeten wel een paar honderd uur inspelen maar na 50 uur heb je waarschijnlijk al een mooi klinkende speaker..
Zit er een filter in of een ander correctie netwerk ?
Heb je het ontwerp van Fostex nagebouwd?
Komen er ook nog wat zandzakjes op de bodem dacht dat ik zoiets
eens had gelezen..
woltersen
Berichten: 20
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 10:02

Bericht door woltersen »

Er zit geen filter in, de speaker kabels zijn direct aangesloten op de fostex unit => minder contacten. ALs verzwaring heb ik die 2 zijplaten er aan gehangen, de speaker wordt naar mijn mening ook mooier op deze manier en dus ook zwaarder, zoals ik al zij 20 kg per stuk. Behalve die zijplaten is het idd het ontwerp van fostex zelf.
Wat is het nut van die zandzakjes trouwens? Ik denk overigens niet dattik da doe, lijkt me vrij lelijk en ja het oog wil ook wat...

Vanmiddag een goede cd-speler, dan kan ik jullie vertellen of het geluid nog beter is geworden...
Gesloten