clofis Excel Ceramique

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Andy9999

clofis Excel Ceramique

Bericht door Andy9999 »

Hoi, ben nieuw op dit forum en vraag mij af hoe de reacties zullen zijn.
Hier gaan we, het zelfbouw ontwerp van Clofis zegt mij wel wat maar de drivers zijn aan de dure kant.

www.clofis.nl/nl/zelfbouw/Clofis_Excel_Ceramique2.pdf

daarom dacht ik deze te vervangen door de Visaton KE 25 SC 8 Ohm www.visaton.com/english/artikel/art_605_1_12.html, ook een keramische tweeter net als de Thiel www.clofis.nl/nl/thiel/C23-6_front.pdf en de low/mid te vervangen door de seas H1224 www.clofis.nl/nl/seas/H1224_L18RNXP.pdf, deze zijn zeer goed te vergelijken met de seas uit de Excel serie www.clofis.nl/nl/seas/E0009_W17E-002.pdf die ze gebruiken.

Alvast bedankt

Dit willen jullie vast ook weten:

Sphinx project twelve
Audio Resaerch LS7
Kenwood DPX 9010 loopwerk
Sony JA20 ES MD speler en DA converter
Luidsprekers die ik wil vervangen: Quadral Amun
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Andy

Klopt allemaal wat je zegt over die units, de twee die je noemt zijn een erg mooi alternatief. Het verbaast me dat er zo weinig met die visaton geknutseld wordt hij meet super (volgens de laatste Hobby hifi in ieder geval).

Je zal alleen wel een compleet ander filter moeten ontwikkelen en de kast moet +- twee keer zo groot uitvallen. Het heeft dus uiteindelijk niks meer met het originele ontwerp te maken. Maar het is wel een mooie combinatie, die alu bas laat zijn cone break ups in tegenstelling tot de magnesium excel bas alleen niet met een 6 db en een notch wegvlakken.

Groeten Roland
Plaats reactie