Gouwepeer stelt zich voor

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
gouwepeer
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 26 jun 2026, 20:37
Contacteer:

Gouwepeer stelt zich voor

Bericht door gouwepeer »

Ik ben al jaren op verschillende fora te vinden en kwam ook dit forum tegen. Aangezien ik liefhebber van o.a. vintage audio ben en nog een "10 jarenplan projectje" heb staan leek mij dit forum ook wel interessant om te bezoeken. Nu ben ik absoluut geen doorgewinterde zelfbouwer, maar ik vind het wel handig om het een en ander aan kennis op te doen.

Over het "10 jarenplan" project gesproken: Ik heb een set Bose 601 boxen staan (uit 1976, toevallig ook mijn geboortejaar) waarvan zoals zo vaak de foamranden van de woofers verduurt waren. Nu hebben de Bose drivers niet de meest geweldige sound, dus de woofers heb ik vervangen door exemplaren van Magnat (Stratos 203, coaxiale 3-weg speakers voor in de auto). Ook heb ik 2 van de 4 tweeters (die maar tot 16 Khz gaan) op een andere plek gezet en de Magnat tweeters erbij gezet. Voor in de mancave is het geluid nu meer dan prima, zowel laag als hoog is ruimschoots aanwezig.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Bericht door Henkjan »

welkom!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Bericht door Shadow »

Welkom!
Gebruikersavatar
BamiKanarieSoep
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Bericht door BamiKanarieSoep »

Welkom GP!
gouwepeer
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 26 jun 2026, 20:37
Contacteer:

Re: Gouwepeer stelt zich voor

Bericht door gouwepeer »

Ik mis nu de "like" button, maar bedankt voor het warme welkom O:)
Plaats reactie