Dan schreef: ↑di 09 jun 2026, 20:04EVA foam is redelijk UV en zuurstofbestendig, zeker voor binnen.
Waarschijnlijk heb je al het e.e.a. geprobeerd maar als je zelfklevend EVA tape gebuikt (1,5 of 3 mm dik), dit op je frame plakt. Dan lijm aan de buitenkant aanbrengen, folie kreukvrij opspannen in een apart raam dat over je frame past, dan eroverheen leggen en aandrukken. Na het uitharden van de lijm het overtollige folie aan de buitenkant netjes recht afsnijden en voilà. Of denk ik nu te makkelijk? Voor het exact positioneren zou je pennen en gaten kunnen maken. Ik heb zelf voor een paar knaken een set oude magnepans kunnen aanschaffen en heb ook al eens nagedacht hoe je dit zelf zou kunnen maken, maar dan beter.
Natuurlijk ook even een linkje:
https://www.amazon.nl/Inwee-Afdichtings ... rce=1&th=1
dit is ongeveer zoals ik ze maak alleen gebruik ik vaak een lijm soort die meteen bruikbaar is, maar ben al een tijdje aan het twijfelen om een kit te gebruiken of andersoort flexibele lijm (ook al gekocht) , volgens mij heb ik ergens wel eva foam, stomme is ik heb veel rollen en zijn niet gelabeld , dus wellicht moet ik even een nieuw rolletje scoren. kit had ik ook gekocht om te kijken of ik ze in een dun frame zou kunnen ophangen met alleen kit aan de zijkanten. zodat je het frame makkelijk van het mangeet deel kan scheiden als folie kapot is of als je met damping wil spelen etc
ik ga meteen even het linkje checken dank je !
