18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Uit zo'n Berry bak komen ook geen serieuze 50 watten. Als medeklusser van dit soort grut ben ik wel erg benieuwd 
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 17 mei 2026, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Zelfs dat niet eens. Maar op het bureau heb je het ook helemaal niet nodig. Ik heb op het bureau de Topping MX5. Haalt ook niet het opgegeven vermogen maar is voor op het bureau serieus meer dan genoeg. Zit ook een dijk van HP-versterker in.
-
martinhagenbeek
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Mijn DML-set zijn de mancave (10 m2) nog niet uit geweest, dus of die de grote zaal kunnen vullen ??
Maar stop me maar ergens in, ik zie het wel
Maar stop me maar ergens in, ik zie het wel
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Dan maar hopen dat het niet tegenvalt.MichaelB schreef: ↑zo 17 mei 2026, 9:39Ik kom ook en wil zeker de speakers van @rodi: zien en horen
Deze keer zal ik eens wat meer op tijd zijn i.p.v. 13:00.
Iemand interesse om de Hexibase / computerspeakers nog een keer te horen? Mogen nu best in een iets grotere ruimte staan.
Ik ga ook even kijken of ik ze met een Minidsp en capabelere versterker ga aansluiten, want die *kuch* "2x50Watt" BerryBak BLV-D1 heeft te weinig power voordat die serieus gaat vervormen.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je computerspeakers
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik kom naar de Luisterdag en neem mijn zelfbouw DSD-streamer-DAC op basis van een Raspberry Pi 5 mee om te demonstreren.
In overleg met 'Ouwebok' zal dit de bron zijn voor zijn Bliss luidsprekers, maar andere combi's zijn ook mogelijk.
In de DSD-streamer-DAC wordt met de RPi 5 het DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 10e orde noise-shaping. Ik breng mijn eigen netwerkje en NAS mee om met squeezelite muziek te spelen.
In overleg met 'Ouwebok' zal dit de bron zijn voor zijn Bliss luidsprekers, maar andere combi's zijn ook mogelijk.
In de DSD-streamer-DAC wordt met de RPi 5 het DSD signaal gemaakt met oversampling tot DSD-512 en tot 10e orde noise-shaping. Ik breng mijn eigen netwerkje en NAS mee om met squeezelite muziek te spelen.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Mijn bezoek staat helaas op zeer losse schroeven ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Net nu ik er geluid uit heb
Zal kijken of ik even voor de ochtend die kant op kan, en dan om een uur of één weer weg
Net nu ik er geluid uit heb
Zal kijken of ik even voor de ochtend die kant op kan, en dan om een uur of één weer weg
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik kom ook. Ik kan de "Camping Cardioids" meenemen als daar nog plek voor is.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Camping Cardioids 
Desnoods zetten we een tent op.
Desnoods zetten we een tent op.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik ga ook proberen te komen. Heb het erg erg druk met andere zaken, maar zou dit niet graag missen!
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Mocht het tot wat ruimte gebruik komen, dan kunnen, indien gewenst, er wat kleinere luidsprekers eventueel wel bovenop mijn Karlsons komen te staan.
Die kunnen wel wat hebben
Dat gaat vast goed komen
Die kunnen wel wat hebben
"we" kunnen vast wel even in de planning hier rekening mee houden, toch @hardbats: ?
Dat gaat vast goed komen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Zeker, ga ik gewoon rekening mee houdenMechanicalAnimal schreef: ↑wo 20 mei 2026, 8:35Mocht het tot wat ruimte gebruik komen, dan kunnen, indien gewenst, er wat kleinere luidsprekers eventueel wel bovenop mijn Karlsons komen te staan.
Die kunnen wel wat hebben![]()
"we" kunnen vast wel even in de planning hier rekening mee houden, toch @hardbats: ?
Dat gaat vast goed komen![]()
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb gewoon mijn eigen stands bij me. Dat straalt wat beter af dan zo'n bak er onder.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
nou, die vlogen voorbij zonder dat ik de schuur van binnen heb gezien.
met een beetje mazzel knutsel ik nog wel een streamert op een DietPi systeempje in elkaar
indien gewenst (lees: als je het gevoel hebt dat er te weinig speakers zijn) kan ik m'n accuton/seas monitors wel weer meenemen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik neem waarschijnlijk ook nog een paar geupgrade Calimero 's mee. Hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd ik nog vrij heb.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ere-gisteren de speakers aan de minidsp en m'n Aiyima (TPA3255) gehangen.MichaelB schreef: ↑zo 17 mei 2026, 9:39Ik kom ook en wil zeker de speakers van @rodi: zien en horen
Deze keer zal ik eens wat meer op tijd zijn i.p.v. 13:00.
Iemand interesse om de Hexibase / computerspeakers nog een keer te horen? Mogen nu best in een iets grotere ruimte staan.
Ik ga ook even kijken of ik ze met een Minidsp en capabelere versterker ga aansluiten, want die *kuch* "2x50Watt" BerryBak BLV-D1 heeft te weinig power voordat die serieus gaat vervormen.
Dat gaat al een stuk beter.
Even snel opgemeten en filter in elkaar geklikt met auto-eq
In-room als stereopaar opgemeten, maar ik denk dat ik ze in de woonkamer nog een keer ga meten en daarop ga aanpassen.
De zolder is namelijk erg gedempt en de opstelling minder ideaal.
Deze set neem ik dan sowieso mee en ook de BerryBak (mocht iemand de setup willen horen zoals ik er aan mijn bureau naar luister).
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb een contraptie gemaakt waardoor ik de David luidsprekers kan meenemen. Wel is de vraag of ik een versterker kan lenen zodat ik die niet hoef mee te slepen.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Deze dag staat in mijn agenda. Ik kom graag mijn ogen uitkijken, mijn oren uithoren, en mensen in levende lijve ontmoeten. Ik heb er zin in.
Pieter
P.S. Ik neem geen spullen mee.
Pieter
P.S. Ik neem geen spullen mee.
