Mike's platenspeler hoekje
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Mike's platenspeler hoekje
'Tis allemaal Alkylbenzeensulfonaat
Belangrijkste is gewoon demiwater gebruiken in dit geval.
Re: Mike's platenspeler hoekje
En toen was het tijd om het oude vet van de Sony te vervangen voor een nieuwe WEL soepele en gangbare variant 
Halve speler moet dan weer uit elkaar. Vooral veel werk om alles los te halen en te solderen wat er niet direct mee te maken heeft.
Dit witte mechanisme hoort soepel heen en weer te kunnen bewegen, maar liep met een slakkengang terug.
Losgehaald, tig foto's gemaakt om niet te vergeten hoe het weer in elkaar moet:
Je komt dan van dit oude keihard geworden vet tegen.
Dit verwijder ik met een doekje en 99,9% IPA, daarna nieuw wit lithiumvet om de boel weer te smeren.
Ook het selectiemechanisme voor de plaatgrootte werkte totaal niet soepel meer.
Nu wel
Van de week nog meer demonteren om de andere zijde schoon te maken, maar daar voor moet de motor ook gedemonteerd worden en moet ik weer met de soldeerbout aan de slag. Als dit eenmaal gedaan is, dan ga ik hem wellicht voorzien van een frisse naald en een tijdje i.p.v. de Denon gebruiken.
Halve speler moet dan weer uit elkaar. Vooral veel werk om alles los te halen en te solderen wat er niet direct mee te maken heeft.
Dit witte mechanisme hoort soepel heen en weer te kunnen bewegen, maar liep met een slakkengang terug.
Losgehaald, tig foto's gemaakt om niet te vergeten hoe het weer in elkaar moet:
Je komt dan van dit oude keihard geworden vet tegen.
Dit verwijder ik met een doekje en 99,9% IPA, daarna nieuw wit lithiumvet om de boel weer te smeren.
Ook het selectiemechanisme voor de plaatgrootte werkte totaal niet soepel meer.
Nu wel
Van de week nog meer demonteren om de andere zijde schoon te maken, maar daar voor moet de motor ook gedemonteerd worden en moet ik weer met de soldeerbout aan de slag. Als dit eenmaal gedaan is, dan ga ik hem wellicht voorzien van een frisse naald en een tijdje i.p.v. de Denon gebruiken.
Re: Mike's platenspeler hoekje
Voor het eerst dat ik de mat op de speler moest draaien, anders snapt het detectiemechanisme niet wat voor grootte er op ligt 
Re: Mike's platenspeler hoekje
"Nieuwe" toetsen voor de Denon.
Je kan deze van achteren gewoon demonteren.
Degene van mijn speler zijn verweerd en hebben allemaal lelijke zwarte pitten.
Eerdaags maar eens onder handen nemen.
Oh ja, vorige week een leuke Technics SL-D2 verkocht.
Deze had al een servicebeurt gekregen en ik heb tevens een nieuwe headshell + cartridge gemonteerd.
Wederom aan een heel leuk persoon, deed audio voor o.a. theatervoorstellingen.
Kreeg later nog een appje met de opstelling thuis en dat ze er zo blij mee waren
(ik verkoop ze dan ook voor zeer vriendelijke prijzen en maak maar een klein beetje "winst", maar als je de uren erbij rekent dan is het allemaal "liefdewerk oud papier")
Je kan deze van achteren gewoon demonteren.
Degene van mijn speler zijn verweerd en hebben allemaal lelijke zwarte pitten.
Eerdaags maar eens onder handen nemen.
Oh ja, vorige week een leuke Technics SL-D2 verkocht.
Deze had al een servicebeurt gekregen en ik heb tevens een nieuwe headshell + cartridge gemonteerd.
Wederom aan een heel leuk persoon, deed audio voor o.a. theatervoorstellingen.
Kreeg later nog een appje met de opstelling thuis en dat ze er zo blij mee waren
(ik verkoop ze dan ook voor zeer vriendelijke prijzen en maak maar een klein beetje "winst", maar als je de uren erbij rekent dan is het allemaal "liefdewerk oud papier")
