Mike's platenspeler hoekje

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Mike's platenspeler hoekje

Bericht door ds23man »

Dan wordt het Klok Eco.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Mike's platenspeler hoekje

Bericht door Pjotr »

'Tis allemaal Alkylbenzeensulfonaat :mrgreen: Belangrijkste is gewoon demiwater gebruiken in dit geval.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mike's platenspeler hoekje

Bericht door MichaelB »

En toen was het tijd om het oude vet van de Sony te vervangen voor een nieuwe WEL soepele en gangbare variant :goedzo:
IMG_0163.jpeg
Halve speler moet dan weer uit elkaar. Vooral veel werk om alles los te halen en te solderen wat er niet direct mee te maken heeft.

Dit witte mechanisme hoort soepel heen en weer te kunnen bewegen, maar liep met een slakkengang terug.
IMG_0156.jpeg
Losgehaald, tig foto's gemaakt om niet te vergeten hoe het weer in elkaar moet:
IMG_0164.jpeg
Je komt dan van dit oude keihard geworden vet tegen.
Dit verwijder ik met een doekje en 99,9% IPA, daarna nieuw wit lithiumvet om de boel weer te smeren.
IMG_0165.jpeg
Ook het selectiemechanisme voor de plaatgrootte werkte totaal niet soepel meer.
Nu wel \:D/

Van de week nog meer demonteren om de andere zijde schoon te maken, maar daar voor moet de motor ook gedemonteerd worden en moet ik weer met de soldeerbout aan de slag. Als dit eenmaal gedaan is, dan ga ik hem wellicht voorzien van een frisse naald en een tijdje i.p.v. de Denon gebruiken.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mike's platenspeler hoekje

Bericht door MichaelB »

Voor het eerst dat ik de mat op de speler moest draaien, anders snapt het detectiemechanisme niet wat voor grootte er op ligt :lol:
IMG_0268.jpeg
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mike's platenspeler hoekje

Bericht door MichaelB »

IMG_0644.jpeg
"Nieuwe" toetsen voor de Denon.
Je kan deze van achteren gewoon demonteren.

Degene van mijn speler zijn verweerd en hebben allemaal lelijke zwarte pitten.
Eerdaags maar eens onder handen nemen.

Oh ja, vorige week een leuke Technics SL-D2 verkocht.
Deze had al een servicebeurt gekregen en ik heb tevens een nieuwe headshell + cartridge gemonteerd.

Wederom aan een heel leuk persoon, deed audio voor o.a. theatervoorstellingen.
Kreeg later nog een appje met de opstelling thuis en dat ze er zo blij mee waren :goedzo:

(ik verkoop ze dan ook voor zeer vriendelijke prijzen en maak maar een klein beetje "winst", maar als je de uren erbij rekent dan is het allemaal "liefdewerk oud papier")
Plaats reactie