Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Een ripole is eigenlijk identiek aan een open baffle wat benodigd sap betreft. En daarbij zit je dicht bij of boven op de resonantie van de units. de impedantie is daar hoog. Je hebt dus niet veel stroom nodig maar wel veel spanning. Om spanning te kunnen leveren heb je wel een versterker van flink vermogen nodig, al behoeft hij dat niet te gaan leveren: P = U x I. W.d.b. is een BTL configuratie nog niet zo gek.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
En uiteraard subsonische bronnen. Anders heeft het geen zin... 
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Inmiddels met Dre in contact over een Hypex DS 4.0, dat is 400 watt op 4 ohm, dus 200W per RCF woofer, wat denken jullie, voldoende power of totaal niet? Ik zou dan het bekende ripole ontwerp overwegen.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ik kwam deze sub nog tegen, ziet er ook wel aantrekkelijk uit…
Met een DS 4.0 erin zelfs…
http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1_sub.php
Met een DS 4.0 erin zelfs…
http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1_sub.php
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
ik denk omdat jij niet luid speelt, dat 400W een goed begin in
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Dit gaat even in sluimer modus, de Fischertechnik hobby slurpt momenteel het geld weg…
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Eigenlijk toch nog wel op zoeken naar een Thomessen 6.0 of een Hypex DS 8.0.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Mocht iemand een Thommessen 6.0 tegenkomen, laat het weten. Ik speel nu met de 2.4 en die bevalt goed, maar meer brute power is nooit weg natuurlijk. Die Hypex zooi hoef ik niet meer.. 
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ja dat is waar, maar zo’n DS 4.0 kon je na 10 jaar standaard laten recappen, deze Thommessen 2.4 die ik nu heb gaat na 25 gewoon door waar die gebleven was, de kwaliteit lijkt gewoon hoger dan Hypex..(?). Wat Henkjan eerder zei, Thommessen was de Rolls Royce onder de plate amps, zou die wel eens gelijk in kunnen hebben.
De versterkers voor mijn AT woofers zijn trouwens Hypex OEM 500 daar ben ik wel zeer tevreden over. Ik vermoed dat veel oude hypex zooi te maken had met te slechte koeling.
De versterkers voor mijn AT woofers zijn trouwens Hypex OEM 500 daar ben ik wel zeer tevreden over. Ik vermoed dat veel oude hypex zooi te maken had met te slechte koeling.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ja, daar ben ik ook geen fan van. Ik heb zo'n HS 500 en die is mooi gebouwd.
Ik krijg hem alleen nog niet aan
Ik krijg hem alleen nog niet aan
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Die heeft een fan erin toch? Zeg niet dat dat een probleem is, maar passief gekoeld is voor hifi wel lekker natuurlijk.
Re: Thomessen 6.0 of Hypex DS8.0
Ja klopt. Geen fan fan fans.
Maar ik weet niet of die gaat draaien bij thuisgebruik.
https://www2.audiokit.it/ITAENG/KitElet ... s500en.pdf
Maar ik weet niet of die gaat draaien bij thuisgebruik.
https://www2.audiokit.it/ITAENG/KitElet ... s500en.pdf
