18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
En het neemt nogal tijd in beslag: Het moet niet de demo's in de weg gaan zitten. Zoveel demoruimte is er ook weer niet. Moet je toch eigenlijk in de grote ruimte gaan doen. Of lekker buiten met mooi weer!
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik zie nu voornamelijk kleinere sets voorbij komen dus eventueel is het mogelijk in de grootste of en na grootste ruimte.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb wel grotere speakers bij, maar ik weet nog niet of we die lang willen horen 
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik denk dat mijn monitors best in een grote ruimte kunnen. Ik ben wel benieuwd hoe ze het doen in een grotere ruimte. Dan hoop ik wel dat ik van iemand steunen kan lenen van ommenabij de 70cm-90cm hoog. Bij voorkeur met een bovenste plaat van 20-25cm breed en 25-30cm lang. Zo niet, moet ik dat nog gaan fixen.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Helemaal goed - ik neem ook de all-purifi speakerts mee.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Wordt geregeldrodi schreef: ↑zo 10 mei 2026, 19:23Ik denk dat mijn monitors best in een grote ruimte kunnen. Ik ben wel benieuwd hoe ze het doen in een grotere ruimte. Dan hoop ik wel dat ik van iemand steunen kan lenen van ommenabij de 70cm-90cm hoog. Bij voorkeur met een bovenste plaat van 20-25cm breed en 25-30cm lang. Zo niet, moet ik dat nog gaan fixen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
oewh.......onder een klein voorbehoudje (tot mijn oren in de verhuisdozen en de hele tuin staat op zijn kop) denk ik dat het wel weer eens leuk is om mee te doen.
Al helemaal als:
Shadow er staat met zijn Karlsonators.
Dan neem ik mijn Karlsons ook mee om er naast te zetten en aan te sluiten.
@Barry2001: wie weet wordt je wens werkelijkheid kerel
Al helemaal als:
Shadow er staat met zijn Karlsonators.
Dan neem ik mijn Karlsons ook mee om er naast te zetten en aan te sluiten.
@Barry2001: wie weet wordt je wens werkelijkheid kerel
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Toen ik op een luisterdag na een rondje zelf even kijken terugkwam bij mijn Karlson's stonden ze ineens op een setje stoelen omdat men het verschil wel eens wilde horen als ze niet op de grond stondenrodi schreef: ↑zo 10 mei 2026, 19:23Ik denk dat mijn monitors best in een grote ruimte kunnen. Ik ben wel benieuwd hoe ze het doen in een grotere ruimte. Dan hoop ik wel dat ik van iemand steunen kan lenen van ommenabij de 70cm-90cm hoog. Bij voorkeur met een bovenste plaat van 20-25cm breed en 25-30cm lang. Zo niet, moet ik dat nog gaan fixen.
Aan de ene kant was me niks gevraagd maar ik kon de humor er wel van inzien.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
@hardbats: ik kom zeer waarschijnlijk en neem mijn Karlson's mee.
Zou mooi zijn als ze zij aan zij zouden kunnen met de Karlsonators van Shadow
Ik neem ook een bron + versterking mee, dus demo-klaar.

Zou mooi zijn als ze zij aan zij zouden kunnen met de Karlsonators van Shadow
Ik neem ook een bron + versterking mee, dus demo-klaar.
bij deze! er staan zelfs 2 sets in Breda
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
@Bert911: ben jij allicht van de partij om met jouw Karlson's de boel nog aan te vullen?
ik had even teruggezocht en zou in 2023 van de partij zijn maar toen had ik helaas griep
ik had even teruggezocht en zou in 2023 van de partij zijn maar toen had ik helaas griep
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Eind vorig jaar verhuist, dus ik moest alles even opsnorren uit alle hoeken van de zolder om voor de zekerheid maar even het hele spul aan te sluiten en proef te draaien.
Alles werkt
Alles werkt
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Leuk dat je er bij bent! Waar voor ruimte zou je willen staan?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Thanks Bas,
Als ik een voorzetje mag doen op jouw omschrijving van de beschikbare ruimtes dan allicht:
1.Grote Ruimte
2.Ruimte 2
qua ruimte heb ik eigenlijk niet echt wensen behalve dat het me leuk lijkt om met mijn Karlson's naast de Karlsonators van @Shadow: te staan. Beide zijn fors brede kasten dus een beetje ruimte zou wel handig zijn, vandaar de genoemde opties.
Mijn speakers blinken echter niet uit in SQ, dus als er sets zijn die beter tot hun recht komen in een akoestisch goede ruimte dan mogen die voorrang hebben.
Shadow: jij al een idee/wensen voor een ruimte?
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op vr 15 mei 2026, 7:57, 3 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
De grote ruimte is fijn voor deze sets idd. ruimte 2 zou ook kunnen als de grote ruimte voor metingen gebruikt gaat worden.
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Mijn zoon wil de karlsonkast horen en eventueel bouwen.
Ik heb hem in begin jaren ,80 gebouwd ,toe ik speelde op zondag gingen veel deuren open
Wol
Ik heb hem in begin jaren ,80 gebouwd ,toe ik speelde op zondag gingen veel deuren open
Wol
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Wat ik bij heb is een variant erop, de Karlsonator en dan uitgevoerd met een 12" Coax, Maarten neemt zijn Karlson K12's mee met Celestion drivers
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik kom deze dag ook langs, en neem minimaal 2 andere forumleden mee. Renej en Gerard.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik kom ook en wil zeker de speakers van @rodi: zien en horen 
Deze keer zal ik eens wat meer op tijd zijn i.p.v. 13:00.
Iemand interesse om de Hexibase / computerspeakers nog een keer te horen? Mogen nu best in een iets grotere ruimte staan.
Ik ga ook even kijken of ik ze met een Minidsp en capabelere versterker ga aansluiten, want die *kuch* "2x50Watt" BerryBak BLV-D1 heeft te weinig power voordat die serieus gaat vervormen.
Deze keer zal ik eens wat meer op tijd zijn i.p.v. 13:00.
Iemand interesse om de Hexibase / computerspeakers nog een keer te horen? Mogen nu best in een iets grotere ruimte staan.
Ik ga ook even kijken of ik ze met een Minidsp en capabelere versterker ga aansluiten, want die *kuch* "2x50Watt" BerryBak BLV-D1 heeft te weinig power voordat die serieus gaat vervormen.
