Ik had ze 1,3 meter uit de achterwand, minimaal 1 meter vond ik wenselijk. Natuurlijk is het onpraktisch en wellicht onhaalbaar, bij mij was het tijdelijk even geen bezwaar maar daarna over met de pret
DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Mooi hoor! De kleur lijkt inderdaad wat donkerder dan Nardo Grey, eerder Dravit Grey. Maar wellicht in de zon dat ze toch licht blijken te zijn.
Ik had ze 1,3 meter uit de achterwand, minimaal 1 meter vond ik wenselijk. Natuurlijk is het onpraktisch en wellicht onhaalbaar, bij mij was het tijdelijk even geen bezwaar maar daarna over met de pret
Kan ook de belichting zijn. Kunstlicht kleurt doorgaans donkerder/warmer dan daglicht. Ik vind het hier wel heel mooi! Vind dat "Audi Grey" op zich eigenlijk net niks.
Matte rotkleur vind ik dat...verzonnen door luie schilders
- asterduc
- Contacteer:
Die zien er heel mooi uit.
Pix: printscreen doet het altijd, staat ie gelijk in een redelijker formaat
Hoogaanpassing; ik vermoed dat er origineel op de tweeter een spanningsdeler stond van 12 Ohm in serie en 47 Ohm parallel.
Chris Jones: Stockfish records zet doorgaans een overdreven boost in het subgebied, dat is nu net iets waar de C1 niet bij kan.
C1 positie: wanneer je de C1 zo dicht tegen de muur aan zet had je er eigenlijk beter aan gedaan om hem zonder 'wings' te bouwen.
Pix: printscreen doet het altijd, staat ie gelijk in een redelijker formaat
Hoogaanpassing; ik vermoed dat er origineel op de tweeter een spanningsdeler stond van 12 Ohm in serie en 47 Ohm parallel.
Chris Jones: Stockfish records zet doorgaans een overdreven boost in het subgebied, dat is nu net iets waar de C1 niet bij kan.
C1 positie: wanneer je de C1 zo dicht tegen de muur aan zet had je er eigenlijk beter aan gedaan om hem zonder 'wings' te bouwen.
Bij serieus luisteren kun je ze een stuk naar voren trekken, met wat stukjes tape de positie vastleggen. Meer van de muur zal je belonen met een mooiere stage en diepte werking.
Of panelen aan de muur maken achter de speakers om de boel wat te dempen en diffractie te van reflecties te doen...
Het overdreven laag wordt bij basheavy speaker snel heel erg. Ik vind t juist wel mooi als het sub niet overdreven versterk wordt
Zonder wings, tja ik heb ze zo overgenomen en ga ze zeker niet verzagen. Heb bovendien het idee dat met vleugels er een meer stijven constructie ontstaat