Wie wat bewaart, die heeft wat, Cuore editie

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Wie wat bewaart, die heeft wat, Cuore editie

Bericht door beijert »

Het geluid was het net niet
IMG_20260416_185443.jpg
Gelukkig passen de dynaudio achtige korven in Japanse auto's.
Zo heb ik in ieder geval iets meer conusoppervlak.
:mrgreen:
IMG-20260416-WA0002.jpeg
De tweeters uit de Renault Laguna komen met een 12db filters
IMG_20260416_200500.jpg
IMG_20260416_200506.jpg
Of misschien een breedbandige driver er boven? Dat brengt het geluidsbeeld een stuk omhoog maar zit ik wel een lompe spoel.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wie wat bewaart, die heeft wat, Cuore editie

Bericht door Henkjan »

klein breedbandertje kan erg goed werken in een auto
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Wie wat bewaart, die heeft wat, Cuore editie

Bericht door beijert »

https://www.markaudio.com/online_shop/ch/chn40p-mica/

Ik heb een setje 40mm drivers besteld van markaudio. Wat ik heb liggen is al gauw te groot en enkel een tweeter op schouderhoogte met de woofer bij de voeten is toch ook niet echt een succes.

Mooi zal het niet worden maar meer ruimte bied de auto ook niet zondet al te veel sloopwerk.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Wie wat bewaart, die heeft wat, Cuore editie

Bericht door beijert »

Het leeft!
IMG_20260423_204709.jpg
En het klinkt helemaal prima :goedzo:
Het liefst had ik ze natuurlijk een stuk hoger gewild maar de deur bied enkel deze ruimte en het scheelt al een heel stuk ten opzichte van de drivers bij de voeten.

Ik zag bij luide passages het kleine drivertje in beweging komen.
Daar zit echter een 30uf condensator voor wat toch wel wat laag weg zou moeten gaan nemen vanaf een 5-600hz.
Ik ga er vanuit dat het door de woofer komt aangezien er nog geen separaat volume beschikbaar is.
Plaats reactie