Okay, dus ik heb wat onderdelen geselecteerd, maar het filter helemaal zelf doen blijft lastig.
In VituixCad met baffle en met de behuizing (trapezium voorkant,27 liter) kom ik met veel tijd en moeite op de volgende 2 versies uit.
Als ik het goed begrijp is het plaatsen van veel die inductors een probleem dicht bij elkaar maar als het een aircore is niet echt dus zou die versie niet echt goed zijn? Maar ziet dit er enigszins redelijk uit en welke is beter? Hoe krijg ik vooral die woofer iets rechter?
Dit is de eerste keer dat ik niet iets van een kant en klaar ontwerp overneem en ik heb niet echt een goed idee van wat ik doe. Tips zijn erg welkom.
Desktop speaker set Faital 8FE200 en SB29SDAC
Moderator: Beheerdersteam
-
Benjamin Raspail
Re: Desktop speaker set Faital 8FE200 en SB29SDAC
Zijn dit metingen uit het echte fysieke ontwerp of fabrieksmetingen met een baffle compensatie?
-
Benjamin Raspail
Re: Desktop speaker set Faital 8FE200 en SB29SDAC
In dat geval zijn de berekeningen zeer twijfelachtig, zeker omdat het metingen zijn van twee verschillende fabrikanten met hun eigen meetprocedures. Onzin in geeft onzin uit is het gezegde. Dit is leuk om te kijken of een project mogelijk is, maar om een filter te ontwerpen moet je toch echt metingen in de kast hebben. Als je zegt in welke regio je woont meldt zich misschien iemand die je kan helpen.