Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Goede tip, ken ik wel maar niet veel van geluisterd, zal eens wat meer van haar draaien, heb je album tips?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Rebecca Pidgeon stond vroeger ook op de Phillips test cd met het nummer Spanish Harlem.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Haar bekendste is The Raven, die met Spanish Harlem.
The Four Marys vind ik ook wel mooi; iets meer folk.
The Four Marys vind ik ook wel mooi; iets meer folk.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Die Spanish Harlem hoeft van mij niet perse, te audiofiel..
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gisteren weer lekker paar uur geluisterd, het idee van een extra sub is wel naar de achtergrond verschoven, eigenlijk ook geen plek voor en mis niks in het laag. Eigenlijk dus geen idee meer wat ik verder nog zou willen verbeteren. Extra Shun Mook voeten staan nog wel op de lijst, maar daar wil ik niet de hoofdprijs voor betalen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4779
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Vond ik de zelfbouw eigen schone stroom voorziening uit de K&T meer origineel. Op basis van kobalt-60 dat je bij iedere drogist kon kopen.
Is de Toccata en fuga een mooi stuk muziek.
Is de Toccata en fuga een mooi stuk muziek.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als ik de verhalen probeer te ontrafelen krijg toch wel dat idee.
Ik heb die meneer ook in het echt gesproken, ken hem een beetje, en zou niet verrast zijn als hij het samen met Jaap probeert.
Het is in ieder geval wat anders als dit.
https://www.tomshardware.com/pc-compone ... in-quality
Ik heb die meneer ook in het echt gesproken, ken hem een beetje, en zou niet verrast zijn als hij het samen met Jaap probeert.
Het is in ieder geval wat anders als dit.
https://www.tomshardware.com/pc-compone ... in-quality
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Voor degene die het Intressant vinden, ik begreep van Cock dat hij de rode hoorns uit zijn systeem in aanbouw, gaat vervangen door custom ontworpen, 3D geprinte, mulitcell hoorns. Ik ben benieuwd, het concept van de oude Altecs, maar met veel meer cellen en dunnere wanden tussen de cellen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Haha, Cock weet dat die goed kunnen klinken, maar er zijn meer wegen naar Rome.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben nog eens aan het nadenken over een subwoofer experiment. De RCF 18 inchers daarmee lukt het niet om iets compacts mee neer te zetten. Maar ik heb nog twee stuks Visaton TIW200xs. Stel ik maak hiermee een compacte ripole behuizing, dan heb ik de volgende vraagjes-
- Wat zal de diepgang ongeveer zijn?
- Wat zal het rendement ongeveer zijn, ja laag, maar hoe laag?
- Hoeveel watt plate amp is ongeveer nodig om de Visatons goed te laten wapperen?
Groetjes Waltee
- Wat zal de diepgang ongeveer zijn?
- Wat zal het rendement ongeveer zijn, ja laag, maar hoe laag?
- Hoeveel watt plate amp is ongeveer nodig om de Visatons goed te laten wapperen?
Groetjes Waltee
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gewoon proberen, deed Klipsch ook
Zal geen feestspeaker worden maar met een 400W NCore kom je een heel eind denk ik.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Pjotr, denk je dat zoveel vermogen nodig is in het bereik 20-40Hz, voor mijn gevoel in een ripole hebben de woofers weinig tegendruk dus mogelijk weinig vermogen nodig om flink uit te slaan? Net als een BR onder zijn afstemming zegt maar, of is dit verkeerd gedacht?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Klopt, maar ze hebben ze wel veel spanning nodig. Je zit dan aardig rond Fs waar de impedantie hoog is. Je maakt dan weliswaar geen gebruik van de stroom die ze kunnen leveren maar je hebt dergelijke versterkers wel nodig voor de spanningszwaai. Wellicht heb je minder nodig maar dat zie je dan wel. Je weet met zoiets nooit van te voren wat je nog filteren moet i.c.m. de ruimte.
Het is in principe ook open baffle. Dus wellicht kun je met een progje wat dat kan simuleren het nader bekijken? Bij Linkwitz staat ook e.e.a. aan berekeningen bij zijn W-bins. Wat een Ripole in feite ook is.
Het is in principe ook open baffle. Dus wellicht kun je met een progje wat dat kan simuleren het nader bekijken? Bij Linkwitz staat ook e.e.a. aan berekeningen bij zijn W-bins. Wat een Ripole in feite ook is.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 12 apr 2026, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het PPD concept lijkt me ook intressant, een variant op ripole maar nog compacter en schijnt minder een piek te geven in de 150-300Hz range.
https://www.diyaudio.com/community/thre ... er.393371/
https://www.diyaudio.com/community/thre ... er.393371/
