18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door hardbats »

Na een slaagde editie vorig jaar wil ik jullie ook dit jaar weer van harte welkom heten op de luisterdag in Breda!
Datum: Zaterdag 30 mei 2026

Lokatie: "DeRuimte" te Breda

Adres: Heuvelstraat 52B, 4813 GB Breda (de navigatie kent 52b misschien niet, als je 54 in typt kom je er ook!)

Afbeelding

Tijd: 10:00 – 17:00

Bijdrage: 15 euro p.p. voor de zaalhuur, bedrag is iets hoger dan vorig jaar maar vanwege stijgende kosten is dit jammer genoeg de realiteit.
(het liefst gepast cash, betalen via QR code kan ook)

Afbeelding

Drinken; koffie, thee, water.
De hele dag diverse drankjes, verschillende soorten tosties of soepen te bestellen.

Afbeelding

Parkeren: bij DeRuimte zijn tegenwoordig 12 parkeervakken voor de deur, de graag zoveel mogelijk voor laden/lossen gebruiken en voor de mensen die een demo bij hebben. Bezoekers graag voornamelijk in de wijk parkeren, ook daar is voldoende parkeerplaats te vinden!

Afbeelding

Aansprakelijkheid;
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen en die van de locatie, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe het hek van de Ruimte gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar we willen het even gezegd hebben.

Verkopen;
In de grote ruimte is er plaats om je overbodige platen, cd's, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Ook hier, klein beetje commercieel is ook weer niet zo'n punt, je kunt zelf wel inschatten wat wel en niet kan denk ik, anders s.v.p. even contact met mij opnemen.

Afbeelding

Internet;

Er is Wi-Fi beschikbaar, het wachtwoord zal op bordjes aangegeven staan in het gebouw.

De luisterkamers zijn akoestisch behandeld en hebben we hebben er 4 tot onze beschikking. Het kantoor, de grote ruimte en kamer 2 zijn zeker. Zij willen zelf de optie open houden om ruimte 1 of 3 te gebruiken die dag, de andere ruimte is ook voor ons.
De grote ruimte is ongeveer 8,5x14m en kan dan ook door 2 grote sets bevolkt worden per blok, waar er afwisselend gespeeld kan worden.
Ruimte 1 is met 3x4 meter geschikt voor de kleinere sets met minder vermogen, akoestisch zeer fijne ruimte
Ruimte 2 is met 5,6x3,4 meter een beetje een kleine woonkamer, akoestisch goed, de meeste speakers en versterkers zetten hier prachtig geluid neer.
Ruimte 3 is - hoewel anders getekend - net zo groot als ruimte 1 en met dezelfde aankleding.
Kantoor is ter grote van een grote woonkamer maar ook nog goed te vullen duur een wat kleinere set.

Afbeelding


Afbeelding

Programma wat wordt er georganiseerd: zie hier beneden!

Als je spullen wil meenemen kan je dat in dit draadje aangeven.

Ik heb er weer zin in om jullie allemaal te ontvangen en om er samen weer een top dag van te maken :D

Als er vrijwilligers zijn die op deze dag een handje willen helpen door bijv de entree kosten te innen of op voorhand te helpen wat te verplaatsen zodat alles klaar staat dan hoor ik het graag O:)

P.S. Deze post kan nog kleine aanpassingen krijgen in overleg met de zaalverhuurder.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door hardbats »

Exposanten:

-beijert, De minimum-maximum zal vast wel spelen tegen die tijd.
Maar mijn new build ook. tot 13u.

-Shadow, hopelijk met nieuw project

-MechanicalAnimal, Dan neem ik mijn Karlsons ook mee

-Pappaleo, hopelijk met de minimum-maximum en een verder gevorderde versie van de Keski

-Henkjan, nog 16 weken om wat te brouwen

-Martinhagenbeek, waarschijnlijk met een DML set

-Rodi, de studiomonitors mee kan nemen in een ver stadium

-Ouwebok, het Bliss project viewtopic.php?t=33148 meenemen.

In ieder geval neem ik dan mee de luidsprekers, luidspreker-kabels en bas plate-amps (het zijn hybride passieve / actieve luidsprekers) Dat zou kunnen worden gecombineerd met muziek, bron en versterker van een andere demonstrator.
Mocht er geen andere demonstrator zijn die een combinatie aan wil gaan, dan kan ik de hele stack meenemen.

-asterduc, brengt zeker wat mee :lol:

-Dre, Ik neem een monitor mee met Eton 5 inch mid/laag en Morel tweeter.

-WrineX, wellicht kleine monitor met een nieuwe tweeter

-Satefan, met de meetset

-MichaelB, Hexibase / computerspeakers viewtopic.php?t=33085&hilit=hexibase

-GerardJ, neem mijn zelfbouw DSD-streamer-DAC op basis van een Raspberry Pi 5 mee om te demonstreren.

-Timpert, kan de "Camping Cardioids" meenemen

-JohnP, de David luidsprekers, Wel is de vraag of ik een versterker kan lenen


Bezoekers:

-Pon-e

-DirkK

-Motoindo

-TabCam

-OpaBert

-wol5455 + 2 personen

-FredM

-Renej

-Gerard

-hannesie

-Wowly

-Inventor

-Pjotr

-Daniel
Laatst gewijzigd door hardbats op di 26 mei 2026, 16:49, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door hardbats »

file_000000009b6c724684ab964f6b845dee.png
Laatst gewijzigd door hardbats op wo 27 mei 2026, 20:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door beijert »

Ben er bij!

De minimum-maximum zal vast wel spelen tegen die tijd.
Maar mijn new build ook.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door Shadow »

Ik ben er ook! hopelijk met m'n nieuwe project...
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door satefan »

Jazeker!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door pappaleo »

Ik ben er ook, hopelijk met de minimum-maximum en een verder gevorderde versie van de Keski.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door Pjotr »

Ook weer van de partij met de nu volgroeide Minimonitortjes en misschien ook een wat grotere opvolger.

[edit]
Dat was het plan. Helaas door tijd die in andere zaken is gaan zitten, ga ik dat niet redden. Dus schrap mij voor de kamerplanning Bas. Kom wel gezellig andermans creaties bewonderen.
[/edit]
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 13 mei 2026, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door Henkjan »

present!

nog 16 weken om wat te brouwen wat mee kan, denk wel dat t gaat lukken
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door Pon-e »

Ben er graag bij!
martinhagenbeek
Berichten: 26
Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door martinhagenbeek »

Ben er graag weer bij, waarschijnlijk met een DML set, als die het aanhoren t.z.t. waard is
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door rodi »

Ik ben hier graag bij. Ik hoop dat ik tegen die tijd de studiomonitors mee kan nemen in een ver stadium.
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door Ouwebok »

Ik meld me aan, en zou graag het Bliss project viewtopic.php?t=33148 meenemen.

In ieder geval neem ik dan mee de luidsprekers, luidspreker-kabels en bas plate-amps (het zijn hybride passieve / actieve luidsprekers) Dat zou kunnen worden gecombineerd met muziek, bron en versterker van een andere demonstrator.
Mocht er geen andere demonstrator zijn die een combinatie aan wil gaan, dan kan ik de hele stack meenemen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door Henkjan »

vanwege instellen zou je toch liever je eigen versterker hebben toch? als een andere versterker een andere gain heeft moet je de nivo's weer gaan inregelen
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door Ouwebok »

Hoi Henkjan,

het wordt (inderdaad) een hele aansluitklus met m’n hybride opzet. Omdat m’n DSP instellingen voor thuis nogal apart zijn zal ik sowieso de plate amps opnieuw moeten instellen, vrees ik, ook de gain.
Wie weet idd het beste om alles dan ook maar in ene mee te nemen, tenzij er andere demonstrators zijn.
Ik zal wel wat extra opstel/instel-tijd nodig hebben.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door hardbats »

Al een mooie lijst met aanwezigen en projecten!
toch nog even onder de aandacht :D
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door asterduc »

prima datum, ik ben er graag wear bij en breng zeker wat mee.
martinhagenbeek
Berichten: 26
Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door martinhagenbeek »

Dit durf ik 30 mei as inmiddels wel te laten horen op de luisterdag in Breda

Het is een uitvloeisel van mijn DML-project. Mid en hoog dmv plexiglas en exciters. Nu aangevuld met een dubbel H OB subwoofer. Eea is actief aangestuurd dmv mijn 6 kanaals Rotel Amp. 3-weg crossovers dmv DSP. Ik zou nog wel een 2nd of 3rd opinion willen, dus dit is een uitnodiging om op mijn Mancave in Breda een voorproefje te krijgen voor 30 Mei, laat maar weten.
Bijlagen
IMG_0699.jpeg
IMG_0700.jpeg
IMG_0697.jpeg
IMG_0698.jpeg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door dre »

Leuk! 8)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door dre »

Ik neem een monitor mee met Eton 5 inch mid/laag en Morel tweeter.
DirkK
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 9:52

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door DirkK »

Beste allemaal,

Ik kom graag als bezoeker.
Moet ik nog ergens bevestigen?

Groetjes,
Dick
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door dre »

Dat heb je nu gedaan. :lol:
martinhagenbeek
Berichten: 26
Lid geworden op: di 11 apr 2023, 19:49

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door martinhagenbeek »

Update: DML set-up voor 30 april as.

Twee zelfbouw 3-kanaals versterkers met DSP gereanimeerd. Kostte nogal wat tijd om de dsp’s goed in te stellen, maar is nu wel ok. Nu nog het front-end kiezen: wordt waarschijnlijk RPI met Moode en DAC.
Bijlagen
IMG_0730.jpeg
IMG_0733.jpeg
IMG_0731.jpeg
DirkK
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 9:52

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door DirkK »

:D
dre schreef: wo 18 mar 2026, 18:19
Dat heb je nu gedaan. :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Bericht door hardbats »

Net even contact gehad met De Ruimte.
Er zijn geen veranderingen t.o.v. vorig jaar. We hebben dezelfde ruimtes, dezelfde tijden en de zelfde sfeer!
Ik zal vanavond nog even de aanwezigen lijst bijwerken.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”