kast bovenplaat buizenversterker

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Derf

kast bovenplaat buizenversterker

Bericht door Derf »

Beste allen

Ik ben een bestaande buizenversterker die op UNIFRAME is gemonteerd aan het overzetten naar een nieuwe behuizing.
De randen van de behuizing maakt ik van 10mm meranti in verstek gezaagd, de bovenzijde is meestal uitgevoerd in RVS of aluminium, ik heb het plan om dit keramisch te doen door middel van een plavuis tegel die ik precies op maat kan kopen of maken, de buis uitsparingen zal ik vervaardigen met een diamant boor wat heel mooi en strak is te doen, eventueel met ringen afwerken, de trafo's en grote elco's kan ik monteren door gaatjes in de plaat te boren en met schroef, ring en moertjes netjes vast te zetten.
De dan gemaakte bovenplaat laat ik verzinken in de meranti omlijsting waar ik een rand heb uitgefreesd, dit tot zover.
De reden voor het kiezen van een keramische bovenplaat is dat de afwerking dan al aanwezig is in glazuur, leisteen etc, bovendien is de plavuis zeer star en zal niet doorhangen, de warmte van de buizen zal de keramische bovenplaat niet aantasten
Mijn vraag aan jullie is of ik aan de onderzijde van de keramische tegel een afscherming moet maken met een dunne metalen plaat of te bekleden met dik aluminium folie?
Bas Horneman
Contacteer:

Re: kast bovenplaat buizenversterker

Bericht door Bas Horneman »

Voor mijn buizenversterkers heb ik nog nooit enige afscherming gedaan. En ook niet nodig gehad.Dus mijn advies. Niet doen.
Derf

Bericht door Derf »

geld dit advies ook voor de onderplaat?
ray5150

Bericht door ray5150 »

Er staan genoeg foto's van buizenversterkers op het forum hier waar geen onderplaat is toegepast.
Bas Horneman
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

geld dit advies ook voor de onderplaat?
Een onderplaat verbonden met randaarde is altijd een goed idee voor veiligheid.
Plaats reactie