Arta Box
Moderator: Beheerdersteam
Arta Box
Nu ben ik maar een simpele ziel en wat Arta Meetboxjes aan het maken, er zijn verschillende schema's in omloop;
Schema V2 Schema V3.2 En welke ik ook maak, in de tekst wordt vrolijk gesproken over een spanningsdeler van 8,2K en 910R over de terug koppeling via het rechter kanaal, maar dat klopt toch gewoon niet als je naar de schema's kijkt en er vrolijk over die 8,2K nog eens 8,2K met 2x 910R in serie naar de plus van de right output, zodat ik effectief deze halveer, wat ik ook meet? Maar in de beschrijving wordt vrolijk met een 8,2K gerekend...maak ik nou een denkfout?
Schema V2 Schema V3.2 En welke ik ook maak, in de tekst wordt vrolijk gesproken over een spanningsdeler van 8,2K en 910R over de terug koppeling via het rechter kanaal, maar dat klopt toch gewoon niet als je naar de schema's kijkt en er vrolijk over die 8,2K nog eens 8,2K met 2x 910R in serie naar de plus van de right output, zodat ik effectief deze halveer, wat ik ook meet? Maar in de beschrijving wordt vrolijk met een 8,2K gerekend...maak ik nou een denkfout?
Laatst gewijzigd door Shadow op za 24 jan 2026, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Arta Box
De onderkant van die 910 ohm van de spanningsdeler naar de rechter ingang ligt aan massa (via de cinchbus). Dus dan klopt het wel.
Re: Arta Box
Ja het schema klopt vast en de waardes die ik meet ook, maar als ik de berekeningen van waardes zie dan pakken ze in de manual wel 8,2K en geen ~4,5K...
Re: Arta Box
Dat klopt ook. Die tweede tak heeft geen invloed, het zijn twee parallel geschakelde spanningsdelers die gevoed worden vanuit een lage impedantie.
Re: Arta Box
Als ik vanaf Amp-in (BP1) naar Right-out (J1) meet, zie ik 4,5K verschijnen....morgen nog eens checken.
Re: Arta Box
Dat klopt omdat beide delers via de "Impedance" schakelaar op die manier parallel staan. Maar functioneel klopt het.
Re: Arta Box
Nou niks aha, want ik heb een tweede box opgebouwd volgens het schema van V2 en die meet netjes 8,2K van BP1 naar J1, zoals ik verwacht, de spanningsdeler doet daar ook netjes z'n werk dus er zit wat scheef in de eerste. Morgen verder...
