Versterker voor fostex FF125WK
Moderator: Beheerdersteam
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Doe nog een poging dus weer de JHL1969 op aliExpress besteld
Is dat gouden kleine ding.
Hopelijk werkt deze dan wel naar behoren.
Anders maar herstellen met betere onderdelen.
Is dat gouden kleine ding.
Hopelijk werkt deze dan wel naar behoren.
Anders maar herstellen met betere onderdelen.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Er is een leuk zelfbouw project van te maken, meerdere keren gedaan hier op dit forum
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Wat is er eigenlijk mis gegaan met je oude JHL1969? Ik heb hem destijds gebouwd, een jaar of 10 zelf gebruikt en daarna heeft hij nog ruim 25 jaar zijn best gedaan in de schuur/werkplaats van mijn vader.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 26 okt 2025, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Deze ?
https://nl.aliexpress.com/item/10050091 ... in_prod%3A
Maar goed, ik heb dezelfde vraag als Peter, wat was er precies mis met het vorige exemplaar.
Ik heb er ruim 10 jaar geleden ook een gebouwd, vanaf de grond af. is nog een topic hierover op het forum.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Het is inderdaad de versterker in de link hierboven.
Klankmatig zeer mooi.
Helaas na twee dagen viel het rechter kanaal uit na enige tijd gebruiken of klonk heel zacht en kraakte.
Bij het uitzetten van de versterker bleef hij gewoon signaal geven over de luidsprekers.
Klankmatig zeer mooi.
Helaas na twee dagen viel het rechter kanaal uit na enige tijd gebruiken of klonk heel zacht en kraakte.
Bij het uitzetten van de versterker bleef hij gewoon signaal geven over de luidsprekers.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Dat klinkt als een slechte verbinding of een onbedoelde onderbreking, die toeneemt bij uitzetting door warmte. Grote kans dat het over is als je de soldeerverbindingen naloopt.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Dat viel me ook op, ik vermoed het laatste.
Maar zonder schema is het natuurlijk gissen.
Maar zonder schema is het natuurlijk gissen.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Dat ken jij toch uit je hoofd?
In het origineel zit idd een gestabiliseerde voeding!
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Klopt, maar van onze Chinese vrienden kun je natuurlijk de gekste dingen verwachten.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Op de Fostex zou je ook een Hiraga Le Monstre los kunnen laten. Ook zo'n exoot met accu's als voeding. Moet je wel zelf de bout ter hand nemen.
De geëigende behuizing voor de Fostex is dan Le Petit.
Forumlid Peter (TTS) is daar mee aan de slag geweest met best goede resultaten.
Bedenk ook dat de meeste breedbanders wat getemd moeten worden in het hoog. Een correctie met spoel en parallelweerstand is vaak nodig om het geheel evenwichtiger te laten klinken.
De geëigende behuizing voor de Fostex is dan Le Petit.
Forumlid Peter (TTS) is daar mee aan de slag geweest met best goede resultaten.
Bedenk ook dat de meeste breedbanders wat getemd moeten worden in het hoog. Een correctie met spoel en parallelweerstand is vaak nodig om het geheel evenwichtiger te laten klinken.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Als ie dat kan kan ie net zo goed, of beter, zijn JLH onder handen nemen. Heeft gespeeld dus moet ook weer spelend te krijgen zijn. Het is beslist geen rocket science.
Re: Versterker voor fostex FF125WK
Intussen een nieuwe JHL besteld.
De fostex FF125WK zit inderdaad in de behuizing van de Le Petit
De fostex FF125WK zit inderdaad in de behuizing van de Le Petit
Re: Versterker voor fostex FF125WK
De nieuwe JHL is binnen.
En helaas met dezelfde gebreken.
Linker kanaal valt uit na ongeveer een uur en het ding speelt gewoon door na het uitzetten.
Beetje aan de tulp kabel prutsen en het werkt weer.
Ding even opengemaakt en heb er niet supper veel verstand van maar slechte soldeer verbindingen waren er wel .
Wat ook opviel was dat de luidsprekers en tulp aansluitingen op een apparte print waren gesoldeerd.
Bestel nu even paar goede tulp en luidsprekers aansluitingen en dan die maar die rechtstreeks op de bedrading solderen.
Leuk ding om de fostex de komende tijd er mee in te laten spelen. Maar denk niet betrouwbaar voor de toekomst.
Dus suggesties voor een betrouwbaar andere versterker met dezelfde goede klank eigenschappen is welkom.
Geen ding uit china of AliExpress
En helaas met dezelfde gebreken.
Linker kanaal valt uit na ongeveer een uur en het ding speelt gewoon door na het uitzetten.
Beetje aan de tulp kabel prutsen en het werkt weer.
Ding even opengemaakt en heb er niet supper veel verstand van maar slechte soldeer verbindingen waren er wel .
Wat ook opviel was dat de luidsprekers en tulp aansluitingen op een apparte print waren gesoldeerd.
Bestel nu even paar goede tulp en luidsprekers aansluitingen en dan die maar die rechtstreeks op de bedrading solderen.
Leuk ding om de fostex de komende tijd er mee in te laten spelen. Maar denk niet betrouwbaar voor de toekomst.
Dus suggesties voor een betrouwbaar andere versterker met dezelfde goede klank eigenschappen is welkom.
Geen ding uit china of AliExpress
Re: Versterker voor fostex FF125WK
In ieder geval niet dezelfde opgestuurd.
Dat doorspelen doet mijn versterker ook, tot de condensator leeg is. Zit geen uitgangsrelais in.
Als je het verder een leuk ding vind zou je een soldeerbout en rolletje tin kunnen kopen. En met de kerstvakantie eerst oefenen op spul uit de kringloop voor je de versterker onder handen neemt.
