Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Shadow schreef: vr 21 nov 2025, 13:13
Ik zag Holo audio in die set staan, mooi spul, maar niet mooi genoeg?
De Holo Audio May heeft bij mij heel lang op het radarscherm gestaan, echter liet de dac van Leo meer horen, en die presteert weer gelijkwaardig aan degene die ikzelf heb, en degene die ikzelf heb staan voor 1800 tot 2300 euro op marktplaats, de May is het drievoudige daarvan.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Shadow schreef: vr 21 nov 2025, 17:02
Ompolen :rofl:
Heerlijk wat de geest met ons kan doen....
"Zullen we elkaar hier in zijn/haar waarde laten? Dankjewel." :mrgreen:

Haha, het klinkt aanvankelijk inderdaad bizar, en ik herken mijn eigen lachen van jaren geleden hierin terug, totdat ik gewoon even de moeite heb genomen om hier een keer mee te experimenteren, en ik mijn lach van toen toch in heb moeten trekken, want je hoort het daadwerkelijk terug als niet alle componenten correct aangesloten zijn qua fase/nul.
Overigens heb ik het nog niet eerder zo sterk gehoord als bij de EverSolo, die klinkt daadwerkelijk domweg niet mooi als de stekker er verkeerd om in zit.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door richard »

Olaf Analogue schreef: za 22 nov 2025, 0:41
Overigens heb ik het nog niet eerder zo sterk gehoord als bij de EverSolo, die klinkt daadwerkelijk domweg niet mooi als de stekker er verkeerd om in zit.
Zit er toch iets niet goed.

Zelf ook wel eens met polariteit en stekkers in de weer geweest; meetbaar verschil inderdaad. Maar hoorbaar? In ieder geval voor het gemoed zoals ze zeggen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Ik ga er nog wel even wat uitgebreider mee aan de gang als ik mijn eigen EverSolo in bezit heb, misschien zijn er nog meer aspecten in de keten van invloed.
Maar dat het bij Leo een goed hoorbaar verschil gaf daar kunnen we beiden niet omheen, een kennis van Leo die ook een EverSolo toestel heeft ervaart het bij hem thuis ook, ik meen dat hij de EverSolo A6 heeft.
We gaan het zien, ik hoop dat de levering van mijn EverSolo niet zo heel lang gaat duren.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Walt »

Sommige zaken zijn nu eenmaal niet verklaarbaar, ik durfde het in mijn topic niet te schrijven, maar ik hoor verschil als ik de ebben voetjes onder de Lindemann 3cm verschuif…

Stekkers correct polen doe ik al jaren met een Oelhbach fase checker, fijn apparaatje. Overigens gaat het om vereffening van lekstromen tussen de apparatuur, dus zo’n absolute meting zegt ook weer niet alles. Wat experimenteren met de stekker poling is gratis, en kost weinig tijd, zou ik altijd even mee spelen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Bij mij is ook altijd de fase van de componenten juist aangesloten, ik heb vroeger een Onkyo Grand Integra set gehad die daar ook behoorlijk gevoelig voor was, ik kwam daar toentertijd bij toeval achter, sindsdien zorg ik er altijd voor dat de stekkers correct in het blok zitten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Jawel, maar bij een hedendaags digitaal ding? Zou toch niet mogen. Jouw bankrekening schommelt toch ook niet met internetbankieren met de stand van de stekker van je PC of het gebruikte netsnoer? Althans, ik hoop het van niet :mrgreen: Bij het oudere analoge spul kon je last hebben van een variatie van de lekstromen over de interlinks naar aarde, met name als daar een SMPS in zat. S/PDIF coax en Toslink is sowieso galvanisch gescheiden en bij USB zou een isolator nog wel wat goed kunnen doen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Ik kan alleen maar zeggen wij beiden een opmerkelijk groot verschil ervaarden, ik keek er echt van op.
Maar ik zal hier zeker nog op terugkomen als ik zelf de meine binnen heb.
Overigens zijn er inmiddels ook wel forum genoten die een EverSolo apparaat bezitten, dus misschien komt er nog wel iemand in de lucht die het ook geprobeerd heeft.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Als het met USB aangesloten is dan kan het zeker het geval zijn. Als vanouds :D Dan het het zeker lonen om een USB isolator te gebruiken. B.v. van Matrix. Die van iFI zijn niet eens zo duur, ca 60 euries.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Daar heb ik dan de Denafrips Hermes DDC voor, om dat soort dingen uit te proberen, dus dat zal ik zeker ook doen om zo een compleet beeld te krijgen
https://www.stereotimes.com/post/denafr ... rd-willie/
herm.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Jij wel, Leo e.v.a. niet... Ikzelf gebruik de MiniDSP Flex-Digi en dientengevolge S/PDIF naar DAC's met een lineaire voeding.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef: za 22 nov 2025, 9:12
Bij het oudere analoge spul kon je last hebben van een variatie van de lekstromen over de interlinks naar aarde, met name als daar een SMPS in zat. S/PDIF coax en Toslink is sowieso galvanisch gescheiden en bij USB zou een isolator nog wel wat goed kunnen doen.
Precies dat...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

En als je je oren niet gelooft: https://archimago.blogspot.com/2022/03/ ... sb-20.html :mrgreen:

Archimago is sowieso een leuk en leerzaam blog!
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Leobus »

Het is weliswaar het Olaf topic, maar ik deel hier toch maar even mijn ervaring met de EversoloT8.
Aanvankelijk, na aanschaf, stond er ca 20 uur op de inspeelteller. Na aansluiten alhier viel het op dat er wat warmte miste in het geluidsbeeld. Vandaag weer geluisterd met nu ca 60 uur inspeeltijd, klonk het al wat voller dan in het begin. Van een vriend met een andere Eversolo had ik gehoord dat de voedingskabel ook nog een flink verschil kon maken. Die vriend was vanmiddag hier met een betere voedingskabel (Audiomaat2DW).
Nou dat deed behoorlijk wat. Nu warmte op gewenst niveau, maar volheid in het geluid, plaatsing, detail, strak laag enz. Alles werd er beter van. Hijzelf speelt met een Synergistic Research Pink voedingskabel die het bij hem erg goed doet. Die gaan we ook nog een keer proberen.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef: za 22 nov 2025, 9:44
Dan het het zeker lonen om een USB isolator te gebruiken
Het blijkt dat de EverSolo T8 zelf dus ook een volledige geïsoleerde USB uitgang heeft, dus in dat opzicht zal een extra USB isolator verder niets brengen, ondanks dat de gedachte uiteraard wel logisch was.
Ik ben nog steeds afwachtende op mijn EverSolo T8 en heb inmiddels diverse smaken mooie netkabels klaarliggen dus zodra ik het toestel binnen heb dan kan ik kijken wat de invloeden van de diverse kabels zijn.
Bovendien ga ik ook USB en AES met elkaar vergelijken.
Ik heb er echt zin in, ik denk dat het een serieus leuk apparaat is en dat ik evenals Leo daar een stap mee maak.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Olaf Analogue schreef: ma 24 nov 2025, 17:22
Het blijkt dat de EverSolo T8 zelf dus ook een volledige geïsoleerde USB uitgang heeft.
Dat is mooi dan van Eversolo!
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door rikpost »

Dat van de Netkabels blijf ik dubieus vinden wanneer je echt verschil hoort laat ik mij graag een keer overtuigen :-k
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door dre »

Zeker de moeite waard. 8)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door jeroen_d »

Ik vind het dubieus om wel in netkabels te geloven maar niet in zekeringen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Shadow »

De techneut in mij vind beide dubieus...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Walt »

Ik ben ook techneut, ik heb beide beluisterd en het maakt best veel verschil, niet altijd proberen te verklaren, laat je oren spreken.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Olaf Analogue »

Ik ben gewoon een beetje een kabel persoon. Ik vindt het gewoon prettig als kabels en de bijbehorende verbindingen degelijk van kwaliteit zijn.
Ik vind het prettig als kabels degelijk in de hand liggen en degelijk en kapabel aanvoelen.
Ik hou in dat opzicht niet van de flut snoertjes die meegeleverd worden.
Dat komt ook gewoon door mijn werk denk ik, ook daar gebruiken we uiteraard degelijke kabels met degelijke contacten en verbindingen, dingen die mechanisch gewoon mooi en solide in elkaar pakken.

Ik heb daarentegen gewoon niet zo veel met doodgewone glas zekeringen van een kwartje waar een verkopende partij een roze label op plakt en het ineens een high-end zekering noemt en ze door verkoopt voor 600 euro.

Uiteraard weet ik dat ik met netkabels ook gewoon genaaid wordt, maar dat dan toch in geen enkele verhouding als met de zekeringen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door hannesie »

Walt schreef: di 25 nov 2025, 14:26
Ik ben ook techneut, ik heb beide beluisterd en het maakt best veel verschil, niet altijd proberen te verklaren, laat je oren spreken.
Techneut mechanisch of elektrisch, scheelt nogal. :shock:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door jeroen_d »

Olaf Analogue schreef: di 25 nov 2025, 14:43
maar dat dan toch in geen enkele verhouding als met de zekeringen.
Wat is je argument daarvoor? Zekeringen hebben een veel grotere weerstand die temperatuurgevoelig is en voortdurend verandert als gevolg van varierende stroom. Daar helpt een goede netkabel niet tegen, hoe zuiver en dik hij ook is.
Je neemt ook zonder meer aan dat een audiofiele zekering een gewone zekering is met een plaatje erop geplakt. Waar is die aanname op gebaseerd?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo-T8)

Bericht door Pjotr »

Das ook de bedoeling, daarop berust de werking van zekeringen. Staat toch geheel los van de netkabel? Maar hoe kom je nou bij zekeringen? Leo heeft het allang opgelost met het omdraaien van de stekker. Technisch rationeel meestal van geen kant te verklaren en toch werkte het. Zelfs bij een zeer doordacht apparaat als een Eversolo T8!
Plaats reactie